Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
28.3.2025 | Petr Prokopec
Koupit si skutečný americký muscle car není zase tak těžké, ale kdo jej bude živit? A jak s ním půjde obstarávat běžné denní ježdění? Na takové otázky v tomhle autě myslet nemusíte, jen musíte akceptovat, že pod zadkem nemáte Dodge, jde o Hondu.
V roce 2023 slavila japonská společnost Mitsuoka, která se původně věnovala hlavně zakázkové karosařině, své 55. narozeniny. Jako dárek pak sobě i svým příznivcům nadělila hodně divokou přestavbu Hondy Civic. Čtyřdveřový liftback se totiž dočkal řady nových dílů, načež hlavně vpředu působil jako Dodge Challenger. Pravda, s americkým muscle carem si jej nikdo nespletl ani z blízka, ani z dálky, původní vzhled byl ovšem taktéž potlačen. A protože dílo opravdu vypadalo k světu, dočkalo se nemalého aplausu.
Mitsuoka nejprve vůz zvaný M55 představila jen jako koncept, který se neměl dočkat výroby. Jenže ohlas na něj byl natolik pozitivní, že rok po debutu se otevřely objednávkové knihy. Japonci ale tehdy oznámili, že k mání bude jen sto exemplářů, z nichž každý dostane do vínku ryze spalovací pohon pomocí přeplňované jedna-pětky. Na motor úpravce nesáhnul, načež i nadále produkovala 182 koní, které míří na přední nápravu. Zájemci pak mohli volit mezi manuálem a automatem CVT.
Jsme o rok dál a celá produkce byla v mezičase rozebrána. Pro zájemce, na které se loni nedostalo, má ale firma velmi dobrou zprávu - objednávkové knihy se totiž znovu otevírají, přičemž tentokráte bude postaveno dokonce 250 kusů. Nové provedení zvané M55 1st Edition se ovšem vůči tomu původnímu, které se zpětně dočkalo názvu M55 Zero Edition, tu ovšem máme hned několik změn, pro někoho možná i zásadních.
Jak jsme zmínili, originál byl k dispozici s čistě spalovacím motorem. Nově ale bude možné zvolit i to hybridní, které páruje atmosférický dvoulitr s elektromotorem a bateriemi o kapacitě 1 kWh. Honda u této jednotky zmiňuje 41procentní termální účinnost, která má vést k velmi nízké reálné spotřebě, více než to však zájemce bude jistě zajímat, že dvoulitr produkuje 145 koní, elektromotor dalších 184, a celá soustava počítá s 215 kobylami.
Není to jediná novinka, další se týká laku. Původní provedení šlo totiž objednat pouze v šedém odstínu, zatímco nově lze vybírat z deseti různých barev, které se pyšní poněkud exotickými názvy jako Platinum White Pearl, Sonic Gray Pearl, Premium Crystal Red Metallic, Seabed Blue Pearl, Skycraper Gray, Blue Iceland, Old English White, John Mango, Spring Blue a Papaya Orange Metallic. Vše ostatní ale zůstává při starém, ať už jde o zevnějšek nebo interiér.
Nadmíru zajímavý je pohled na ceny, neboť se na první pohled zdá, že Mitsuoka loňské zájemce neskutečně „natáhla“, když jim vystavila fakturu na 8 085 000 jenů, tedy na 1,24 milionu korun. Nové provedení totiž startuje podstatně níž, a to na 7 568 000 JPY (cca 1,16 milionu Kč). Jenže jen za lak je třeba připlatit 495 tisíc jenů (asi 76 000 Kč), přičemž tutéž částku dáte za sedadla s perforovaným koženým čalouněním, která dříve byla součástí standardu.
Dá se tedy předpokládat, že z loňských zájemců nikdo svůj slot ve prospěch letošního provedení nepřepustí už jen proto, že s jeho výrobou Mitsuoka začne až příští rok - dříve objednané vozy vzniknou nejpozději letos. Zda se poté objeví i další edice, je v tuto chvíli ve hvězdách. Protože tu ale nově máme 2,5násobné množství, dá se předpokládat, že zájem roste. Tak abychom o tomto musce caru bez velkých svalů ještě neslyšeli...


























M55 neboli Honda Civic tvářící se jako americký muscle car je nově k mání s nejsúspornějším hybridním pohonem i v jiných barvách, než byla pouze loňská šedá. Foto: Mitsuoka
Zdroj: Mitsuoka
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejčtenější články
Jakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
18.5.2025VW to vymyslel. Svým elektromobilům přestane dávat bezduchá jména a lidé je začnou kupovat!
18.5.2025Tohle je přinejmenším nález dekády. Nikdy pořádně nevyužitá osina v zadnici Enza Ferrariho byla nalezena po 43 letech schovávání
18.5.2025I propadák může být držák, majitel s ním najel 1,6 milionu km. Tachometr je jednou z mála věcí, které kvůli tomu přestaly fungovat
18.5.2025Ferrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
18.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva