Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar odhalil svou dojnou krávu, nový E-Pace nemůže nebýt prodejní hit
14.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vizuálně má hodně blízko k Porsche Macan a přinejmenším stejně blízko chce mít i k jeho prodejům. Že by se mu to nepovedlo, nelze předpokládat.
Na příchod nového menšího SUV britská automobilka upozornila vcelku nedávno. Při té příležitosti nám Jaguar E-Pace dokonce i ukázala, byť pouze z boku a bez jakýchkoliv doprovodných informací. Oba „dluhy“ ale můžeme smáznout dnes jednou ranou, novinka je oficiálně venku. Jaguar E-Pace se uvedl spektakulárním kouskem v bondovském stylu. Kaskadér Terry Grant s ním udělal tzv. vývrtku, skok s výkrutem, a současně tím vytvořil světový rekord v této disciplíně.
Nový zápis do Guinnessovy knihy rekordů ale již nechme stranou, dále se budeme věnovat jen samotnému vozu. Ten měří 4 395 milimetrů na délku, přičemž z této porce 882 mm připadá na přední převis, 832 mm na zadní převis a 2 681 mm na rozvor mezi nápravami. Kromě toho je novinka 1 984 mm široká a 1 649 mm vysoká, její hmotnost startuje na 1 700 kilogramech.
Designově navazuje na existující modely, přehlédnout nelze ale ani vizuální blízkost jednomu z úhlavních konkurentů, Porsche Macan. Výrazná čelní maska převzatá z Jaguaru F-Type ovšem dává jasně najevo rodovou příslušnost a povšimnout si můžeme i dynamicky stylizovaného nárazníku či výdechů za předními koly. Z profilu zaujme výrazně zkosená záď s velkým křídlem. Vzhled budou moci zákazníci přizpůsobit vlastnímu vkusu, na výběr bude nejen široké množství litých kol končící průměrem 21", ale také barva střechy. Tu bude možné nechat nalakovat v barvě karoserie, kontrastním nátěrem či vybavit výrazným prosklením. Při volbě paketu R-Dynamic přibudou ještě lemy karoserie ve stejné barvě.
V motorovém prostoru nás víceméně žádné překvapení nečeká, na výběr budou motory z rodiny Ingenium. V benzinovém i dieselovém případě dorazí dvoulitrové čtyřválce, v prvním případě s výkonem 249 a 300 koní. Benzínové motory doprovází devítistupňový automat a systém 4x4, stovku tak E-Pace zvládne za 7, resp. 6,4 s.
U dieselů bude nabídka o trochu širší, na výběr jsou varianty naladěné na 150, 180 či 240 koní. První z nich je možné mít jak se základním pohonem předních kol a šestistupňovým manuálem, tak se systémem 4x4 a automatem. Ve druhém případě ale již můžete volit pouze mezi převodovkami, ve třetím je pak automat i pohon všech kol opětovně standardem.
Základní varianta osazená základními 17palcovými litými koly zvládne jezdit v průměru za 4,7 l/100 km, vrcholný diesel zase z klidu na stovku zrychluje za 7,4 sekundy. Prostřední varianta je s automatem na 100 km/h za 9,3 s, což je o 0,6 s lepší než s manuálem.
Otázkou, zda Jaguar do budoucna nabídne nějakou extrémnější verzi. Konkurence je v tomto ohledu o přibližně sto koní výše a motory by na to Jaguár měl. Zatím se ovšem nezdá, že by verze E-Pace R či dokonce SVR byla za dveřmi, vsadíme si ale na příchod E-Pace S s kompresorem přeplňovaným třílitrovým šestiválcem. My se tedy přesuneme k podvozku, který vpředu užívá vzpěry MacPherson a vzadu multi-link.
Ty je možné doplnit adaptivním podvozkem Adaptive Dynamics, který systém pohonu všech kol zaměřuje hlavně na zadní nápravu (a s nímž Jaguar vyrukoval vůbec poprvé). Díky tomu má E-Pace nabízet působivé jízdní zážitky, přičemž systém monitoruje pohyby vozu každé dvě milisekundy, tlumící síla v tlumičích je pak měněna každých 10 milisekund.
Řidič dále dostane k dispozici čtyři jízdní režimy Normal, Dynamic, Eco a Rain, Ice and Snow či systém All Surface Progress Control a vektorování točivého momentu. E-Pace by tedy měl být ovladatelný za všech situací na jakémkoliv - i kluzkém - povrchu. A dokonce i na okruhu, v rámci testování totiž Jaguar zamířil nejen na Nürburgring, ale také na italské Nardo.
Ve finále můžeme zmínit interiér, kde výše zmíněný 2,7metrový rozvor zajišťuje dostatek prostoru pro cestující vpředu i vzadu. V rámci zavazadelníku je možné počítat s 577 až 1 234 litry při sklopení zadních sedadel, další úložné schránky ale najdeme i v kabině. Ta mezi předními sedadly má objem 8,42 l , před spolujezdcem dokonce 10,56 l.
Základem je multimediální systém Touch Pro s desetipalcovým displejem a hlasovým ovládáním, nicméně zákazníci si mohou připlatit i za 12,3palcový přístrojový štít či dva prémiové audio systémy Meridian s výkonem až 825 wattů. Nechybí ani vylepšený obraz head-up displeje či připojení k internetu skrze 4G WiFi hotspot, jenž počítá až s osmi zařízeními.
Po stránce bezpečnostní pak nebudou chybět autonomní brzdy s detekcí chodců, monitoring jízdních pruhů či detekci dopravního značení, na přání ovšem bude možné E-Pace vybavit i systémem Forward Traffic Detection. Ten přitom při snížené viditelnosti varuje řidiče před přibližujícími se vozy na křižovatce.
Ceny pak startují na 966 669 Kč a opravdu nelze předpokládat, že by vás při zájmu o tento vůz v dohledné době čekalo u Porsche cokoli jiného než pořadník. SUV frčí, prémiová SUV ještě více a ta kompaktní úplně nejvíce, zvláště pokud jsou šik a technicky na výši. Nový E-Pace splňuje nepochybně všechno z toho...
Oficiální fotogalerie nového Jaguaru E-Pace















































































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
dnesNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Pokus Mazdy o nové řešení elektromobilu předčasně skončil jako totální propadák. U nás se loni prodalo 6 aut, letos 0
29.5.2025BMW se chystá změnit design úplně každého auta, které vyrábí, dokonce i nedávno představených novinek
29.5.2025Tohle je nový císař ztráty hodnoty, během pouhých 600 ujetých km připravil majitele o 2,64 milionu Kč!
29.5.2025Brembo ukázalo nové řešení brzd, s jinými už v Evropě brzy nebude možné prodávat auta
29.5.2025Novinka od zakladatelů Alpiny, kteří Alpinu už prodali, vypadá naživo líp než ve studiu, potají skrývá dvě auta v jednom
29.5.2025
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom