Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci konečně porazili BMW, novému modelu dali ještě absurdnější čelní masku
16.4.2019 | Petr Prokopec
Dlouhá léta se na většině světových trhů marně pokoušeli dostat se na kobylku německým prémiovým značkám a teď jednu z nich rovnou porazili. Nejnovější Lexus svou maskou chladiče překonává i BMW.
V posledních měsících čelí BMW nemalé kritice kvůli velikosti čelních ledvinek, jenž ozdobily SUV X7 a faceliftovanou řadu 7. Zdálo se, že mnichovská automobilka bude v tomto směru dlouho k neporažení, její místo ale velmi rychle zaujala konkurence. Pikantní je, že jde o japonskou automobilku, která vznikla s cílem BMW překonat, reálně konkurovat mu ale dokáže jen na pár světových trzích.
Řeč je samozřejmě o Lexusu, který se rozhodl, že oslňovat astronauty na vesmírných stanicích bude on, nikoli bavorská značka. Konkrétně se toho rozhodl docílit za pomoci luxusního MPV LM, které se dočkalo natolik enormní masky chladiče, že vedle ní i ony ledvinky rázem vypadají až směšně malé.
Je přitom třeba dodat, že Lexus do značné míry neměl jinou možnost, než na svou novinku nasadit vůbec největší provedení své „predátoří“ masky. LM totiž vychází z třetí generace Toyoty Alphard, která je na tom obdobně. Či dost možná z evropského úhlu pohledu ještě hůře, neboť užívá tutéž velikost masky, ovšem její výplet není ani zdaleka tak vzdušný. Naopak tu máme rozsáhlé chromové plochy, vedle nich upravené provedení od Lexusu vypadá pomalu jako vrchol elegance.
Dá se přitom předpokládat, že asijskému publiku takové ztvárnění přídě není příliš proti srsti. Alphard, stejně jako jeho ještě odvážněji stylizovaná verze Vellfire, je totiž populární i mezi politiky, manažery i celebritami. Ti všichni v poslední době přepřahají na novou vlnu přepravy, kdy upozaďují tradiční tříprostorové sedany právě ve prospěch MPV. Imponuje jim snadnější nastupování i vystupování, stejně jako skutečnost, že se uvnitř mohou dokonce i postavit.
Pojďme se ale již věnovat Lexusu, který se vůči výchozí Toyotě dočkal i několika modifikací na zádi. Jiná jsou světla, kvůli nimž bylo lehce přepracováno i víko, stejně jako nárazník. Na bocích si pak můžeme povšimnout ještě nově příchozích chromových lišt či specifických litých kol. Tím ovšem přerod končí, více než na exteriér se totiž Japonci zaměřili na interiér. Novinku totiž titulují jako první třídu na kolech, jenž má oslovit skutečně jen tu nejnáročnější klientelu.
LM je přitom k dispozici ve čtyřmístné či sedmimístné konfiguraci, kdy druhá zmíněná je určena právě manažerům či politikům cestujícím s rodinou. Čtyřmístný model je zaměřen na jednoho či maximálně dva klienty, jenž mají k dispozici nezávisle polohovatelná a plně sklopná sedadla. Od řidiče je přitom dělí přepážka, do které byla zabudována 26palcová obrazovka zábavního systému. Jeho ovládání je součástí křesel, stejně jako třeba masážní strojky.
Kromě toho mají cestující k dispozici i chladničku schopnou pobrat dvě lahve šampaňského či deštníky, které se stejně jako u Rolls-Royce či Škody uschovávají do dveří. Nechybí pak ani analogové hodiny nebo spousta odkládacích prostor na drobnosti. Na zavazadla cestujících je pak dostatek prostoru za sedadly, v jejichž případě byla použita pěna s nízkou hustotou. Usednutí je tak přirovnáváno ke komfortnímu gauči.
Pět metrů dlouhé a takřka dva metry vysoké LM se kromě toho dočkalo také speciálních tlumičů převzatých z Lexusu ES, jenž mají dokonale filtrovat silniční nedokonalosti. O pohon se v případě verze LM 300h stará hybridní ústrojí složené z 2,5litrového benzinového čtyřválce a elektromotoru, zákazníci ovšem budou moci sáhnout také po variantě LM 350, která již počítá s 3,5litrovým šestiválcem. Na výběr bude i pohon předních či všech čtyř kol.
Dodat tak již jen můžeme, že Lexus LM bude nabízen pouze v Číně a na dalších asijských trzích, do Států nebo Evropy se nechystá. Cena prozatím oznámena nebyla, stoprocentně však bude vyšší než u spřízněné Toyoty Alphard, která v přepočtu startuje na 1 567 100 Kč. K dispozici přitom novinka bude pouze v černé nebo bílé barvě karoserie, s žádnými dalšími odstíny se oficiálně nepočítá. Tedy, pokud jako my nebudete mít pocit, že ona černá má dosti modrý nádech...









Lexus LM se ukázal naživo v Šanghaji...
Novinka vychází z Toyoty Alphard...
...jenž se rovněž prodává v ještě divočejší designové verzi Vellfire
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
dnesNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před hodinouJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 3 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 4 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 7 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva