Jaguar Q-Type alias XS: menší sedan dorazí do prodeje již za 18 měsíců

Britská novinka bude jediným celohliníkovým zástupcem v segmentu. Navíc dostane široký rozchod kol, ideální rozložení hmotnosti a příznivou cenu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jaguar Q-Type alias XS: menší sedan dorazí do prodeje již za 18 měsíců

23.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jaguar Q-Type alias XS: menší sedan dorazí do prodeje již za 18 měsíců

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská novinka bude jediným celohliníkovým zástupcem v segmentu. Navíc dostane široký rozchod kol, ideální rozložení hmotnosti a příznivou cenu.

Na Jaguar X-Type řada lidí svého času plivala jen špínu, zejména díky plebejskému původu. Přesto nakonec překarosovaný Ford Mondeo zahýbal prodeji tak, jako jen málo modelů značky před ním. I proto automobilka prakticky od ukončení výroby v roce 2009 spekuluje o nástupci. Ten je přitom očividně za rohem, neboť podle kolegů z britského Autocaru dorazí do showroomů za pouhých 18 měsíců. Vůbec proto nepřekvapí první počítačové retuše možného vzhledu i snímky maskovaných prototypů, které se v poslední době objevují především v Německu.

Ačkoliv o modelu máme už poměrně hodně informací, nejistý je dosud jeho název. Velmi pravděpodobné je pojmenování „Q-Type“, dost možná však nakonec bude vybráno označení „XS“. Logické je obojí, na potvrzení jednoho či druhého si ale očividně musíme ještě chvíli počkat. Stejně tak není jisté, v kolika karosářských variantách vůz vznikne - zatímco dříve se kromě sedanu uvažovalo také o kabrioletu a kombíku, nyní je spíše ve hře spřízněné kompaktní SUV.

Ať se ale Jaguar rozhodne jakkoliv, výroba všech novinek bude probíhat na nové montážní lince v britském Solihullu, která sousedí s oddělením vyrábějícím nový Range Rover a Range Rover Sport. Tedy celohliníkové modely, což má být i případ sedanu. Ten navíc hodlá profitovat z odlehčené platformy Premium Lightweight Architecture, rozložení hmotnosti v poměru 50:50, širokého rozchodu kol a krátkých převisů. Trojkové BMW tak očividně může mít problém.

Britové navíc vědí, že kompaktní sedan je pro značku jedním z nejdůležitějších modelů. Proto nechtějí ponechat nic náhodě a na první generaci nemusí ani vydělat - postačí jen udělat si renomé, že kromě Audi A4, BMW řady 3 a Mercedesu třídy C jsou tu i další možnosti, jak utratit peníze. Správný nástup na trh je přitom o to podstatnější, že aktuálním trendem je sestup manažerů o třídu níže. Ať již kvůli šetření, tak i kvůli faktu, že auta prostě nezadržitelně rostou.

I přes obrovské množství hliníku a nově vyvinuté čtyřválcové motory pod kapotou (nebojte, Evropa se dočká i 2,2litrového turbodieselu) je tak zřejmé, že nový Jaguar Q-Type bude svou cenovku držet patřičně na uzdě. A jelikož XF startuje bez daně na rovném milionu, dá se v případě menšího sedanu tušit o nějakých dvě stě tisíc nižší cenová politika. Je ale možné, že za onen rok a půl nás Jaguar překvapí ještě menší částkou...


Jaguar Q-Type alias XS: menší sedan dorazí do prodeje již za 18 měsíců - 1 - Jaguar maly sedan render
Chystaný Jaguar Q-Type na první retuši

Jaguar Q-Type alias XS: menší sedan dorazí do prodeje již za 18 měsíců - 2 - Jaguar maly sedan spy foto 01Jaguar Q-Type alias XS: menší sedan dorazí do prodeje již za 18 měsíců - 3 - Jaguar maly sedan spy foto 02Jaguar Q-Type alias XS: menší sedan dorazí do prodeje již za 18 měsíců - 4 - Jaguar maly sedan spy foto 03Jaguar Q-Type alias XS: menší sedan dorazí do prodeje již za 18 měsíců - 5 - Jaguar maly sedan spy foto 04Jaguar Q-Type alias XS: menší sedan dorazí do prodeje již za 18 měsíců - 6 - Jaguar maly sedan spy foto 05Jaguar Q-Type alias XS: menší sedan dorazí do prodeje již za 18 měsíců - 7 - Jaguar maly sedan spy foto 06
Kompaktní sedan se již s kamufláží větších modelů XF a XJ prohání po Německu

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše