Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jak se testuje nové auto za 130 milionů? Prohání ho dáma v tričku a kraťasech
20.4.2019 | Mirek Mazal
Pohled na testování jakéhokoli nového automobilu je zajímavý, nahlédnout do zákulisí příprav jednoho z nejdražších aut všech dob je ale přece jen zajímavější. Zvlášť když probíhá takto.
Bugatti vypustilo světa informace a snímky zachycující závěrečné testování speciality jménem Divo před zahájením jejích dodávek konečným zákazníkům. Francouzský výrobce představil extrémně drahý model už loni na Concours d'Elegance v Pebble Beach. Přiostřený Chiron s množstvím nových dílů poprvé ukázal průběh konečného ladění na volných cestách.
Fantastický výkvět techniky je poháněn uprostřed uloženým čtyřnásobně přeplňovaným motorem 8,0 W16 o výkonu 1 103 kW (1 500 koní) a 1 600 Nm. Zatímco motor původem z Chironu zůstává nedotčený, Bugatti provedlo několik změn v řízení a zavěšení. Úpravy konstrukce ulehčily 35 kilogramů z přibližně dvoutunové hmotnosti.
Zkušební jízdy ve vyprahlé pustině nevedl žádný bývalý mistr světa Formule 1, ale vývojová inženýrka Julia Lemke. Drobná řidička hodiny trápila ústrojí rychlostí 250 km/h na polygonu kde panovaly více než čtyřicetistupňové teploty. Podle nadšení automobilky se náročná prověrka obešla bez nečekaných komplikací.
Zachycené vozidlo je finálním prototypem předem vyprodané omezené edice. Exteriér se na první pohled od Chironu odlišuje a všechny panely karoserie jsou nové. Přední část hypersportu je ostřejší, boční partie vypadají aerodynamičtější a na zadní straně přibyl zcela nový aktivní spoiler včetně středové ploutve nad možná nejbláznivějšími koncovými světlomety současnosti.
Produkce Bugatti Divo je omezena na 40 kusů, všechny byly zamluveny ještě před uvedením v Pebble Beach. Cena přesahuje 5 milionů Eur, což dle aktuálního kursu odpovídá asi 130 milionům Kč.
Výjimečné provedení už tak výjimečného Chironu prověřila testovací jezdkyně Julia Lemke
Bugatti Divo je úchvatné dílo za 130 milionů Kč
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejčtenější články
- Škoda začala vyrábět kontroverzně faceliftovanou Octavii, tak „levně” jako dřív už ji nekoupíte
10.4.2024 - Musk oznámil, že Tesla v srpnu odhalí samostatně jezdící robotaxík. Investoři mu to baští, i když je to zjevná utopie
10.4.2024 - Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci
10.4.2024 - ADAC varuje před klikami dveří moderních aut. Máte si vybrat jiný vůz, představují až smrtelné nebezpečí
10.4.2024 - „Mr. Bean” prodává další ze svých superaut. Nikdo netušil, že ho má, sáhl po velmi svérázném provedení interiéru
10.4.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry