Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguary a Land Rovery si samy „opraví silnice”, díry vyhledají a vyhnou se jim
10.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Prvá fáze projektu počítá pouze s monitoringem. Ve druhé však již může dojít ke zpomalení vozidla či objetí nerovnosti.
Britské automobilky Jaguar a Land Rover v poslední době přicházejí s řadou inovací, z nichž některé jsou nadmíru povedené a jiné o trochu méně. Do obou táborů se může přidat i nový systém, který zvládá detekovat díry na silnici. Za vším stojí vpředu namontovaná digitální kamera, jež dokáže nerovnosti na vozovce detekovat a uzpůsobit jim nastavení podvozku tak, aby dopad na vaše pozadí byl minimální. To je ovšem pouze první fáze celého projektu.
Druhá již počítá se zpomalením nebo úplným zastavením vozidla, což je ovšem při pohledu na české tankodromy poněkud ošemetná záležitost. Mnoho tuzemských komunikací totiž hladký asfalt pokrývá jen v malé míře, v té větší jde pak jen o přehlídku větších či menších děr. Při aktivovaném systému byste se tak na daných silnicích již nemuseli ani rozjet.
Druhá fáze projektu totiž počítá také se zásahem do řízení, neboť systém by měl umožnit objetí díry. Výletu do protisměrného jízdního pruhu se prý obávat nemusíte, v té chvíli však opět musíme zmínit negativa dané technologie. Mnohé venkovské uličky jsou totiž natolik úzké, že objetí jednoduše nebude možné. Navíc na nich mnohdy chybí i plná bílá či přerušovaná čára uprostřed, pročež možná dojde ke zmatení systému.
Abychom ovšem nezůstávali pouze u „temné strany síly“, zamíříme i k té světlé. Vozy vybavené danou technologií totiž budou schopné komunikovat s centrálním serverem a mohou tak na díry ve vozovce upozornit další řidiče. A především příslušné orgány, které tak mohou lépe zareagovat na nutnost opravy vozovky. V českých luzích a hájích se ale spíše server dočká přetížení spíše než silnice opravy.
Bude tedy zajímavé sledovat, jakým způsobem se celý projekt vyprofiluje. Momentálně je totiž vše v testovací fázi a teprve po jejím vyhodnocení značky rozhodnou, zda technologie zamíří do sériové výroby či nikoliv. Dá se ovšem předpokládat spíše kladné rozhodnutí, neboť monitoring silničních imperfekcí má posloužit rovněž autonomnímu řízení, které je pro řadu automobilek Alfou a Omegou veškerého dalšího vývoje.
Tím pro dnešek končíme, poslední zmínku věnujeme systému MagneRide. Tím již aktuálně mohou být vybaveny vozy Range Rover Evoque a Land Rover Discovery Sport, přičemž v jejich případě senzory sledují stav vozovky a mohou mu přizpůsobit nastavení podvozku. Jde tedy de facto o výše popsaný princip, prozatím však reaguje pouze na aktuální stav.
Jaguar a Land Rover vyvíjí novou technologii, která dokáže detekovat díry ve vozovce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
před 9 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 11 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
včera - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva