Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tahač Tesly není zase taková bomba, jedna velká přepravní firma ho zcela odmítá
22.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Tesla Semi působí dojmem převratného dopravního prostředku a tomu odpovídá i zájem o ni. Ne každý je ale jejími specifikacemi unešen.
Elektrický tahač Tesla Semi se od svého odhalení na konci minulého roku veze na vítězné vlně. Sice ho nelze koupit, ale dá se objednat a mnohé firmy tak i činí. Počtu známých objednávek je tak vysoký, že do kasy Tesly přinesly již miliony dolarů. Každá mince má ale dvě strany a kromě natěšených zájemců existují i tací, kteří nadšení z kamionu s elektromotory nesdílí.
Patří mezi ně třeba Greg Hirsch, viceprezident společnosti Daseke, která se specializuje na přepravu specifického nákladu a vlastní přes 12 000 kamionů a dalších náklaďáků. Ten tvrdí, že nemá zájem o jediný kus Tesly Semi, neboť praktická stránka tohoto tahače je nedostatečná. Hlavně dojezd 300 mil (483 km), respektive 500 mil (805 km) je příliš omezující. Bez výkonných nabíječek na každém rohu podle něj nemá takový nákladní automobil šanci na úspěch.
Americký výrobce kontruje svými dobíjecími stanicemi (tzv. Megachargery), které údajně během 30 minut nabijí tahač na dalších 644 kilometrů. To zní slibně, jenže fakticky není reálné, aby takové stanice byly na každém rohu, neboť k rychlému nabíjení už jediného takového kamionu by potřebovaly obrovský elektrický výkon.
I nadšenci z Teslarati konstatují: „Megacharger Tesla by potřeboval obrovský výkon 1,6 MW nebo třináctinásobek výkonu standardní dobíjecí stanice, aby byl schopen doplnit nájezd 644 kilometrů během 30 minut. To vychází z předpokladu, že Tesla Semi bude spotřebovávat 2 kWh energie na vzdálenost 1,6 kilometru.“
A to je právě problém. Není reálné, aby byl dostatek tak velkých a schopných nabíječek na všech trasách. Není možné podporovat síť stanic s výkonem 1,6 MW. Rozvětvená spleť menších stanic zní skutečněji, v případě Tesly dokonce existuje a dále se rozvíjí, ale v jejich případě se nepočítá s rychlým dobíjením tahačů.
U nich samotných pokračuje vývoj, a tak se další prototypy objevují na silnici, jak můžete vidět na nových záběrech níže. Prototyp Tesly Semi byl natočen u amerického sídla přepravního giganta UPS - zda náhodou nebo ne, je otázkou, na každý pád se tam pohyboval. A působil při tom docela majestátně...






Téměř neslyšně se pohybuje Tesla Semi. Místo vysokoobjemového dieselového motoru jsou slyšet elektromotory a aerodynamický hluk
Starší záběry z první prezentace Tesly Semi
Zdroj: WSJ
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
dnesAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 18 minutamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 18 minutamiCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 8 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 9 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 11 hodinami