Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XF 2,0D AWD 2016: s pohonem 4x4 přichází lepší trakce i horší dynamika
13.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nová verze sedanu XF sice dokáže v případě potřeby připojit i přední nápravu, je však o 105 kg těžší než zadokolka. A proto pomalejší i dražší.
Britská automobilka v poslední době začala zavádět novou tradici, když své novinky odhalila nejprve v kombinaci s pohonem zadních kol, než nabídku rozšířila také o verze osazené systémem 4x4. Touto cestou k nám dorazily modely F-Type a XE, v případě druhé generace sedanu XF však Jaguar udělal výjimku a vrcholné provedení osazené benzinovým třílitrem nabídl rovnou v obou verzích. Pokud jste ovšem toužili po spárování dieselu a obou náprav, měli jste až dosud smůlu.
S příchodem nového roku však Britové posílají do světa novou variantu, která se pyšní dvoulitrovým „producentem sazí“ z rodiny Ingenium, jenž svých 180 koní a 430 Nm točivého momentu posílá na všechna čtyři kola. Zrychlení z klidu na stovku ve srovnání se zadokolkou narostlo o tři desetiny na 8,4 sekundy, na čemž má lví podíl hlavně navýšení hmotnosti o 105 kg. Nejvyšší rychlost pak poklesla o sedm kilometrů v hodině na 222 km/h a spotřeba se zvýšila z 4,3 litru na 4,9 l/100 km.
Stejně jako výše zmiňovaná dvojice používá také XF AWD systém Intelligent Driving Dynamics, který za normální situace zásobuje výkonem pouze zadní kola. Jelikož přitom konstantně monitoruje míru kontaktu mezi pneumatikami a silnicí, dokáže v případě ztráty trakce okamžitě připojit i přední nápravu. Ta se přidává do hry rovněž během ostřejší jízdy, kdy redukuje přetáčivost během nájezdů do zatáček.
Technologie pohonu všech kol dále spolupracuje se systémem Adaptive Surface Response (AdSR), který nahrazuje režimy Rain, Ice a Snow obsažené v řídicí jednotce Jaguar Drive Control. V závislosti na povrchu a přilnavosti dokáže optimalizovat odezvu plynového pedálu, převodovky a stabilizační kontroly, aby vždy navýšil sebedůvěru řidiče. Jeho základem je přitom již ověřený systém Terrain Response z Land Roveru.
Kromě toho je možné počítat ještě s technologií Configurable Dynamics, která byla dosud vyhrazena pouze modelům se šestiválcovými motory a jenž počítá s možností individuálního nastavení podvozku, řízení, plynu a převodovky. K dispozici je přitom tento systém pouze v kombinaci s osmistupňovým automatem, který je ostatně jedinou převodovkou dostupnou rovněž právě s pohonem všech kol.
Závěrem můžeme zmínit již jen cenu, která narostla na 1 321 925 Kč. Ve srovnání s rychlejší a úspornější zadokolkou je tak čtyřkolka o 72 tisíc korun dražší, přičemž své objednávky můžete dealerům adresovat již nyní. Samotné vozy by pak měly dorazit ke svým majitelům během jara.











Jaguar XF osazený dvoulitrovým dieselem je nyní možné pořídit rovněž v kombinaci s pohonem všech čtyř kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 57 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
