Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokus Japonců o lidový sporťák definitivně opouští Evropu, nepřejí mu předpisy ani lidé
17.3.2020 | Mirek Mazal
Japonci vyrobili 250 rozlučkových aut, které uzavřou kapitolu evropské existence Subaru BRZ. Kdysi nadějné kupé tak opouští starý kontinent se svěšenou hlavou.
Subaru BRZ se pokusilo hledat mezi konzervativními zákazníky ty, kteří ocení ždímání atmosférického motoru a komunikativní jízdní projev zprostředkovaný třemi pedály, šestistupňovým manuálem a pohonem zadních kol se samosvorným diferenciálem.
Osvědčený recept na řidičskou hračku ale nikdy nefungoval tak, jak by skuteční puristé ocenili a ostatní zajímal jen velmi málo. Nalákal tak jen omezené spektrum zájemců, zbytek raději odmítl kvůli pocitově příliš slabému motoru, jeho nedokonalé ovladatelnosti a nešťastnému zpřevodování příliš myslícímu na nízkou papírovou spotřebu. Výsledkem bylo v České republice jen 20 prodaných BRZ v roce 2016, následující roky nebyly o mnoho lepší - předané vozy prodejci Subaru počítali na jednotky.
Kompaktní kupé se sportovními ambicemi příliš nebodovalo ani ve zbytku Evropy, a tak se nejednoznačně zaměřený model s Evropou loučí. Nejde tu ale jen o omezený zájem, Subaru BRZ doplatilo i na limity emisí CO2 vázané na spotřebu pohonných hmot, které jsou vozu příliš vysoké. A zpřísnění pravidel přidalo do rakve stloukané nezájmem zákazníků poslední hřebíček.
Vůz se tak s evropskou klientelou loučí závěrečnou edicí Final Edition. České zastoupení značky nabízí rozlučková auta lakovaná modrou perletí nebo černou metalízou. Kromě volitelné individuální barvy budou k mání sedmnáctipalcové disky skrývající brzdový systém Brembo s čtyřpístkovými třmeny vepředu. Hravý podvozek podpoří tlumiče Sachs a finální série se promítne i do originálního interiéru.
Uvnitř vozu bude použito čalounění modrou alcantarou se stejně barveným koženým volantem, řadicí pákou a ruční brzdou. Dominanci modré ubere doplňkové obložení interiéru v provedení lesklých černých ploch. Sériová výbava se nemění, proto zůstávají prvky jako sedmipalcový informační systém, dva vstupy USB, dvojzónová klimatizace či světla LED.
Lidé si stále mohou dopřát poslední výběr mezi automatem a manuálem, přičemž Final Edition s klasickou kulisou šestistupňového řazení začíná cenově na 1 milionu korun, samočinná volba šesti rychlostí zajistí příplatek 40 tisíc Kč navíc. Obě varianty pohání stejný čtyřválcový boxer FA20 o výkonu až 147 kW (200 koní) a točivém momentu nanejvýš 205 Nm.
Subaru BRZ dojíždí na evropské předpisy i nezájem zákazníků, proto na starém kontinentu končí
Zdroj: Subaru
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024