Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Obří ledvinky nového BMW řady 7 nakonec nemusí být katastrofa, ukazují fotky z ulice
11.4.2019 | Petr Prokopec
Jedna z nejvíce kontroverzních novinek světa aut posledních měsíců nedává zejména tradičním příznivce BMW spát. Jsou ale obří ledvinky sedanu řady 7 opravdu takový problém?
Nabídka inovovaného BMW řady 7 konečně začíná vypadat zajímavě. Zatímco zpočátku byla mnichovská limuzína k dispozici jen se šestiválcovými motory, nyní již můžete sáhnout také po osmiválcovém provedení 750i. To stejně jako verze před modernizací disponuje 4,4litrovým přeplňovaným osmiválcem, pohonná jednotka však kvůli přísnějším emisním normám prošla řadou úprav. Ty jí mimo jiné přisoudily i filtr pevných částic, jenž si naštěstí nevyžádal snížení výkonu. Ten naopak vylétl ze 449 na 530 koní.
Krom benzinových jednotek je možné pátrat také mezi diesely, kde momentálně figuruje pouze třílitrový agregát. Disponuje přitom jedním, dvěma nebo rovnou čtyřmi turbodmychadly, což ovlivňuje i výkon. Ten startuje na 265 koních, střed nabídky představuje 320 koní, na vrcholu je 400koňová verze 50d. U ní je možné počítat se sprintem za 4,6 sekundy, za osmiválcovou benzinovou verzí tak zaostáváte pouze o šest desetin. V showroomech přitom pokaždé necháte stejně, tedy 2 930 200 Kč.
Stinnou stránkou celé věci mohou být čelní ledvinky, jejichž velikost po faceliftu nabobtnala na takovou úroveň, že spatřit je mohou i astronauté. Na dosavadních snímcích příď kvůli nim vypadala spíše odpudivě než přitažlivě, zvláště ve chvíli, kdy se limuzína postavila po bok BMW X7. Ani v případě SUV automobilka nešetřila na velikosti, ovšem ledvinky omezila na šířce. Ty jsou i vzhledem k výšce vozu vizuálně přijatelnější a lidé s nimi snadněji smiřují.
Totéž nakonec lze učinit i u limuzíny, nikoliv však ve chvíli, kdy si budete listovat oficiální brožurou. Relativně pohledně vypadá řada 7 především naživo, jak je ostatně patrné z nově publikovaných snímků. Ty byly pořízeny v nizozemském Groningenu, kde si někdo již faceliftované provedení pořídil. Jistě záleží i na úhlu pohledu, z těch přirozených v přirozeném prostředí ale ony obří ledvinky nevypadají jako taková katastrofa, jak se dosud zdálo.
Dodejme, že majitel tohoto stroje nesáhnul po benzinovém osmiválci či dieselu se čtyřmi turby, ale držel se spodního patra nabídky a tedy takřka základního modelu. Nafoceným vozem je provedení 730d xDrive, které má ve výbavě jedno dvoukomorové turbo a tedy 265 koní. Stovku s ním zvládne za 5,8 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji než provedení 730d. Na druhou stranu však musíte zaplatit 2 428 400 Kč místo 2 338 700 Kč. Kritizovaných ledvinek se nakonec možná není třeba až tak moc bát, nebo jsme si jen zvykli?




Sedmičkové BMW po faceliftu nemusí drásat oči, alespoň na ulici z přirozených pohledů neděsí
Zdroj: Auto Junk
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejčtenější články
Data z technických kontrol ukazují, jaké ojeté Hyundai i30 se nejvíc vyplatí. Ideální volba se už pár let nevyrábí
8.6.2025Itálie od čtvrtka znovu mění pravidla pro provoz radarů, za vším stojí pokuty za 693 tisíc Kč pro jediného řidiče
8.6.2025Automobilky představují stále méně nových aut, rok 2025 bude novým dnem. O úpadku celého oboru nic nesvědčí líp
9.6.2025Čech předělal Škodu Elroq na spalovací pohon, ukázal automobilce cestu k o poznání zajímavějšímu autu
9.6.2025Francie překvapivě končí s nízkoemisními zónami ve městech, z ekologie se prý stal jen sport pro bohaté
9.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva