Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar Land Rover odhaluje nové motory Ingenium, slibují výkon i kultivovanost
10.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové kladou na bedra nových agregátů neskromná očekávání. Jako první dorazí dvoulitrový diesel, který prý bude nejefektivnější ve své třídě.
Pařížský autosalon se nezadržitelně blíží, a tak řada automobilek vytahuje své budoucí trumfy z rukávu. Jen v posledních dnech jsme si tak mohli představit nový Volkswagen Passat nebo Opel Corsa E, mimo ně ovšem budou ve městě nad Seinou debutovat také Jaguar XE a Land Rover Discovery Sport. Tyto dva modely se nám postupně odhalují, přičemž další dílek do britského puzzle přiložíme dnes.
Řeč bude o motorech Ingenium, které budou tuto dvojici pohánět. Navrženy prý byly tak, aby ve svých třídách převzali úlohu lídrů v oblasti výkonu, točivého momentu i kultivovanosti. Navíc jsou flexibilní natolik, aby mohly pohánět zadní nebo všechna čtyři kola. Spolupracovat přitom mohou s automatickými i manuálními převodovkami, stranou pak nezůstává ani hybridní pohonné ústrojí.
Každý agregát dostane identické vrtání, zdvih, stejné rozmístění válců i jejich půllitrový objem. Díky tomu budou moci Britové v závislosti na svých potřebách snadno měnit celkovou kubaturu, ať již směrem nahoru nebo směrem dolů. Pokud tedy bude třeba snížit emise, dorazí 1,5litrový tříválec. Kvůli vyššímu výkonu pak pro změnu nebude problémem výroba třílitrového šestiválcového motoru.
To jsou ovšem plány do budoucna, proto zpět do přítomnosti. Ta počítá s výrobou čtyřválcových dvoulitrů, které budou oproti momentálně používaným motorům lehčí o neskutečných 80 kilogramů. Sáhnout přitom budete moci po benzinových nebo dieselových verzích, „naftožrouti“ s označením AJ200D však do výroby dorazí jako první.
Automobilka bohužel nikterak nespecifikovala jejich výkon či spotřebu, pouze zmínila o 17 procent nižší tření vůči současným motorům. Díky tomu by turbodiesely měly nabídnout nejvyšší efektivitu i reakce ve svém segmentu. Dvojitý chladicí okruh by pak měl napomoci ve snižování emisí CO2, zároveň ovšem přispěje k rychlejšímu ohřevu kabiny.
Dále si pak britské automobilky chtějí být jisté spolehlivostí. Pohonné jednotky Ingenium proto mají na svém „hrbu“ ekvivalent osmiletého vývoje, do nějž spadá 72 000 hodin testů na dynometru a 3,2 milionu kilometrů na silnici. Jaguar a Land Rover pak navíc investovaly 40 milionů liber (cca 1,32 mld. Kč) do rozšíření a vylepšení motorářské divize v technickém centru ve Whitley.


Nové motory Ingenium slibují vysoký výkon, nízkou spotřebu a výjimečnou kultivovanost. Jsme zvědavi, zda tomu i dostojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
včeraPorsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
včeraDalší nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
včera73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraDacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.07. 23:35 - Eda
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.07. 15:43 - pavproch
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12
- Politický koutek 10.06. 18:01 - řidičBOB