Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XE odhaluje další technické prvky, dostane třeba agilnější zadní nápravu
15.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jedním z nových systémů britského sedanu bude i „nízkorychlostní tempomat“, který po stisku tlačítka začne autonomně brzdit i dávkovat výkon.
Začíná to vypadat, že odhalení nového Jaguaru XE bude čistě formální záležitostí zaměřenou hlavně na oficiální fotogalerii. V rámci techniky nám totiž britská automobilka postupně servíruje veškeré tajnosti - minulý týden jsme si posvítili na motorový prostor, dnes se zadíváme na podvozek. Ten byl konstruován především s ohledem na co nejnižší hmotnost, zároveň má ovšem nabídnout i dostatečné pohodlí a také řidičské zážitky. Nemalá očekávání mají přitom zaručit nové technologie, materiály a postupy.
Začít můžeme předním zavěšením (dvojité lichoběžníky), které vychází z komponentů Jaguaru F-Type. Ty jsou z litého či kovaného hliníku, přičemž zajistit mají stejnou míru tuhosti, jakou najdeme u modelu XFR. Souběžně s tím tisková zpráva zmiňuje výjimečnou agilitu a maximální možné propojení s řízením. To pracuje s elektrickým posilovačem a novými algoritmy softwaru, jež umožňují údajně delikátní naladění v závislosti na zvolené motorizaci. Souběžně s tím se dočkáte i proměnlivého účinku a také schopnosti spolupráce s bezpečnostními elektronickými systémy.
Přesunout se můžeme dozadu, kde najdeme víceprvkovou nápravu typu Integral Link. I ta je zaměřena na dodávku maximální příčné a podélné tuhosti, přičemž oproti kontrolním ramenům, jež jsou v této části vozu běžnější, nabízí lepší odezvu a ovladatelnost. Mimo to snižuje vibrace a hluk, které jsou přenášeny do kabiny od vozovky, s ohledem na větší rozteč mezi zapouzdřením zadních tlumičů pak lze očekávat také větší objem zavazadlového prostoru. Další výhodou je i možnost použití větších kol, v tomto případě zřejmě až 21palcových.
Poslední v řadě nově odhalených komponentů je kontrola sjízdnosti na všech površích známá též jako „nízkorychlostní tempomat“. Celý systém totiž vychází z obav, že modely s pohonem zadních kol nedosahují na mokré nebo třeba zasněžené vozovce takové trakce. Systém ASPC (All Surface Progress Control) ovšem po stisknutí tlačítka přebere veškerou kontrolu nad vozem a z daných nesnází vás vyveze, aniž by bylo potřeba jakkoliv šlapat na pedály. Maximální možné tempo ovšem automobilka nezmiňuje, zato my dodáme, že půjde o jakousi obdobu off-roadových asistentů pro sjíždění příkrých kopců.
Tím pro dnešek končíme, dodat již můžeme pouze tolik, že slavnostní odhalení nového Jaguaru XE proběhne 8. září v Londýně. Novinka má přitom navázat na legendární model Mark 2, který byl odhalen v roce 1959 a stál u zrodu segmentu sportovních luxusních sedanů.






Jaguar XE dostane celohliníkovou platformu, nové motory Ingenium i řadu elektronických berliček, mezi nimiž figuruje i „nízkorychlostní tempomat“
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení 24.11.2025
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejčtenější články
Škoda jako by na chvíli zapomněla, za co dnes kope, zničehonic začala vyzdvihovat přednosti dieselového auta
28.10.2025
Ford je nepoučitelný. Dál trvá na dosažení „uhlíkové neutrality”, i když konkurenti obrací
28.10.2025
Prodeje elektromobilů v USA se s koncem dotací zhroutily o 60 procent, říká analýza. Tolik k udržitelnosti „elektrické revoluce”
28.10.2025
Kouzelný malý přívěs ve tvaru slzy nabídne jako jediný útočiště pro celou rodinu díky neobvyklému triku
28.10.2025
Porsche je v obrovské krizi, přiznal končící šéf. „Chybí nám peníze ze dvou třetin klíčových trhů,” říká
28.10.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
