Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci v této době chystají úplně nový diesel, zastínit má všechny evropské motory
13.4.2021 | Petr Miler
Diesely se dnes zdají být na cestě do záhuby a pokud byste čekali, že se jim někdo pokusí vrátit zacházející slávu, bude to některá z evropských značek. O to překvapivější je, že velké plány s nimi má Toyota.
V Evropě kdysi favorizované naftové motory se dnes zdají být u konce s dechem. Jejich podíl na trhu se snižuje každým dnem a s ohledem na nové regulace vstupující v platnost v EU, které netolerují prakticky nic jiného než elektromotory, není lehké spatřovat mnoho prostoru pro jejich další dlouhodobou existenci. I někteří tradiční výrobci tedy odmítají investovat do další generace vznětových motorů, Toyota mezi ně ale nepatří.
Japonská automobilka právě končí se svým osmiválcovým dieselem známým i u nás zpod kapoty Land Cruiseru, tlustou čáru za svou naftovou minulostí tím ale udělat nehodlá. Naopak chce pro modely, jako je další generace „LC”, nabídnout inovativní diesel, který bude svými parametry srovnatelný s dosavadním V8 a zastíní nafťáky evropských výrobců určených pro podobná auta.
Informují o tom kolegové z australského Motoringu, což není náhoda. Právě v Austrálii patří mezi velmi populární modely pick-up Toyota Hilux, který je dnes k dispozici pouze se čtyřválcovými motory. V roce 2024 ale má dorazit v nové generaci, která podle dostupných informací přivítá i verzi GR s úplně novým šestiválcovým nafťákem. Cíle? Ford Ranger Raptor nebo nový vrcholný VW Amarok, obě tato auta totiž nabízí resp. mají nabízet vrcholné verze s diesely V6.
Ten od Toyoty má s objemem 3,3 litru nabídnout 230 kW neboli 313 koní výkonu a 690 Nm točivého momentu. To by z něj dělalo jeden z nejsilnějších produkčních dieselů v osobních autech vůbec, neboť schopnější motory německých konkurentů z nabídek postupně mizí. Především by to ale byl vrchol této třídy - Raptor dnes končí na 185 kW, Amarok na 200 kW.
Celá tato vize dává smysl, neboť Toyota takový motor skutečně chystá pro zmíněný velký Land Cruiser a bude se jej snažit nabídnout, kde to jen půjde. Dostane ho tak i Prado (krátký Land Cruiser) a nebo zmíněný Hilux. To vše i za 3 roky v momentě, kdy se někteří konkurenti vidí už skoro jen jako výrobci aut s elektrickými motory. Toyota má zjevně jiné plány.
Současná Toyota Hilux nenabízí více jak čtyřválcový diesel, který nenabízí více než 204 koní. Nová generace má dorazit s šestiválcem pod kapotou, který se pochlubí 313 či více koňmi, to vše do roku 2024. Ilustrační foto: Toyota
Zdroj: Motoring
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 35 minutami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 2 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB