Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci jdou dál proti proudu, s novými motory mohou splnit další přání fanoušků
8.2.2021 | Petr Prokopec
Zatímco většina automobilek přemýšlí, jak co nejrychleji přejít k elektrické mobilitě a auta co možná nejvíce „zneutralizovat” kvůli emisím CO2, Mazda hrne na trh nové šestiválce a s nimi uvažuje o návrat ostrých modelů.
O japonských sportovních vozech se v poslední době mluví poměrně často. Toyota je stále aktivnější se svojí divizí GR, Subaru se vrací s novým BRZ a Nissan chystá náhradu stárnoucí 370Z. Mimo to značka nadále nabízí GT-R, stejně jako u Hondy pořídíte Civic Type-R či NSX. Pokud jste ovšem fanouškem Mazdy, nejspíše máte v současné době slzy na krajíčku. Jediným jejím sportovním modelem je totiž roadster MX-5, který navíc produkuje maximálně 184 koní. A jakkoliv to na zábavu za volantem stačí, na pokoření většiny jiných aut stejného zaměření nikoliv.
Japonci se nicméně připravují na světlejší zítřky. Příští generace Mazdy 6 bude totiž jedním z prvních vozů značky, jenž dostanou novou zadokolkovou platformu a řadové šestiválce. Šéf australského zastoupení Vinesh Bhindi nyní naznačil, že právě tato kombinace by mohla přivést zpátky dříve nabízené sportovní modely MPS. Stejně tak by mohlo dorazit i přiostřené SUV CX-5. V případě takové Mazdy 3 je ale třeba opět vytáhnout kapesníček, neboť vyšší výkony jsou spojené s architekturou, kterou hatchback nedostane.
„Mazda veřejně deklarovala, že s její velkou platformou, kterou dostane CX-5 a veškeré další větší vozy, je ve hře řadový šestiválec, pohon zadních kol i elektrifikace. Všechny tyto oblasti jsou diskutovány. Novinek ale bude daleko více, a až přijde ten správný čas, řekneme vám o nich,“ naznačil poněkud tajnůstkářsky Bhindi. A jakkoliv již neupřesnil, zda mluví o sportovních derivátech, následně potvrdil, že japonská automobilka se pozvolna přesouvá do jakéhosi mezipatra mezi mainstreamem a prestiží.
„Nejsme luxusní značkou, říkáme, že jsme prémiovou. A v tom je rozdíl,“ uvedl dále šéf australského zastoupení s tím, že Mazda si díky této strategii bude zachovávat odstup jak od mainstreamových značek, tak od Audi, BMW, Mercedesu či Lexusu. Oné prémiovosti chce přitom dosáhnout tak, že jednoduše zákazníkům nabídne volbu, jaké se mu jinde již nedostane. Řada výrobců totiž poměrně tvrdošíjně lpí na downsizingu, načež Mazda objemově překoná i zmiňované BMW.
Za takovou svobodu pochopitelně bude třeba zaplatit, a to vlastně více, než byla klientela značky zvyklá. Zatímco totiž Mazda 6 MPS s 260 koňmi stála před patnácti lety, kdy byla v prodeji, rovný milion korun, dnes ceny startují o zhruba 180 000 Kč níže. Za to ovšem dostanete koní jen 145. Se šestiválci bude ale spárován minimálně dvojnásobek, což znamená, že benzinový třílitr a nejspíše i 3,3litrový turbodiesel (skutečně) budou startovat někde okolo 1,2 milionu korun.
Je pak jen otázkou, zda tuto unikátní nabídku si zákazníci nebudou moci užít pouze pár let. Prodeje sedanů totiž globálně klesají, přičemž ani Mazda nemůže veškeré trendy ignorovat donekonečna. Kalhoty dalece před brodem však stahovat nebudeme, zvláště když marketingový ředitel australské divize Alastair Doak dodává, že Mazdu 6 „budeme nabízet tak dlouho, dokud budeme moci“.
Mazda už sama ukázala architekturu nových motorů, mezi nimiž bude i 3,3litrový naftový šestiválec. Foto: Mazda
Benzinový šestiválec a pohon zadních kol pak má dostat nová generace modelu 6, která může dorazit i verze MPS. Pár let starý koncept Mazdy Vision Coupe naznačil, co od takového auta automobilky očekávat. Foto: Mazda
Zdroj: Motoring
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB