Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jediný vážný konkurent tahače Tesly je reálný. Ukázal se v pohybu, umí zapůsobit
27.1.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Veškerou pozornost v případě pokusů o stvoření použitelného tahače na elektrický pohon na sebe v posledních týdnech strhla Tesla. V tomto boji ale není jediná.
O Tesle a jejím šéfovi si můžete myslet leccos, v jedné věci je jsou ale tyto dvě entity vážně mistry svého druhu. Jde o schopnost přitáhnout pozornost mas k věcem, které je vlastně nemusí až zajímat. Poslední dobou jsou tak média plná elektrického tahače Tesly, který se v případě, že se vůbec dostane do sériové výroby, reálně dotkne životů naprosté hrstky lidí. Přesto se o něj zajímá kde kdo.
O vyvolání podobného zájmu se svého času snažila firma Nikola, ale úplně neuspěla. Nedá se říci, že by si jí nikdo nevšímal, však i my jsme psali o konceptu jejího tahače One, od začátku jsme tak ale činili s jistým odstupem. Ptali jsme se, zda je vůz pojízdný, pak i dokonce na to, zda nejde o podvod. A s jistou skepsí jsme vám ukazovali také první ilustrace interiéru.
Tahle firma je totiž od začátku trochu podezřelá už svým jménem. Když chcete Tesle konkurovat značkou Nikola, je to jako byste proti nejprodávanějšímu Fordu postavili stroj jménem Henry Fočus. Zní to zkrátka trochu paraziticky, nakonec i proto asi Nikolu bral málokdo tak vážně, jak by si sama přála. Nyní se ale zdá, že jsme této firmě trochu křivdili - rok a něco po odhalení konceptu vozu v jeho fyzické podobě jej totiž předvedla i v pohybu.
Neznamená to, že je hotový, v tuto chvíli ale máme stát jen dva roky od jeho uvedení na trh, čemuž se při spatření funkčního prototypu dá docela dobře věřit. Trochu méně uvěřitelně může znít prohlášení firmy, že Nikola One překoná jakýkoli tahač v jakémkoli ohledu, zahrnujíc hmotnost, akceleraci, brzdnou dráhu, bezpečnost a výbavu. Tady jistě bude chtít říci své i Tesla, ale berme to jako reklamu a v té se vždy trochu přehání.
Znovu realističtěji pak působí snaha výrobce zkombinovat v tomto stroji klasické akumulátory o kapacitě 320 kWh s palivovými články. Plně nabitá a natankovaná (řekněme...) Nikola by tak měla dojet ujet až 1 609 km, navíc díky palivovým článkům snadno doplnit energii na další cestu. Vůz má být velmi schopný též co do brzdných vlastností, když má ze stovky zastavit plně naložený během 30 sekund (to je asi polovina doby, kterou potřebují dnešní trucky) a zajímavý má být také pro firemní ekonomy. Pronájem Nikoly na 6 let má firmy stát nanejvýš 7 000 dolarů měsíčně s neomezeným tankováním vodíku a možností vyměnit stroj za nový po uplynutí oněch 6 let nebo najetí 1 milionu mil (přes 1,6 milionu km).
Všechno tohle zní při pohledu na nové obrázky o poznání reálněji. Podívejte se na ně, Nikola One na nich vypadá docela impozantně...







Nikola One zřejmě nebude blud. Na světě je pojízdný prototyp, který pomáhá vyvíjet i firma Bosch
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Dacia se rozjela, ukázala další Duster jako stvořený pro Čechy. Na první pohled vypadá, jako by mu něco chybělo
před hodinouElektrický propadák Nissanu někde končí už po 3 letech na trhu a jinde stěží dopadne líp. Kdo to jen mohl čekat?
před 3 hodinamiLewis Hamilton letos nepřichází jen o své kouzlo, přišel i o sbírku aut v hodnotě přes 360 milionů Kč
před 4 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva