Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu

Je dokonce o dost dražší než auto, které si tu můžete koupit, takže věc ceny to skutečně není. Přesto na starém kontinentu dostanete za 270 tisíc korun tříhvězdičkové ocenění, v takové Argentině si lze za takřka dvojnásobek pořídit nulu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu

2.11.2020 | Petr Prokopec

Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu

/

Foto: Latin NCAP

Je dokonce o dost dražší než auto, které si tu můžete koupit, takže věc ceny to skutečně není. Přesto na starém kontinentu dostanete za 270 tisíc korun tříhvězdičkové ocenění, v takové Argentině si lze za takřka dvojnásobek pořídit nulu.

V loňském roce prodala Kia v Evropě vůbec poprvé více než půl milionu nových aut. Stalo se tak i díky modelu Picanto, který je po Ceedu a Sportage třetím firemním bestsellerem. Za to mimo jiné vděčí i slušné bezpečnosti, která byla společností Euro NCAP ohodnocena čtyřmi hvězdičkami. Ovšem pro ten případ musí být korejský hatchback osazen veškerými možnými elektronickými berličkami. V té chvíli však jeho cena šplhá výše, než si řada lidí může dovolit, většina publika tak nakonec musí počítat spíše s tříhvězdičkovým hodnocením.

Na druhém konci světa, tedy v Latinské Americe, je tlak na cenu s ohledem na kupní sílu obyvatelstva ještě vyšší. Zároveň legislativa netlačí výrobce k tomu, aby svá auta museli osazovat všemi možnými prvky, jako je to v Evropě, kde třeba systémy ABS a ESC patří mezi povinné. Toho samozřejmě automobilky využívají a nabízejí zákazníkům auta pomalu jen s volantem a čtyřmi sedadly. Nemělo by přitom být až tak překvapivé, že jejich bezpečnost není z nejlepších. Picanto (nabízené v tamních končinách jako Morning) o tom může vyprávět.

Korejský hatchback zamířil do crash testu v základní verzi, sáhodlouhou bezpečnostní výbavou tedy rozhodně neoplýval. Právě naopak u něj bylo možné počítat pouze s airbagem řidiče a předpínači bezpečnostních pásů. Není tak divu, že Picanto si odváží 0 procent za ochranu dospělých, 29 procent za ochranu dětí, 51 procent za ochranu chodců a 7 procent v kategorii elektronických berliček. Organizace Latin NCAP pak dodává, že hodnocení by bylo stejné i v případě, kdyby vůz měl ve standardu také airbag pro spolujezdce.

Předseda společnosti Ricardo Morales ovšem poukazuje především na dvojí standard, jaký Korejci u tohoto modelu mají. Zatímco totiž Evropané mohou se zmiňovanými systémy ABS a ESC počítat již v základu, v Jižní Americe za ně zákazníci musí připlácet. Na druhou stranu, alespoň v tomto případě nějakou možnost mají, boční a hlavové airbagy se totiž u tohoto modelu nenabízí ani za příplatek. Právě proto Morales vyzývá k mnohem většímu tlaku na výrobce.

Lze přitom už jen dodat, že jakkoliv automobilky nízkou bezpečnostní výbavu základní verzí omlouvají hlavně snahou o minimalizaci cen, publikum s nimi asi příliš souhlasit nebude. Zmiňované Picanto lze totiž na českém trhu pořídit již od 269 980 Kč, přičemž v té chvíli můžete počítat s oněmi třemi hvězdami. Nulové latinskoamerické hodnocení je ovšem spojeno s mnohem vyšší sumou startující na 1 606 725 argentinských pesos (cca 479 tisíc Kč).


Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu - 1 - Kia Picanto Latin NCAP 2020 prvni sada 01Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu - 2 - Kia Picanto Latin NCAP 2020 prvni sada 03Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu - 3 - Kia Picanto Latin NCAP 2020 prvni sada 05Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu - 4 - Kia Picanto Latin NCAP 2020 prvni sada 07Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu - 5 - Kia Picanto Latin NCAP 2020 prvni sada 08Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu - 6 - Kia Picanto Latin NCAP 2020 prvni sada 10Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu - 7 - Kia Picanto Latin NCAP 2020 prvni sada 12Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu - 8 - Kia Picanto Latin NCAP 2020 prvni sada 14
Kia Picanto v crash testu Latin NCAP skutečně neohromila, tedy alespoň ne v dobrém smyslu slova. A to je pomalu dvakrát dražší než evropská verze. Foto: Latin NCAP

Zdroj: Latin NCAP

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše