Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XK se nakonec může vrátit, ale jako luxusní a komfortní GT
5.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové se nyní plně soustředí na sportovní segment s modelem F-Type, touží však i po voze kategorie GT. Je však otázkou, zda jím nebude XJ Coupe.
Britská automobilka je sice považována za výrobce sportovních vozů, v současné době však ve svém portfoliu nabízí pouze jeden dvoudveřový model, a to F-Type. Ten je sice k mání jako kupé i roadster, přičemž nově budete moci sáhnout také po pohonu všech kol či manuální převodovce, stále však jde o „one-man show“. To by se ovšem do budoucna mohlo změnit, neboť značka prý zvažuje návrat Jaguaru XK.
S touto myšlenkou přišel Russ Varney, vedoucí projektu obou výše zmíněných modelů. Dle něj pro novodobé XK existuje v nabídce značky prostor, neboť předchůdce „se snažil pokrýt jak kategorii GéTéček, tak i sportovních vozů. Větší důraz sice byl kladen na první stránku, zjevně však nešlo o důraz dostatečný. Není proto jediný důvod, proč by se model XK nemohl vrátit jako skutečný zástupce segmentu GT.“
To na jednu stranu dává logiku, neboť ačkoliv se Jaguar F-Type má již v příštím roce rozrůst až na nějakých 14 zástupců, podle Varneyho „stále bude existovat ještě mnoho oblastí, které s tímto modelem nepokryjeme. Přitom musíme najít ten správný způsob, jak tak učinit, a nové XK by mohlo být jedním způsobem, jak toho dosáhnout.“
Je tedy zjevné, že Jaguar po návratu modelu touží. Je však otázkou, zda segment GT náhodou plně nepokryje XJ Coupe, o jehož možném příchodu v roce 2017 jsme se v minulosti zmiňovali. Vývoj takového vozu by přitom pro značku byl mnohem levnější, neboť novinka bude sdílet techniku se čtyřdveřovým sedanem.
Na druhou stranu, to samé mohou Britové učinit s novodobým Jaguarem XK. Uvidíme tedy za nějaké dva tři roky, čím nás automobilka oblaží. Jisté je pouze tolik, že nabídka dvoudveřových modelů se stoprocentně rozšíří.





Poslední provedení Jaguaru XK se snažilo pokrýt segment sportovních vozů i GéTéček. Nástupce by se měl zaměřit pouze na druhou zmiňovanou oblast
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 11 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 3 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 4 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 6 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 7 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
