Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci změnili vzhled obyčejné Hondy Civic k nepoznání, teď vypadá jako legendární americký muscle car
17.11.2023 | Petr Prokopec
Kreace firmy stojící za touto proměnou byly vždy extrémní, pozornost ale budily spíš v negativním smyslu slova. Novinka Mitsuoky odpudivě nevypadá, byť kontroverzní je tak jako tak.
V roce 2006 zamířil do kin snímek Rychle a zběsile: Tokijská jízda. Ten je dodnes většinou lidí brán jako nejhorší díl série, jakkoli se snažil celé dění někam posunout. Místo Los Angeles a Floridy jsme dostali exotické Japonsko, místo závodů ve sprintech pak drifty. Daleko větší důraz pak byl pochopitelně kladen i na auta ze země vycházejícího slunce. Nic z toho však na publikum nezafungovalo, snímek si v kinech nevydělal pomalu ani na náklady a málem celou sérii pohřbil.
Protože jsme se ale letos dočkali desátého dílu, přičemž jeden či dva ještě budou následovat, s oním umíráním to před sedmnácti lety nakonec nebylo tak horké. Této sérii se ovšem dnes primárně věnovat nechceme, byť na její závěr navážeme. Hlavní hrdina Sean během něj s novými přáteli dokončí otcův Ford Mustang Fastback, a to za pomoci dílů ze zničeného Nissanu Silvia, čímž vznikne jakýsi originální americko-japonský mix.
Tímto krokem se nechala inspirovat společnost Mitsuoka, jenž letos slaví 55. výročí od svého vzniku. Firma se zpočátku věnovala hlavně zakázkové karosařině, načež asi nepřekvapí, že se v rámci oslav vrací ke kořenům. Co ale již zarazit může, to je podoba dárku, který si připravila pro své fanoušky. Ten při pohledu zpředu vypadá jako Dodge Challenger, přičemž klasické americké muscle cars připomíná i „žaluziemi“ na zadním okně.
Mitsuoka vůz tituluje jako M55 Concept, přičemž momentálně nemá žádné plány poslat jej do sériové výroby. Je to možná i škoda, neboť čtyřdveřový liftback nepůsobí odpudivě. A i když nejde o žádnou královnu krásy, své publikum by si jistě našel. Jakkoli po stránce technické tu vlastně máme pravý opak toho, s čím jsou muscle cars spojeny - chybí totiž jak pohon zadních kol, tak i velkoobjemový osmiválec pod kapotou.
Místo toho je koncept čtyřválcovou předokolkou, neboť Mitsuoka svou nejnovější kreaci založila na stávající Hondě Civic. Bohužel nejde o provedení Type-R, jehož dvoulitr produkuje 320 koní, nýbrž o přeplňovanou jedna-pětku naladěnou na 182 koní. Ale třeba fanoušci značku nakonec přivedou k odlišnému rozhodnutí, tedy ke schválení sériové verze klidně i s odlišnou technikou.
Nyní tak už lze jen zmínit, že Mitsuoka neponechala v sériovém stavu jen základ vozu, z dárcovského Civicu zůstaly zachovány také dveře, střecha či okna. Veškeré ostatní panely jsou ovšem nové, stejně jako litá kola doplněná pneumatikami s typickými bílými nápisy na boku. Dovnitř se pak nastěhovalo modré čalounění, zbytek kabiny však zůstává v sériovém stavu. Tedy až na volant, kde logo Hondy nahradila jakási samolepka.

















Mitsuoka je od roku 1994 oficiálně uznávána jako v pořadí desátá japonská automobilka. Její kořeny jsou ovšem spojené se zakázkovou karosařinou, což připomíná i současný dárek k firemním 55. narozeninám. Koncept M55 by však dle značky do výroby zamířit neměl. Foto: Mitsuoka
Zdroj: Mitsuoka
Bleskovky
Dánskému géniovi shořel jeho elektromobil přímo doma poté, co v zimě zahříval baterie toustovačem
před 11 hodinamiŘidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
včeraMožná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti
včera
Nejnovější články
Rusové chystají extrémní nové SUV. Za jeho volant budete moci usednout jen se zvláštním oprávněním
před 2 hodinamiZ nejpraktičtější moderní Dacie se po ukončení prodeje stala pozoruhodná nabídka, ojetá stojí i víc než nová
před 4 hodinamiTěžko ho zabít: Saab se má přece jen vrátit mezi živé, projekt posledního nového auta firmy má nového majitele
před 5 hodinamiToyota jde vážně proti proudu, v roce 2023 ukázala nový 2,8litrový diesel, koupit půjde i v Česku
před 7 hodinamiZkušenost majitele Tesly ukazuje, že baterie elektromobilu vás po pár letech budou stát statisíce vždy, ani záruka vás nezachrání
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Správní řízení 12.05. 18:26 - řidičBOB
- Nekdo zkušený na radu o provozních nákladech? VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. Vyplatí se čtyřkolka? 12.05. 18:23 - řidičBOB
- Škoda Auto obecně 12.05. 13:28 - pavproch
- střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem 12.05. 12:44 - jerry
- Politický koutek 12.05. 10:01 - Stepan
- Jak otevřít dveře bez klíčku? 12.05. 08:52 - spooon
- Kuna v motoru - vaše zážitky 12.05. 07:02 - Jaggie
- Chlubítko univerzální 12.05. 06:30 - Arkis