Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu

Je dokonce o dost dražší než auto, které si tu můžete koupit, takže věc ceny to skutečně není. Přesto na starém kontinentu dostanete za 270 tisíc korun tříhvězdičkové ocenění, v takové Argentině si lze za takřka dvojnásobek pořídit nulu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu

2.11.2020 | Petr Prokopec

Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu

/

Foto: Latin NCAP

Je dokonce o dost dražší než auto, které si tu můžete koupit, takže věc ceny to skutečně není. Přesto na starém kontinentu dostanete za 270 tisíc korun tříhvězdičkové ocenění, v takové Argentině si lze za takřka dvojnásobek pořídit nulu.

V loňském roce prodala Kia v Evropě vůbec poprvé více než půl milionu nových aut. Stalo se tak i díky modelu Picanto, který je po Ceedu a Sportage třetím firemním bestsellerem. Za to mimo jiné vděčí i slušné bezpečnosti, která byla společností Euro NCAP ohodnocena čtyřmi hvězdičkami. Ovšem pro ten případ musí být korejský hatchback osazen veškerými možnými elektronickými berličkami. V té chvíli však jeho cena šplhá výše, než si řada lidí může dovolit, většina publika tak nakonec musí počítat spíše s tříhvězdičkovým hodnocením.

Na druhém konci světa, tedy v Latinské Americe, je tlak na cenu s ohledem na kupní sílu obyvatelstva ještě vyšší. Zároveň legislativa netlačí výrobce k tomu, aby svá auta museli osazovat všemi možnými prvky, jako je to v Evropě, kde třeba systémy ABS a ESC patří mezi povinné. Toho samozřejmě automobilky využívají a nabízejí zákazníkům auta pomalu jen s volantem a čtyřmi sedadly. Nemělo by přitom být až tak překvapivé, že jejich bezpečnost není z nejlepších. Picanto (nabízené v tamních končinách jako Morning) o tom může vyprávět.

Korejský hatchback zamířil do crash testu v základní verzi, sáhodlouhou bezpečnostní výbavou tedy rozhodně neoplýval. Právě naopak u něj bylo možné počítat pouze s airbagem řidiče a předpínači bezpečnostních pásů. Není tak divu, že Picanto si odváží 0 procent za ochranu dospělých, 29 procent za ochranu dětí, 51 procent za ochranu chodců a 7 procent v kategorii elektronických berliček. Organizace Latin NCAP pak dodává, že hodnocení by bylo stejné i v případě, kdyby vůz měl ve standardu také airbag pro spolujezdce.

Předseda společnosti Ricardo Morales ovšem poukazuje především na dvojí standard, jaký Korejci u tohoto modelu mají. Zatímco totiž Evropané mohou se zmiňovanými systémy ABS a ESC počítat již v základu, v Jižní Americe za ně zákazníci musí připlácet. Na druhou stranu, alespoň v tomto případě nějakou možnost mají, boční a hlavové airbagy se totiž u tohoto modelu nenabízí ani za příplatek. Právě proto Morales vyzývá k mnohem většímu tlaku na výrobce.

Lze přitom už jen dodat, že jakkoliv automobilky nízkou bezpečnostní výbavu základní verzí omlouvají hlavně snahou o minimalizaci cen, publikum s nimi asi příliš souhlasit nebude. Zmiňované Picanto lze totiž na českém trhu pořídit již od 269 980 Kč, přičemž v té chvíli můžete počítat s oněmi třemi hvězdami. Nulové latinskoamerické hodnocení je ovšem spojeno s mnohem vyšší sumou startující na 1 606 725 argentinských pesos (cca 479 tisíc Kč).


Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu - 1 - Kia Picanto Latin NCAP 2020 prvni sada 01Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu - 2 - Kia Picanto Latin NCAP 2020 prvni sada 03Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu - 3 - Kia Picanto Latin NCAP 2020 prvni sada 05Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu - 4 - Kia Picanto Latin NCAP 2020 prvni sada 07Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu - 5 - Kia Picanto Latin NCAP 2020 prvni sada 08Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu - 6 - Kia Picanto Latin NCAP 2020 prvni sada 10Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu - 7 - Kia Picanto Latin NCAP 2020 prvni sada 12Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu - 8 - Kia Picanto Latin NCAP 2020 prvni sada 14
Kia Picanto v crash testu Latin NCAP skutečně neohromila, tedy alespoň ne v dobrém smyslu slova. A to je pomalu dvakrát dražší než evropská verze. Foto: Latin NCAP

Zdroj: Latin NCAP

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše