Jaguar zbavil svá auta jednoho z typických projevů, lidé na něj už prý nejsou zvědaví

Co je v určitou chvíli vítáno s nadšením, to může být v jinou vnímáno jako obtěžující. Přesvědčil se o tom britský Jaguar, který proslul i díky svým kvílejícím přeplňovaným motorům.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jaguar zbavil svá auta jednoho z typických projevů, lidé na něj už prý nejsou zvědaví

31.1.2020 | Petr Prokopec

Jaguar zbavil svá auta jednoho z typických projevů, lidé na něj už prý nejsou zvědaví

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Co je v určitou chvíli vítáno s nadšením, to může být v jinou vnímáno jako obtěžující. Přesvědčil se o tom britský Jaguar, který proslul i díky svým kvílejícím přeplňovaným motorům.

Mezi jedny z nejsilnějších stránek Jaguaru F-Type bezesporu patří jeho zvukový projev. Britská automobilka se navíc nerozhodla jít cestou konkurence, a proto pohonnou jednotku a výfukový systém neslyší pouze posádka, ale i lidé nacházející se v uctivé vzdálenosti od vozu. Nejlépe je na tom ale samozřejmě řidič a spolujezdec, jejichž slechy navíc poměrně netradičním soundtrackem zásobuje také kompresor. Ten se při každém „nádechu“ doprovázejícím razantnější sešlápnutí plynového pedálu doslova rozpištěl, čímž dělal radost zejména odbornému tisku.

Problémem však je, že média mají kupé či roadster k dispozici vždy jen na pár dní. Novináři se tedy za volant jen hrnou a po nudě všedních dní ojedinělý zvukový doprovod vítají s otevřenou náručí. A užívají si jej stejně jako třeba možnost stažení střechy, bez ohledu na venkovní počasí. Nic z toho však majitelé nedělají, zvláště poté, co je přejde úvodní euforie. Ono pískání tedy není z jejich úhlu pohledu ničím příjemným, místo toho zvuk vyluzovaný kompresorem považují za obtěžující.

Kritika přitom byla pomalu hlasitější než samotné výfukové ústrojí vozu, a navíc pršela odevšad - lidé si stěžovali prodejcům a ti zase automobilce. Ta si pak neověřila danou skutečnost pouze ve vlastních průzkumech, ale také na internetu, kde se majitelé svěřovali se svými zkušenostmi. Proto před dvěma lety podle manažera produktové integrace Tanmaye Duba došlo na změnu přístupu. Jaguar se totiž rozhodl, že uposlechne přání většiny klientely a cestování ve voze učiní příjemnějším.

Na úpravy kompresoru či jeho nahrazení novou jednotkou nedošlo, místo toho se změnil kryt motoru a utěsnění kapoty na jejích koncích. „Hlavním cílem byla redukce pískání,“ potvrzuje danou skutečnost Dube. Ten zároveň i dodává, že dané téma přišlo znovu na přetřes ve chvíli, kdy Jaguar chystal F-Type modelového roku 2020. V té chvíli se totiž Britové rozhodovali, zda mají ve svých snahách zajít ještě dále či zda naopak mají hlasitost hvízdání navýšit.

Jaguar se tedy rozhodl jít cestou většího komfortu a pískání utišit. To by jistě bylo bez diskuze chvályhodné, kdyby šlo o komfortní limuzínu. U ryze sportovního kupé či roadsteru se takový krok chápe hůře. Ale pokud to zákaznici chtějí, nelze proti přístupu automobilky nic namítat.


Jaguar zbavil svá auta jednoho z typických projevů, lidé na něj už prý nejsou zvědaví - 1 - Jaguar F-Type 2020 nove foto 01Jaguar zbavil svá auta jednoho z typických projevů, lidé na něj už prý nejsou zvědaví - 2 - Jaguar F-Type 2020 nove foto 02Jaguar zbavil svá auta jednoho z typických projevů, lidé na něj už prý nejsou zvědaví - 3 - Jaguar F-Type 2020 nove foto 03Jaguar zbavil svá auta jednoho z typických projevů, lidé na něj už prý nejsou zvědaví - 4 - Jaguar F-Type 2020 nove foto 04Jaguar zbavil svá auta jednoho z typických projevů, lidé na něj už prý nejsou zvědaví - 5 - Jaguar F-Type 2020 nove foto 05Jaguar zbavil svá auta jednoho z typických projevů, lidé na něj už prý nejsou zvědaví - 6 - Jaguar F-Type 2020 nove foto 06
Jaguar F-Type již není po hlasové stránce tak výrazný, za čímž stojí stížnosti většiny zákazníků na pískání kompresoru. To proto bylo pro rok 2020 záměrně utlumeno

Zdroj: Car Throttle

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše