Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XS chce plně konkurovat BMW 3, kromě sedanu přijde i jako kupé a kombi
26.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Celohliníkovou architekturu chce Jaguar doplnit úspornými i výkonnými motory. Kromě toho připravuje i hybridy, prim však bude hrát design.
Britská automobilka na sebe na frankfurtském autosalonu upozornila především studií C-X17. Toto SUV však dorazí až ve druhé vlně nových modelů, ta první se zaměří na rivala BMW řady 3 se zatím neznámým jménem, nejpravděpodobnější se ale teď zdá být označení XS. Jen u sedanu ale Jaguar nezůstane, v showroomech jej totiž doplní také kupé a kombík. Aktuálně sice není jisté, kdy se tak stane, podle globálního šéfa designu Adriana Hallmarka by se však i jejich premiéra měla co nejvíce blížit roku 2015.
Po stránce mechanické se u všech novinek počítá s architekturou iQ[Al], kterou v hesenské metropoli představil výše zmíněný koncept. Pohon pak dostanou na starosti přeplňované dvoulitry spalující benzin i diesel, které prý po stránce emisí CO2 nepřesáhnou 100 g/km. Jaguar se tak bude moci obejít bez hybridní techniky, jak toho ale dosáhne (bavíme se o čtyřlitrové spotřebě u vozu střední třídy...) ale neupřesňuje. Snad leda že by skutečné redefinoval standardy prémiového segmentu, jak sám tvrdí...
Neznamená to ovšem, že by Britové s elektromotorem nepřišli - ve vývoji jsou prý hned tři různé systémy. Žádný z nich přitom nemá nic společného s Range Roverem Hybrid, alespoň jeden však prý využije technologii blízkou té používané ve Formuli 1. Podle Hallmarka totiž nabídne výkon „jen na krátkou chvíli, jako KERS v F1“. Jednat se tak zřejmě bude o určitou formu super-kondenzátoru, jakou představila Toyota na modelu Yaris Hybrid-R.
Vyjma toho ovšem nebudou chybět ani klasické výkonnější pohonné jednotky, které počítají s třílitrovým turbodieselem o výkonu 240 koní a třílitrovým benzinovým šestiválcem produkujícím koní 340. I proto si je Hallmark jistý tím, že nové modely „pohodlně“ zvládnou navýšit stávající prodeje na dvojnásobek.
Jaguar zároveň doufá, že rozšířením řady získá značka mnohem větší rentabilitu. „Největším problémem modelu XF Sportbrake je fakt, že se jedná o regionální produkt - 90 procent objemu totiž skončí v Evropě. Výroba přitom stojí velké peníze a my ani po osmi letech nedostaneme naši investici zpátky,“ dodává šéfdesignér značky.
Je tedy dost možné, že kromě oznámených variant dostaneme i další možné křížence, kteří by pokryly třeba BMW 3 GT. To je ovšem poměrně vzdálená budoucnost. Ta blízká se soustředí na jediné - na výrobu nejhezčího modelu v daném segmentu. Ten by přitom měl startovat na sumě 25 000 GBP (cca 750 000 Kč).


Nové karosářské varianty menšího Jaguaru se již představily na prvních počítačových ilustracích
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před hodinou
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 2 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
