Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci chystají převratný nový diesel, zastínit má všechny evropské motory
24.9.2020 | Petr Prokopec
Dieselové motory se zdají být odepsané a i velmi tradiční výrobci naftových aut dnes odmítají investovat do jejich vývoje. O to překvapivější je, že Mazda to s nimi nevzdává.
V Evropě kdysi favorizované naftové motory se dnes zdají být na cestě do záhuby. Jejich podíl na trhu se snížil o desítky procentních bodů a s ohledem na nové regulace emisí CO2 vstupující v platnost v EU, které netolerují prakticky nic jiného než elektromotory, není lehké spatřovat mnoho prostoru pro jejich další dlouhodobou existenci. I někteří tradiční výrobci tedy odmítají investovat do další generace vznětových motorů, Mazda mezi ně ale nepatří.
Japonská automobilka oznámila, že pracuje na inovativním dieselovém motoru, kterého bychom se měli dočkat již v příštím roce a který zastíní nafťáky evropských výrobců, kteří jimi prosluli nejvíce. Jak se asi dá očekávat, doprovází jej očekávání nízké spotřeby a emisí, třebaže minimálně to druhé byste hlavně po posledních aférách ve slovníku synonym u výrazu „diesel” nehledali.
Mazda nicméně naftě věří, což nejlépe potvrzují slova Christiana Schulze, který vede vývoj u evropské divize firmy. „Zůstáváme věrni dieselům a v roce 2020 přijdeme s novým přístupem k nim. Ještě ukážeme, jak moc čisté a efektivní dokážou být.“ To by nejspíše v případě kohokoliv jiného znamenalo příchod hybridizace, ovšem Mazda nám prakticky po celou svou historii dokazuje, že kráčí hlavně proti proudu.
Schulze dále naznačil, že bychom se měli dočkat zpětné aplikace poznatků při vývoji „dieselu na benzin“ právě na naftové motory. Co přesně to může znamenat, není jasné, šéf vývoje v tomto směru pouze naznačuje, že „mezi benzinovým a dieselovým motorem není zas až tak moc odlišností“. Počkat si tedy máme na další měsíce, kdy se prý dočkáme překvapení.
Mazda navíc nový motor nevyvíjí pouze pro evropský trh. S diesely totiž již nějakou dobu koketuje ve Spojených státech, kde je i přes svůj téměř zcela odmítavý přístup k benzinům, elektromobilům i hybridům již pár let v řadě výrobcem nejúspornějších automobilů. S inovativním dieselem by tedy mohla zůstat na trůnu. Automobilka navíc dodává, že tím samozřejmě snaha o nízké emise neustává.
„Pokud někdy budou udržitelná paliva ekonomicky dostupná, proč je poté nepoužít? Doufáme, že se vlády probudí a zjistí, že elektrifikace není jedinou cestou, že existuje i mnoho dalších. A technologie SkyActiv-X je krok tím správným směrem,“ říká dále Schluze. Mazda tedy dle něj chystá „řešení na mnoha úrovních“, kdy se dočkáme revolučních benzinových i dieselových agregátů, jsme na ně zvědavi.








Mazda prý využila poznatků při vývoje revolučního dieselu na benzin také u naftových motorů. Již příští rok se tak máme dočkat převratného nového dieselu, který bude lepší než všech srovnatelné evropské motory na stejné palivo. Foto: Mazda
Zdroj: Mazda
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
před 11 hodinamiPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nejčtenější články
Levná nová auta stále existují, na tohoto sympaticky střiženého soupeře Škody Fabia stačí jen 177 tisíc Kč
27.5.2025Mezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
27.5.2025VW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
27.5.2025Škoda Octavia stála před 10 léty skutečně skoro půlku, RS jako dnešní základ. Podívejte se na dobové ceníky
27.5.2025Kolaps Porsche pokračuje i v domácím Německu. Je na tom tak špatně, že slevy musí dávat už i na ikonické verze 911
28.5.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.25. 15:32 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales