Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z bestsellerů Fordu totálně selhal v crash testu, získal přesně 0 hvězd
11.12.2020 | Petr Prokopec
Díky benevolenci úřadů jsou auta v Jižní Americe prodávána dráže než v Evropě, ač poskytují nulovou ochranu. Tlak organizace Latin NCAP však modrý ovál přiměl k bezprecedentnímu kroku.
V letošním roce jsme si hned několikrát posvítili na auta prodávaná v Jižní Americe. Ta jsou velmi často nabízena za vyšší cenu než jejich evropské verze, ovšem minimálně z hlediska bezpečnosti nemá takové zdražení jediné opodstatnění. Právě naopak by za jejich používání měla automobilka spíše platit majitelům, neboť na nich očividně testují, co vše je možné ošidit, aniž by nad tím úřady alespoň jen pozdvihly obočí.
Ohňostroj marnosti odstartoval crash test Hyundai HB20, který byl doprovozen nemalým skandálem. Hatchback napoprvé dodaný automobilkou by hodnocený jako čtyřhvězdičkový, když se ovšem organizace Latin NCAP rozhodla ověřit tvrzení automobilky a přezkoušela exemplář koupený anonymně v běžné dealerské síti, zjistila, že více než jednou hvězdou nelze ochranu dospělých hodnotit. Na druhou stranu, taková Kia Picanto prodávaná jako Morning nedosáhla ani na to.
Dnes před sebou nemáme výsledky testu dalšího korejského vozu, nýbrž Fordu Ka, jihoamerického bestselleru modrého oválu. Výsledky jsou ale víceméně stejné. Také v tomto případě nedošlo na udělení jediné hvězdy v rámci dospělé posádky, což je poněkud překvapivé, neboť standardem u tohoto vozu jsou dva čelní airbagy. To je dvojnásobné množství vůči Kie a stejný počet, jakým bylo osazeno i Hyundai. Přesto však „Káčko“ nebylo shledáno bezpečným, a to zvláště v případě dětí, za čímž mimo jiné stojí i absence stabilizačního systému.
Na rozdíl od Korejců Ford na výsledky zareagoval vskutku obdivuhodným a na tomto kontinentu vlastně netradičním způsobem. Oznámil, že ESP se stane standardem, stejně jako boční airbagy. Takové provedení již organizace Latin NCAP otestovala a uvádí, že v rámci bezpečnosti došlo ke zlepšení, výsledky ale nebude publikovat publikovány do té doby, dokud se zmíněné prvky skutečně nestanou součástí nabídky.
Latin NCAP tak v této části světa skutečně přispívá k navýšení bezpečnosti, a to dokonce větší měrou než úřady, díky jejichž benevolenci zde automobilky mohou prodávat pomalu cokoliv. Éra „divokého západu“ ale nejspíše končí, a to právě díky oné organizaci a zjištěným výsledkům, které zákazníky čím dál tím více odrazují od vozů, které v základu nabízí maximálně jeden čelní airbag a žádný elektronický asistenční systém.
Takový posun je nejvíce vidět na Chevroletu Onix, který dříve rovněž patřil mezi ne zrovna bezpečná auta. Kvůli tlaku Latin NCAP byl vylepšen a dosáhl na pětihvězdičkové ohodnocení, neboť aktuálně již disponuje šesti airbagy a pochopitelně i oním ESP. To je přitom v Jižní Americe výbava, za jakou by se nemusely stydět ani ty nejluxusnější limuzíny.








Bezpečnost Fordu Ka pro Jižní Ameriku, tamního bestselleru modrého oválu, je prachbídná Výsledkem crash testu je hodnocení nula hvězdami. Foto: Latin NCAP
Zdroj: Latin NCAP
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak mistrem světa ačkoliv Bulega vyhrál i potřetí včera 16:30
- Aprilia se dočkala: Vyhrál Raul Fernandez včera 16:15
- Vítězem Masia, 18. Vostatek včera 16:00
- Herrera slaví titul včera 15:00
- Titul pro čínský motocykl Kove, Fernandez mistrem světa včera 13:00
Nejnovější články
Dealeři aut v Číně krachují po tisících, hlavní důvody jsou varováním i pro Evropu
před 10 hodinamiPoslední osmiválcový supersedan světa s ručním řazením končí, obrat výrobce ale dává naději na pokračování
včeraDechberoucí, dodnes sotva jetý VW Passat W8 kombi s ručním řazením může být váš, je to dokonalé memento doby
včeraJe to zrušení potírání spalovacích motorů, nikoli jejich zákazy, co nyní vytváří tisíce nových pracovních míst
včeraFerrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva