Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XF 2,0D AWD 2016: s pohonem 4x4 přichází lepší trakce i horší dynamika
13.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nová verze sedanu XF sice dokáže v případě potřeby připojit i přední nápravu, je však o 105 kg těžší než zadokolka. A proto pomalejší i dražší.
Britská automobilka v poslední době začala zavádět novou tradici, když své novinky odhalila nejprve v kombinaci s pohonem zadních kol, než nabídku rozšířila také o verze osazené systémem 4x4. Touto cestou k nám dorazily modely F-Type a XE, v případě druhé generace sedanu XF však Jaguar udělal výjimku a vrcholné provedení osazené benzinovým třílitrem nabídl rovnou v obou verzích. Pokud jste ovšem toužili po spárování dieselu a obou náprav, měli jste až dosud smůlu.
S příchodem nového roku však Britové posílají do světa novou variantu, která se pyšní dvoulitrovým „producentem sazí“ z rodiny Ingenium, jenž svých 180 koní a 430 Nm točivého momentu posílá na všechna čtyři kola. Zrychlení z klidu na stovku ve srovnání se zadokolkou narostlo o tři desetiny na 8,4 sekundy, na čemž má lví podíl hlavně navýšení hmotnosti o 105 kg. Nejvyšší rychlost pak poklesla o sedm kilometrů v hodině na 222 km/h a spotřeba se zvýšila z 4,3 litru na 4,9 l/100 km.
Stejně jako výše zmiňovaná dvojice používá také XF AWD systém Intelligent Driving Dynamics, který za normální situace zásobuje výkonem pouze zadní kola. Jelikož přitom konstantně monitoruje míru kontaktu mezi pneumatikami a silnicí, dokáže v případě ztráty trakce okamžitě připojit i přední nápravu. Ta se přidává do hry rovněž během ostřejší jízdy, kdy redukuje přetáčivost během nájezdů do zatáček.
Technologie pohonu všech kol dále spolupracuje se systémem Adaptive Surface Response (AdSR), který nahrazuje režimy Rain, Ice a Snow obsažené v řídicí jednotce Jaguar Drive Control. V závislosti na povrchu a přilnavosti dokáže optimalizovat odezvu plynového pedálu, převodovky a stabilizační kontroly, aby vždy navýšil sebedůvěru řidiče. Jeho základem je přitom již ověřený systém Terrain Response z Land Roveru.
Kromě toho je možné počítat ještě s technologií Configurable Dynamics, která byla dosud vyhrazena pouze modelům se šestiválcovými motory a jenž počítá s možností individuálního nastavení podvozku, řízení, plynu a převodovky. K dispozici je přitom tento systém pouze v kombinaci s osmistupňovým automatem, který je ostatně jedinou převodovkou dostupnou rovněž právě s pohonem všech kol.
Závěrem můžeme zmínit již jen cenu, která narostla na 1 321 925 Kč. Ve srovnání s rychlejší a úspornější zadokolkou je tak čtyřkolka o 72 tisíc korun dražší, přičemž své objednávky můžete dealerům adresovat již nyní. Samotné vozy by pak měly dorazit ke svým majitelům během jara.











Jaguar XF osazený dvoulitrovým dieselem je nyní možné pořídit rovněž v kombinaci s pohonem všech čtyř kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 6 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejčtenější články
Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva