Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XJ 2014: menší facelift si pohrál hlavně s luxusem pro „ty vzadu”
20.8.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vlajková loď Jaguaru, luxusní sedan XJ, dostal pro modelový rok 2014 decentní facelift. Změny se dotkly hlavně interiéru prodloužené verze.
Jaguar XJ, jehož poslední generace po silnicích jezdí již čtvrtým rokem, se dočkal faceliftu. Změny však nejsou nijak výrazné - alespoň tedy na první pohled. Zvnějšku na fotografiích zaujmou snad jen nepříliš velká kola, což na propagačních snímcích nebývá zvykem. Vidíme však novinku - odlehčená 18" kola s názvem Manra.
Inovace se tak nakonec týkají zejména zadních sedaček verze XJ L. Cílem bylo vylepšení již tak luxusní kabiny prodlouženého XJ a všem modelům tak přibylo třeba elektrické dovírání dveří. Cestující na vnějších zadních sedadlech inspirovaných těmi v letadlech si je mohou libovolně sklopit, případně vyzkoušet některý ze tří masážních programů. Vyhřívání a odvětrávání je samozřejmost. Zároveň mohou využít nových, kůží potažených sklápěcích stolečků v předních sedadlech. Nová je také loketní opěrka, na které najdou ovládání sedadel nejen svých, ale i těch před nimi. Při zvednutí na jejím místě může sedět další cestující.
V rámci paketu Rear Seat Entertainment jsou nové dotykové obrazovky o úhlopříčce 10,2" v předních sedadlech, které mohou přehrávat DVD nebo digitálně přijímanou televizi a rozumí si i s externími zdroji, připojitelnými přes USB nebo RCA konektory. Každá může zobrazovat něco jiného a ke každé patří vlastní bezdrátová sluchátka, případně je možnost využít příplatkového sound systému Meridian, jehož 26 reproduktorů dává celkem 1300 wattů.
Specialitkou tohoto sound systému je funkce Conversation Assist, který využívá mikrofonu nad každým sedadlem a digitálního zvukového procesoru pro zesílení hlasu cestujících skrze sound systém. Tato funkce je dostupná kdykoliv, když je zapnutý infotainment systém - i když hraje hudba - ale v případě aktivního telefonního hovoru funkční není. Samozřejmostí je výběr z několika různých kůží a dekorů interiéru, kde nechybí karbon nebo klavírový lak.
Technika jinak moc nového nepobrala, motory zůstávají stejné. Benzín tak spalují turbem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o 240 koních, kompresorový 3,0 V6 o 340 koních a čtyři verze pětilitrové V8 (krom první zmíněné opět přeplňované kompresorem) s výkony 385, 470, 510 a 550 koní pro vrcholné XJR. To zvládne stovku za 4,6 vteřiny a rozjede se až na elektronicky omezenou maximální rychlost 280 km/h. Pokud preferujete naftu, je pro vás připraven třílitrový šestiválec o výkonu 275 koní.
Všechny motory spolupracují s osmistupňovým automatem. Pokud toužíte po pohonu všech kol AWD, budete se muset spokojit s benzínovým třílitrovým šestiválcem. To není nic nového, znovu varianta XJ L ale nyní nezávisle na motoru nabízí nové, komfortnější odpružení zadní nápravy.
Adrian Hallmark, jeden ze šéfů Jaguaru, komentoval facelift XJ se slovy: „XJ modelového roku 2014 představuje vrchol luxusních sedanů značky Jaguar. Široký talent XJ kombinuje špičkový luxus a výkon s elegantním designem, kterým je Jaguar proslulý.” Nezveřejnil však ceny, nemyslíme si však, že by se ceník oproti stávajícímu modelu výrazně měnil.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.













Facelift Jaguaru XJ se týká hlavně interiéru, novinky pro vnější design i techniku je minimum
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejnovější články
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde
včera
Nizozemci až po letech vnucování elektrických autobusů pochopili jejich reálné dopady na okolí
včera
Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel
včera
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 00:50 - abgx1
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.26. 20:43 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
