Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Corsa E 2015 plně odhalen, je dynamičtější, luxusnější a nabízí i tříválec
9.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci nakonec Opel Corsa E nazývají zcela novou generací. A to kvůli nové karoserii, upravenému podvozku a kabině inspirované modelem Adam.
Dámy a pánové, seznamte se s modernizovaným Opelem Corsa. Německá automobilka jej přitom nazývá zcela novým vozem, což by kupříkladu výměna všech panelů karoserie mohla potvrzovat. Na druhou stranu však značka použila stejnou platformu SCCS, kterou vyvinula společně s Fiatem a jež mimo předchozí generaci podepírá také modely Adam, Meriva, Punto či Alfu Romeo MiTo. Důvod jsme si ozřejmili již dříve, pro jistotu však připomeneme, že Opel měl jisté problémy s adopcí nové modulární platformy Gamma II, na které jezdí třeba Mokka. Corsa, která by na ní vznikla, by totiž v takovém případě byla příliš veliká. Jelikož automobilka chtěla i nadále udržet čtyřmetrovou délku, bylo rozhodnutí o zachování předchozích komponentů neodvratné.
Zákulisní tahanice ale již nechme být a soustřeďme se na samotnou novinku. Ta si skutečně ponechala rozměry svého předchůdce, pouze v rámci délky narostla o 3 milimetry (na 4 002 mm). A to především díky novému nárazníku, který se společně s maskou, světlomety a kapotou snaží přiblížit stylu udávanému Opelem Adam. I přesto Corsa zůstává věrna svému charakteru, což byl podle automobilky záměr - značka totiž nechce, aby její modely byly vizuálně identické a odlišovaly je pouze rozměry.
K mání bude novinka ve třídveřové či pětidveřové karoserii, přičemž v obou případech dostanete výrazný prolis na bocích. Odlišná je tak hlavně část okolo zadního sloupku, která se u méně praktické verze (zavazadelník o objemu 285 litrů je shodný pro oba modely) snaží navodit dojem kupé. Mimo to je možné volit ještě nastavení podvozku, kdy standardní verze Comfort je spojena se 16palcovými koly, zatímco provedení Sport lze spárovat také se sedmnáctkami. Navíc je o 15 až 20 mm nižší a také tužší.
Opel přitom v obou případech zrevidoval geometrii a jednotlivé komponenty, které nyní doplňuje zesílený čelní pomocný rám. Nové je pak i řízení s elektrickým posilovačem reagujícím na rychlost, jež navíc dostalo režim City pro snadnější manévry v nízkých rychlostech a parkování. V tomto pak napomáhá i systém Automatic Park Assist, který danou činnost zvládne sám, zřejmě obvyklým způsobem.
Tato záležitost ale bude jistě detailněji osvětlena nejpozději během pařížské výstavní premiéry, proto raději zamiřme do motorového prostoru. Zde je tou zásadní novinkou nový litrový tříválec Ecotec, který nabídne 90 nebo 115 koní. Točivý moment pak v obou případech činí 170 Nm při 1 800 otáčkách, jízdní dynamiku či spotřebu však Opel nezmiňuje. Pouze naznačuje, že v kombinaci se systémem start/stop bude žíznivost na benzinový motor nezvykle nízká.
Přesunout se tak můžeme ke zbytku palety pohonných jednotek, kde benzinovou část tvoří základní atmosférická jedna-dvojka naladěná na 70 koní. Další v řadě je pak 1,4litrový čtyřválec, který nabídne 90 koní, v případě přeplňované verze pak 100 koní. Diesely pro změnu zastoupí 1,3litrový motor CDTI, který na přední kola posílá 75 nebo 95 koní. Ve všech případech je přitom standardem splnění emisní normy Euro 6, v rámci převodovek pak na výběr zůstává šestistupňový manuál či automat.
Tím jsme s technikou hotovi a můžeme se vypravit do kabiny, která čerpá inspiraci z Opelu Adam ještě více než exteriér. Vše působí mnohem kvalitnějším dojmem, zvláště u výše postavených verzí, které ve standardu dostanou sedmipalcový dotykový displej s multimediálním systémem Intellilink a aplikacemi jako BringGo (navigace), Stitcher či TuneIn.
Na výběr bude hned sedm úrovní výbavy, přičemž standard počítá s látkovým čalouněním. Za příplatek pak dostanete třeba vyhřívaná sedadla, volat a čelní okno nebo panoramatickou střechu. V rámci bezpečnostních prvků pak budete moci vybírat z monitoringu slepých úhlů, jízdy ve správném pruhu a tlaku v pneumatikách, asistenta rozjezdu do kopce nebo zpětné kamery.
K mání ovšem bude rovněž systém zahrnující přední kameru, jež poskytuje signál adaptivnímu tempomatu. Málem bychom přitom opomněli zmínit snížení těžiště o 5 centimetrů oproti předchůdci, to je však již poslední známá informace. Ty další - včetně kompletní cenové politiky - Opel představí zřejmě až ve zmiňované Paříži.
Opel Corsa E dorazí ve třídveřové i pětidveřové karoserii, ty se však po stránce rozměrů a objemů lišit nebudou
Německá novinka se představila rovněž s logem Vauxhallu. Veškeré komponenty včetně nového litrového tříválce Ecotec jsou však totožné s Opelem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva