Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XS chce plně konkurovat BMW 3, kromě sedanu přijde i jako kupé a kombi
26.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Celohliníkovou architekturu chce Jaguar doplnit úspornými i výkonnými motory. Kromě toho připravuje i hybridy, prim však bude hrát design.
Britská automobilka na sebe na frankfurtském autosalonu upozornila především studií C-X17. Toto SUV však dorazí až ve druhé vlně nových modelů, ta první se zaměří na rivala BMW řady 3 se zatím neznámým jménem, nejpravděpodobnější se ale teď zdá být označení XS. Jen u sedanu ale Jaguar nezůstane, v showroomech jej totiž doplní také kupé a kombík. Aktuálně sice není jisté, kdy se tak stane, podle globálního šéfa designu Adriana Hallmarka by se však i jejich premiéra měla co nejvíce blížit roku 2015.
Po stránce mechanické se u všech novinek počítá s architekturou iQ[Al], kterou v hesenské metropoli představil výše zmíněný koncept. Pohon pak dostanou na starosti přeplňované dvoulitry spalující benzin i diesel, které prý po stránce emisí CO2 nepřesáhnou 100 g/km. Jaguar se tak bude moci obejít bez hybridní techniky, jak toho ale dosáhne (bavíme se o čtyřlitrové spotřebě u vozu střední třídy...) ale neupřesňuje. Snad leda že by skutečné redefinoval standardy prémiového segmentu, jak sám tvrdí...
Neznamená to ovšem, že by Britové s elektromotorem nepřišli - ve vývoji jsou prý hned tři různé systémy. Žádný z nich přitom nemá nic společného s Range Roverem Hybrid, alespoň jeden však prý využije technologii blízkou té používané ve Formuli 1. Podle Hallmarka totiž nabídne výkon „jen na krátkou chvíli, jako KERS v F1“. Jednat se tak zřejmě bude o určitou formu super-kondenzátoru, jakou představila Toyota na modelu Yaris Hybrid-R.
Vyjma toho ovšem nebudou chybět ani klasické výkonnější pohonné jednotky, které počítají s třílitrovým turbodieselem o výkonu 240 koní a třílitrovým benzinovým šestiválcem produkujícím koní 340. I proto si je Hallmark jistý tím, že nové modely „pohodlně“ zvládnou navýšit stávající prodeje na dvojnásobek.
Jaguar zároveň doufá, že rozšířením řady získá značka mnohem větší rentabilitu. „Největším problémem modelu XF Sportbrake je fakt, že se jedná o regionální produkt - 90 procent objemu totiž skončí v Evropě. Výroba přitom stojí velké peníze a my ani po osmi letech nedostaneme naši investici zpátky,“ dodává šéfdesignér značky.
Je tedy dost možné, že kromě oznámených variant dostaneme i další možné křížence, kteří by pokryly třeba BMW 3 GT. To je ovšem poměrně vzdálená budoucnost. Ta blízká se soustředí na jediné - na výrobu nejhezčího modelu v daném segmentu. Ten by přitom měl startovat na sumě 25 000 GBP (cca 750 000 Kč).


Nové karosářské varianty menšího Jaguaru se již představily na prvních počítačových ilustracích
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa Officina 8: modely Primavera a GTV v nové edici včera 15:50
- Pre GP Mugello včera 10:00
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu 18.6.2025
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
Nejnovější články
Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
před 11 hodinamiZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
včeraDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva