Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější Kia totálně selhala v crash testu, stačí, aby neměla pár specifik pro Evropu
2.11.2020 | Petr Prokopec
Je dokonce o dost dražší než auto, které si tu můžete koupit, takže věc ceny to skutečně není. Přesto na starém kontinentu dostanete za 270 tisíc korun tříhvězdičkové ocenění, v takové Argentině si lze za takřka dvojnásobek pořídit nulu.
V loňském roce prodala Kia v Evropě vůbec poprvé více než půl milionu nových aut. Stalo se tak i díky modelu Picanto, který je po Ceedu a Sportage třetím firemním bestsellerem. Za to mimo jiné vděčí i slušné bezpečnosti, která byla společností Euro NCAP ohodnocena čtyřmi hvězdičkami. Ovšem pro ten případ musí být korejský hatchback osazen veškerými možnými elektronickými berličkami. V té chvíli však jeho cena šplhá výše, než si řada lidí může dovolit, většina publika tak nakonec musí počítat spíše s tříhvězdičkovým hodnocením.
Na druhém konci světa, tedy v Latinské Americe, je tlak na cenu s ohledem na kupní sílu obyvatelstva ještě vyšší. Zároveň legislativa netlačí výrobce k tomu, aby svá auta museli osazovat všemi možnými prvky, jako je to v Evropě, kde třeba systémy ABS a ESC patří mezi povinné. Toho samozřejmě automobilky využívají a nabízejí zákazníkům auta pomalu jen s volantem a čtyřmi sedadly. Nemělo by přitom být až tak překvapivé, že jejich bezpečnost není z nejlepších. Picanto (nabízené v tamních končinách jako Morning) o tom může vyprávět.
Korejský hatchback zamířil do crash testu v základní verzi, sáhodlouhou bezpečnostní výbavou tedy rozhodně neoplýval. Právě naopak u něj bylo možné počítat pouze s airbagem řidiče a předpínači bezpečnostních pásů. Není tak divu, že Picanto si odváží 0 procent za ochranu dospělých, 29 procent za ochranu dětí, 51 procent za ochranu chodců a 7 procent v kategorii elektronických berliček. Organizace Latin NCAP pak dodává, že hodnocení by bylo stejné i v případě, kdyby vůz měl ve standardu také airbag pro spolujezdce.
Předseda společnosti Ricardo Morales ovšem poukazuje především na dvojí standard, jaký Korejci u tohoto modelu mají. Zatímco totiž Evropané mohou se zmiňovanými systémy ABS a ESC počítat již v základu, v Jižní Americe za ně zákazníci musí připlácet. Na druhou stranu, alespoň v tomto případě nějakou možnost mají, boční a hlavové airbagy se totiž u tohoto modelu nenabízí ani za příplatek. Právě proto Morales vyzývá k mnohem většímu tlaku na výrobce.
Lze přitom už jen dodat, že jakkoliv automobilky nízkou bezpečnostní výbavu základní verzí omlouvají hlavně snahou o minimalizaci cen, publikum s nimi asi příliš souhlasit nebude. Zmiňované Picanto lze totiž na českém trhu pořídit již od 269 980 Kč, přičemž v té chvíli můžete počítat s oněmi třemi hvězdami. Nulové latinskoamerické hodnocení je ovšem spojeno s mnohem vyšší sumou startující na 1 606 725 argentinských pesos (cca 479 tisíc Kč).








Kia Picanto v crash testu Latin NCAP skutečně neohromila, tedy alespoň ne v dobrém smyslu slova. A to je pomalu dvakrát dražší než evropská verze. Foto: Latin NCAP
Zdroj: Latin NCAP
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Ford Focus na některých místech neobjednáte už v žádné verzi. Jeden slavný příběh se chýlí ke konci, i když zájem nepolevuje
4.6.2025Čínský majitel Volva a Mercedesu pod svou značkou takřka zkopíroval Audi A7, autu dal jméno A7
4.6.2025Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva