Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar Land Rover odhaluje nové motory Ingenium, slibují výkon i kultivovanost
10.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové kladou na bedra nových agregátů neskromná očekávání. Jako první dorazí dvoulitrový diesel, který prý bude nejefektivnější ve své třídě.
Pařížský autosalon se nezadržitelně blíží, a tak řada automobilek vytahuje své budoucí trumfy z rukávu. Jen v posledních dnech jsme si tak mohli představit nový Volkswagen Passat nebo Opel Corsa E, mimo ně ovšem budou ve městě nad Seinou debutovat také Jaguar XE a Land Rover Discovery Sport. Tyto dva modely se nám postupně odhalují, přičemž další dílek do britského puzzle přiložíme dnes.
Řeč bude o motorech Ingenium, které budou tuto dvojici pohánět. Navrženy prý byly tak, aby ve svých třídách převzali úlohu lídrů v oblasti výkonu, točivého momentu i kultivovanosti. Navíc jsou flexibilní natolik, aby mohly pohánět zadní nebo všechna čtyři kola. Spolupracovat přitom mohou s automatickými i manuálními převodovkami, stranou pak nezůstává ani hybridní pohonné ústrojí.
Každý agregát dostane identické vrtání, zdvih, stejné rozmístění válců i jejich půllitrový objem. Díky tomu budou moci Britové v závislosti na svých potřebách snadno měnit celkovou kubaturu, ať již směrem nahoru nebo směrem dolů. Pokud tedy bude třeba snížit emise, dorazí 1,5litrový tříválec. Kvůli vyššímu výkonu pak pro změnu nebude problémem výroba třílitrového šestiválcového motoru.
To jsou ovšem plány do budoucna, proto zpět do přítomnosti. Ta počítá s výrobou čtyřválcových dvoulitrů, které budou oproti momentálně používaným motorům lehčí o neskutečných 80 kilogramů. Sáhnout přitom budete moci po benzinových nebo dieselových verzích, „naftožrouti“ s označením AJ200D však do výroby dorazí jako první.
Automobilka bohužel nikterak nespecifikovala jejich výkon či spotřebu, pouze zmínila o 17 procent nižší tření vůči současným motorům. Díky tomu by turbodiesely měly nabídnout nejvyšší efektivitu i reakce ve svém segmentu. Dvojitý chladicí okruh by pak měl napomoci ve snižování emisí CO2, zároveň ovšem přispěje k rychlejšímu ohřevu kabiny.
Dále si pak britské automobilky chtějí být jisté spolehlivostí. Pohonné jednotky Ingenium proto mají na svém „hrbu“ ekvivalent osmiletého vývoje, do nějž spadá 72 000 hodin testů na dynometru a 3,2 milionu kilometrů na silnici. Jaguar a Land Rover pak navíc investovaly 40 milionů liber (cca 1,32 mld. Kč) do rozšíření a vylepšení motorářské divize v technickém centru ve Whitley.

Nové motory Ingenium slibují vysoký výkon, nízkou spotřebu a výjimečnou kultivovanost. Jsme zvědavi, zda tomu i dostojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejčtenější články
Západní automobilka si koupila čínské Porsche za cenu Octavie a rozebrala ho na díly, aby zjistila, čemu se nemůže vyrovnat
29.10.2025
Toyota poprvé pořádně ukázala novou Corollu a šokuje. Nevypadá jako nic, na co jsme dosud zvyklí
29.10.2025
Maserati vůbec poprvé předalo svou techniku italské policii, své prodeje tím zvýšilo dramaticky
29.10.2025
Aby to nezapadlo: I s koncem roku 2025 si můžete v ČR koupit nový 130koňový dieselový rodinný kompakt za 430 tisíc Kč
29.10.2025
Ferrari ukázalo nový supersport se dvěma volanty. Auto bude prodávat, reálně ale nikdo nezatočí ani s jedním z nich
29.10.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
