Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci v této době chystají úplně nový diesel, zastínit má všechny evropské motory
13.4.2021 | Petr Miler
Diesely se dnes zdají být na cestě do záhuby a pokud byste čekali, že se jim někdo pokusí vrátit zacházející slávu, bude to některá z evropských značek. O to překvapivější je, že velké plány s nimi má Toyota.
V Evropě kdysi favorizované naftové motory se dnes zdají být u konce s dechem. Jejich podíl na trhu se snižuje každým dnem a s ohledem na nové regulace vstupující v platnost v EU, které netolerují prakticky nic jiného než elektromotory, není lehké spatřovat mnoho prostoru pro jejich další dlouhodobou existenci. I někteří tradiční výrobci tedy odmítají investovat do další generace vznětových motorů, Toyota mezi ně ale nepatří.
Japonská automobilka právě končí se svým osmiválcovým dieselem známým i u nás zpod kapoty Land Cruiseru, tlustou čáru za svou naftovou minulostí tím ale udělat nehodlá. Naopak chce pro modely, jako je další generace „LC”, nabídnout inovativní diesel, který bude svými parametry srovnatelný s dosavadním V8 a zastíní nafťáky evropských výrobců určených pro podobná auta.
Informují o tom kolegové z australského Motoringu, což není náhoda. Právě v Austrálii patří mezi velmi populární modely pick-up Toyota Hilux, který je dnes k dispozici pouze se čtyřválcovými motory. V roce 2024 ale má dorazit v nové generaci, která podle dostupných informací přivítá i verzi GR s úplně novým šestiválcovým nafťákem. Cíle? Ford Ranger Raptor nebo nový vrcholný VW Amarok, obě tato auta totiž nabízí resp. mají nabízet vrcholné verze s diesely V6.
Ten od Toyoty má s objemem 3,3 litru nabídnout 230 kW neboli 313 koní výkonu a 690 Nm točivého momentu. To by z něj dělalo jeden z nejsilnějších produkčních dieselů v osobních autech vůbec, neboť schopnější motory německých konkurentů z nabídek postupně mizí. Především by to ale byl vrchol této třídy - Raptor dnes končí na 185 kW, Amarok na 200 kW.
Celá tato vize dává smysl, neboť Toyota takový motor skutečně chystá pro zmíněný velký Land Cruiser a bude se jej snažit nabídnout, kde to jen půjde. Dostane ho tak i Prado (krátký Land Cruiser) a nebo zmíněný Hilux. To vše i za 3 roky v momentě, kdy se někteří konkurenti vidí už skoro jen jako výrobci aut s elektrickými motory. Toyota má zjevně jiné plány.






Současná Toyota Hilux nenabízí více jak čtyřválcový diesel, který nenabízí více než 204 koní. Nová generace má dorazit s šestiválcem pod kapotou, který se pochlubí 313 či více koňmi, to vše do roku 2024. Ilustrační foto: Toyota
Zdroj: Motoring
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Šéfdesignér Mercedesu znovu perlí, vysmívá se interiérům Audi a BMW pro jejich „prťavé” displeje, prý jsou jako z roku 1995
před hodinouDalší automobilka zařízla hotový elektrický model těsně před jeho uvedením na trh, někteří konečně přichází k rozumu
před 2 hodinamiZatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
včeraFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včeraŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 09.13. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.13. 10:38 - pavproch
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB