Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Italové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
14.5.2025 | Petr Prokopec
Stalo se nedobrým zvykem nejen automobilových firem, že spíš než aby vycházely vstříc vašim přáním, vás zkouší vychovávat. A zašlo to tak daleko, že už neřeší jen podstatu samotného auta, ale zkouší vás i odnaučit kouřit. Téhle novince je to jedno, snaží se uspokojovat potřeby klientů ve všech směrech.
V posledních pár letech se pravidelně mluví o možném konci spalovacích aut. Po něčem takovém zákazníci nikdy nevolali, jde především o projev ideologického aktivismu. Kdyby za vším stály jen politické síly, ještě to pochopíme jako jednostrannou zvůli, nutit svým klientům to, co otevřeně nechtějí, se ale rozhodly i automobilky. Ty jako by zapomněly, kdo je živí, a tak raději si raději plnili cíle svých zelených pětiletek, než aby uspokojovaly přání klientů. Teď se diví klesajícím prodejům i ziskům...
Nejsou to ale jediné vrásky na jejich čelech. Další způsobuje stále početnější konkurence, která najednou vycítila příležitosti na tom či onom poli. A když je ostentativně nechávají být zavedené značky, nelze se divit, že dříve bláhové záměry takový prostor vyplnit najednou zvládají dotáhnout až do úspěšného konce.
Jednou z takových firem se zdá být dosud neznámá značka Automobili Mignatta alias AM z italského Piedmontu. Ta o sobě dala poprvé vědět letos v lednu, kdy začala lákat na svou prvotinu, dvoumístný roadster Rina. Tehdy oznámila, že produkce bude omezena na 30 aut ročně a že každý exemplář dostane osmiválcový motor bez turba a šestistupňový manuál. Tím ale veškeré informace končily, tedy až na poznámku, že slavnostní premiéra se odehraje v první půlce května.
Momentálně si tedy italskou novinku můžeme představit podrobněji, přičemž začneme u srdce vozu, tedy u jeho motoru. Za pětilitrovým atmosférickým osmiválcem stojí Ford, značka si ovšem objednala jeho další ladění u společnosti Italtecnica Engineering. Ta jej zároveň spárovala se zakázkovým výfukem, který má zajistit, že roadster uslyšíte na míle daleko. Zakladatel značky Jose Mignatta pak sice neupřesnil výkon, oznámil však, že cílí v případě jeho poměru k hmotnosti cílí na lepší číslo než 2 kila na koně.
Rina by díky rozsáhlému využití karbonu, kevlaru a hliníku měla vážit pouhých tisíc kilo, ona pětilitrová jednotka by tedy měla nabídnout okolo 500 koní. Celé stádo pak bude na zadní kola přenášet zmiňovaný šestistupňový manuál, s jinou převodovkou se zatím nepočítá. A zarazit může i to, že hned vedle řadicí páky najdete zapalovač a popelník. Tedy prvky, se kterými většina výrobců sekla již mnoho let předtím, než se rozhodla poslat na věčnost i zmiňované spalovací jednotky - to byly první známky toho, že preference zákazníků, ať už jakékoli, přestávají hrát roli.
Zatímco motor Italové nakupují, karbonový monokok by již měl být jejich vlastním dílem, stejně jako karoserie z kompozitu. Inspirací jí stály sporťáky 60. let, proto ostatně Rina nepočítá ani s čelním oknem, ani s jakoukoli střechou. Místo toho zde máme pouze oblouky za sedadly chránící posádku v případě převrácení. Samotný název roadsteru pak není odkazem na italského výrobce lodí, firmu Riva, nýbrž na Joseho babičku, která se jmenovala Caterina.
Podle Mignatty by si první zákazníci měli svá auta převzít příští rok, sáhnout však budou muset docela hluboko do kapsy, neboť ceny startují na 290 tisících Eur (cca 7,25 milionu Kč) bez daně. Účet ale pochopitelně bude možné zvednout skrze řadu příplatkových prvků jako jsou třeba karbon-keramické brzdy. Kuriozitou je pak skutečnost, že jakkoli má Rina americký motor, AM nepočítá s americkou homologací. Místo toho má být roadster jen evropskou záležitostí. Ostatně tady podobný protijed na nesmyslná moderní auta potřebujeme o dost víc, v USA zůstal trh aspoň o něco svobodnější.














Rina je italský roadster s americkým srdcem, který se od příštího roku začne ručně vyrábět. Označit ho za protijed na moderní auta není přehnané - drží se osvědčených receptů, dokonce má i zapalovač s popelníkem. Foto: Automobili Mignatta
Zdroj: Automobili Mignatta
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash včera 15:23
- Filip Salač si vyjel 6. řadu pro nedělní Misano včera 14:00
- PP v Moto3 pro Perroneho včera 13:27
- Pole Position získal Marco Bezzecchi včera 11:32
- Marc Marquez před trojicí Italů 12.9.2025
Nejčtenější články
Nejpopulárnější auta v místě setkání Trumpa s Putinem: Tyto stroje frčí na Aljašce, jiné vozy tam nepřežijí
15.8.2025Firma ubalila další facku Mercedesu. Céčku dala motor V8, který se do něj prý „nevejde”, navíc připomíná ikonické EVO II
15.8.2025Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Čínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
16.8.2025BMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
16.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva