Jaguar XFR-S 2013: špičkové XF jede až 300 km/h, na stovku zrychlí za 4,4 s

(doplněno) Nejrychlejší sedan Jaguaru vůbec dostal dle očekávání 550 koní. Pyšní se i atraktivním bodykitem a přepracovaným podvozkem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jaguar XFR-S 2013: špičkové XF jede až 300 km/h, na stovku zrychlí za 4,4 s

28.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jaguar XFR-S 2013: špičkové XF jede až 300 km/h, na stovku zrychlí za 4,4 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno) Nejrychlejší sedan Jaguaru vůbec dostal dle očekávání 550 koní. Pyšní se i atraktivním bodykitem a přepracovaným podvozkem.

Doplněno 14:00: Přidali jsme větší sadu teď už oficiálních fotografií a doplnili i pár chybějících informací. Známa už je i česká cena.

Autosalon v Los Angeles začne teprve za pár hodin, my však již s předstihem máme finální podobu nového Jaguaru XFR-S. Oproti svému dvoudveřovému příbuznému nedostal tak radikální styling, při objednávce jakékoliv jiné barvy než French Racing Blue tak máte velkou šanci, že splynete s davem. Tedy až do okamžiku, kdy poprvé naplno sešlápnete plynový pedál. Ačkoliv se totiž novinka pyšní v motorovém prostoru jen nepatrně rozšířeným stádem ve srovnání s modelem XFR, z výfukových koncovek leze údajně podstatně hlasitější baryton. Díky němu tak budete slyšet na míle daleko.

S výkonem 550 koní a točivým momentem 680 Nm zároveň budete také extrémně rychlí. Na stovku se [[00chlí. Na stovku se Jaguar XFR-S zvládne propracovat za pouhých 4,4 sekundy, nejvyšší rychlost pak zabrzdí omezovač na hodnotě 300 km/h. Což jsou tytéž údaje, jakými se pyšní i dvoudveřový model XKR-S. Stejná přitom má být i průměrná spotřeba 12,3 l/100 km. Alespoň na papíře. Realita ale asi vše změní, zvláště, když XFR-S je o cca 100 kg těžší než kupé.

Na druhou stranu, již ve standardu má Jaguar XF daleko lepší řízení než XK. S ohledem na vyšší rychlosti pak přišlo i speciální ladění podvozku, které zahrnuje tužší charakteristiku pružin, nový zadní pomocný rám, přepracovaný aktivní zadní diferenciál nebo trochu více odvázanou stabilizační kontrolu. Nová jsou také dvacetipalcová litá kola, která obouvají pneumatiky Pirelli o rozměru 265/35 R20 vpředu a 295/30 R20 vzadu.

Pozoruhodné přitom je, že zadní karbonové křídlo, které společně s upraveným předním nárazníkem vizuálně odlišuje XFR-S od XFR (a také redukuje vztlak o 68 %), spadá do příplatkové výbavy. Tedy alespoň ve Spojených státech, kde bude nejvýkonnější sedan Jaguaru k dispozici pouze v omezeném množství 200 exemplářů. V Evropě by se ale podobná selekce mezi zákazníky konat neměla.

Změn se dočkala také kabina, která dostane sportovní sedadla s kontrastními švy nebo hliníkové obložení. A také speciální kožené čalounění, které má být vyhrazeno pouze tomuto modelu. Je přitom otázkou, zda se jedná o stejný „karbonový vzor“, jakým se pyšní i XKR-S. Mimo to je standardem audiosystém Meridian o výkonu 825 wattů, v případě převodovky je na výběr pouze osmistupňový automat ZF s pádly pod volantem.

Cenu již známe, a to překvapivě hned i tu českou. Začíná na cifře 2 844 710 Kč, přičemž vůz by měl být k mání přibližně v polovině příštího roku.


Jaguar XFR-S 2013: špičkové XF jede až 300 km/h, na stovku zrychlí za 4,4 s - 1 - Jaguar XFR-S 2013 Los Angeles 01Jaguar XFR-S 2013: špičkové XF jede až 300 km/h, na stovku zrychlí za 4,4 s - 2 - Jaguar XFR-S 2013 Los Angeles 02Jaguar XFR-S 2013: špičkové XF jede až 300 km/h, na stovku zrychlí za 4,4 s - 3 - Jaguar XFR-S 2013 Los Angeles 03Jaguar XFR-S 2013: špičkové XF jede až 300 km/h, na stovku zrychlí za 4,4 s - 4 - Jaguar XFR-S 2013 Los Angeles 04Jaguar XFR-S 2013: špičkové XF jede až 300 km/h, na stovku zrychlí za 4,4 s - 5 - Jaguar XFR-S 2013 Los Angeles 05Jaguar XFR-S 2013: špičkové XF jede až 300 km/h, na stovku zrychlí za 4,4 s - 6 - Jaguar XFR-S 2013 Los Angeles 06Jaguar XFR-S 2013: špičkové XF jede až 300 km/h, na stovku zrychlí za 4,4 s - 7 - Jaguar XFR-S 2013 Los Angeles 07Jaguar XFR-S 2013: špičkové XF jede až 300 km/h, na stovku zrychlí za 4,4 s - 8 - Jaguar XFR-S 2013 Los Angeles 08Jaguar XFR-S 2013: špičkové XF jede až 300 km/h, na stovku zrychlí za 4,4 s - 9 - Jaguar XFR-S 2013 Los Angeles 09Jaguar XFR-S 2013: špičkové XF jede až 300 km/h, na stovku zrychlí za 4,4 s - 10 - Jaguar XFR-S 2013 Los Angeles 10Jaguar XFR-S 2013: špičkové XF jede až 300 km/h, na stovku zrychlí za 4,4 s - 11 - Jaguar XFR-S 2013 Los Angeles 11Jaguar XFR-S 2013: špičkové XF jede až 300 km/h, na stovku zrychlí za 4,4 s - 12 - Jaguar XFR-S 2013 Los Angeles 12Jaguar XFR-S 2013: špičkové XF jede až 300 km/h, na stovku zrychlí za 4,4 s - 13 - Jaguar XFR-S 2013 Los Angeles 13Jaguar XFR-S 2013: špičkové XF jede až 300 km/h, na stovku zrychlí za 4,4 s - 14 - Jaguar XFR-S 2013 Los Angeles 14Jaguar XFR-S 2013: špičkové XF jede až 300 km/h, na stovku zrychlí za 4,4 s - 15 - Jaguar XFR-S 2013 Los Angeles 15Jaguar XFR-S 2013: špičkové XF jede až 300 km/h, na stovku zrychlí za 4,4 s - 16 - Jaguar XFR-S 2013 Los Angeles 16Jaguar XFR-S 2013: špičkové XF jede až 300 km/h, na stovku zrychlí za 4,4 s - 17 - Jaguar XFR-S 2013 Los Angeles 17
Jaguar XFR-S se od méně výkonného modelu XFR liší jiným předním nárazníkem a zadním křídlem. To má být ve Spojených státech za příplatek, v Evropě ale půjde o standard

Zdroje: MotorAuthority, Autoweek

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.