Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XF R-Sport: britský sedan a kombi zajímá navzdory názvu hlavně spotřeba
26.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Také „neostrovní” zákazníci se dočkají svého nevýkonného R. S dieselem 2,2 a 163 koňmi pod kapotou čekejte sprint na stovku za dlouhých 10,5 s.
Není tomu pomalu ani čtyřiadvacet hodin, co Jaguar sňal bílou plachtu z modelu XFR-S Sportbrake, a už zde máme další novinku s logem velké kočky. I tentokráte se nevyhneme slovu „Sport“ v názvu, oproti kombíku s výkonem 550 koní zde však tento fakt nesmíte brát až tak doslova. Pod kapotou totiž pracuje 2,2litrový turbodiesel, který do vínku dostal jen 163 koní, tedy méně než dosud nejslabší u nás prodávaná verze. Sprint na stovku mu tak zabere opravdu dlouhých 10,5 sekundy.
Než ovšem budeme pokračovat, musíme zpátky do minulosti, neboť dané informace jsou poněkud v rozporu s článkem, který jsme přinesli krátce před Vánoci. Na jejich základě se totiž verze R-Sport již delší dobu ve Velké Británii prodává, přičemž tamní zákazníci mohou kromě slabšího dieselu sáhnout i po verzi s výkonem 200 koní. A kromě toho v nabídce nechybí ani benzinové provedení. Tato situace přitom na ostrovech trvá i nadále, přičemž nemáme zprávy o tom, že by mělo dojít ke změně.
Ženevská premiéra by tak vlastně měla zajímat hlavně zbytek světa, neboť nikde jinde než v Anglii se model R-Sport neprodával. Na rozdíl od tamních fanoušků jsme si totiž dosud nemohli užívat předního sportovního nárazníku, „eRkových“ prahů, zadního křídla a 17palcových kol Ursa (na přání je možné sáhnout i po osmnáctkách). To se ale po autosalonu změní, přičemž kromě výše zmíněného máme očekávat také pneumatiky s nízkým valivým odporem. Tedy opět nic sportovního.
Je tedy patrné, že navzdory názvu tato edice klade důraz hlavně na spotřebu, což jen dokládají změny na samotném motoru. Zrevidováno totiž bylo chlazení, zatímco výfukové ventily doznaly zvětšení. Spotřeba tak se standardním obutím klesla na 4,9 litru na 100 kilometrů, zatímco v případě použití 18palcových ráfků můžete počítat s 5,1litrovou žíznivostí.
Uvnitř pak modely R-Sport sází na luxusnější látkové čalounění Suedecloth, se kterým dorazí kontrastní švy, unikátní potahy stropu nebo selekce karbonových, dřevěných či piánovou černí lakovaných doplňků. Ceny pak oproti standardu dozajista narostou, s ohledem na politiku Jaguaru však jistě nepůjde o nic drastického.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.






Na ženevském autosalonu se nová verze R-Sport představí ve společnosti nejsilnějšího kombíku, jaký kdy Jaguar vyrobil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Nejčtenější články
Nejnovější Mercedes ukazuje, v jak hrozivém stavu značka je. Plné odhalení ho nečiní o nic lákavějším, hmotnost auta firma odmítá zveřejnit
7.9.2025BMW odstartovalo novou éru a její prvotina vypadá dobře, ale podívejte se na základ
8.9.2025Porsche má se skutečným nástupcem Macanu popřít 94 let trvající tradici značky, byl by to další omyl ve spirále přešlapů
8.9.2025Šéf BMW přiostřil svůj odpor k EU. Zákaz spalovacích aut je podle něj „velký omyl”, zabije polovinu autoprůmyslu v Evropě
8.9.2025Mercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.07. 23:35 - Eda
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.07. 15:43 - pavproch
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12
- Politický koutek 10.06. 18:01 - řidičBOB