Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar zbavil svá auta jednoho z typických projevů, lidé na něj už prý nejsou zvědaví
31.1.2020 | Petr Prokopec
Co je v určitou chvíli vítáno s nadšením, to může být v jinou vnímáno jako obtěžující. Přesvědčil se o tom britský Jaguar, který proslul i díky svým kvílejícím přeplňovaným motorům.
Mezi jedny z nejsilnějších stránek Jaguaru F-Type bezesporu patří jeho zvukový projev. Britská automobilka se navíc nerozhodla jít cestou konkurence, a proto pohonnou jednotku a výfukový systém neslyší pouze posádka, ale i lidé nacházející se v uctivé vzdálenosti od vozu. Nejlépe je na tom ale samozřejmě řidič a spolujezdec, jejichž slechy navíc poměrně netradičním soundtrackem zásobuje také kompresor. Ten se při každém „nádechu“ doprovázejícím razantnější sešlápnutí plynového pedálu doslova rozpištěl, čímž dělal radost zejména odbornému tisku.
Problémem však je, že média mají kupé či roadster k dispozici vždy jen na pár dní. Novináři se tedy za volant jen hrnou a po nudě všedních dní ojedinělý zvukový doprovod vítají s otevřenou náručí. A užívají si jej stejně jako třeba možnost stažení střechy, bez ohledu na venkovní počasí. Nic z toho však majitelé nedělají, zvláště poté, co je přejde úvodní euforie. Ono pískání tedy není z jejich úhlu pohledu ničím příjemným, místo toho zvuk vyluzovaný kompresorem považují za obtěžující.
Kritika přitom byla pomalu hlasitější než samotné výfukové ústrojí vozu, a navíc pršela odevšad - lidé si stěžovali prodejcům a ti zase automobilce. Ta si pak neověřila danou skutečnost pouze ve vlastních průzkumech, ale také na internetu, kde se majitelé svěřovali se svými zkušenostmi. Proto před dvěma lety podle manažera produktové integrace Tanmaye Duba došlo na změnu přístupu. Jaguar se totiž rozhodl, že uposlechne přání většiny klientely a cestování ve voze učiní příjemnějším.
Na úpravy kompresoru či jeho nahrazení novou jednotkou nedošlo, místo toho se změnil kryt motoru a utěsnění kapoty na jejích koncích. „Hlavním cílem byla redukce pískání,“ potvrzuje danou skutečnost Dube. Ten zároveň i dodává, že dané téma přišlo znovu na přetřes ve chvíli, kdy Jaguar chystal F-Type modelového roku 2020. V té chvíli se totiž Britové rozhodovali, zda mají ve svých snahách zajít ještě dále či zda naopak mají hlasitost hvízdání navýšit.
Jaguar se tedy rozhodl jít cestou většího komfortu a pískání utišit. To by jistě bylo bez diskuze chvályhodné, kdyby šlo o komfortní limuzínu. U ryze sportovního kupé či roadsteru se takový krok chápe hůře. Ale pokud to zákaznici chtějí, nelze proti přístupu automobilky nic namítat.






Jaguar F-Type již není po hlasové stránce tak výrazný, za čímž stojí stížnosti většiny zákazníků na pískání kompresoru. To proto bylo pro rok 2020 záměrně utlumeno
Zdroj: Car Throttle
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ford po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 3 hodinamiZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 4 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 6 hodinamiLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva