Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeep Wrangler Dragon: stařík dál dobývá Čínu
24.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čínský trh je po tom severoamerickém největším odbytištěm Jeepu Wrangler. Není tedy divu, že Chrysler se chce tamní klientele zalíbit.
Když to půjde takto dál, za pár let si na Ženevu skoro nikdo nevzpomene a autosalony ve Frankfurtu a Paříži se změní na druhořadé výstavy lokálního významu. Důležitost Pekingu, hlavního města největšího automobilového trhu na světě závratně stoupá a rozhodně se to projeví na úkor trhů, které momentálně stagnují nebo v horším případě upadají. A ať se nám to líbí nebo ne, ve srovnání s Čínou je Evropa tím, kdo momentálně táhne za pořádně kratší konec.
O významu pekingského autosalonu a tamního trhu nenasvědčují jen ohnuté páteře a zavírání očí světových automobilek před kopírováním svých produktů, ale třeba i snaha zalíbit se výjimečnými edicemi aut postavenými výlučně pro (někdy velmi zvláštní chutě) čínského zákazníka. Takovým automobilem je také Jeep Wrangler Dragon vytvořený na základech provedení Unlimited Rubicon.
Obyvatelé Číny letos vstoupili podle lunisolárního kalendáře do roku draka, takže opakování motivu mytologického zvířete na karoserii, krytu rezervy a v kabině není náhodné. Výchozí barvou Wrangleru a jeho třídílné pevné střechy je černá. V kontrastu s ní pak byly použity zlaté a stříbrné detaily tvořící nenápadné ale jasně definovatelné odkazy na Říši středu. Stejná barevná kombinace se opakuje rovněž v interiéru, i když zde působí přebytek zlatavých odstínů třeba na čalounění poněkud kýčovitěji.
Dračí Wrangler stojí na unikátních osmnáctipalcových kolech stříknutých matnou černí a bronzovými detaily a doplněných terénními pneumatikami s průměrem 35 palců. Při hledání dalších zvláštností byste narazili třeba na draka vyobrazeného na karbonové izolační desce uchycené z vnitřní strany přední kapoty, identický motiv „vylepšil“ středové krytky kol, nechybí LED světla nebo víčko nádrže od divize Mopar.
Koncept Wrangleru Dragon je poháněný 3,6litrovým vidlicovým šestiválcem Pentastar s výkonem 284 koní a točivým momentem 347 newtonmetrů. O možné sériové produkci se Jeep nezmiňuje, ale rozhodnutí jít do toho určitě stojí pouze na dostatečné velké poptávce, případně finančních možnostech zákazníka zaplatit si individuální přestavbu. A o takových v Číně zcela jistě nebude nouze.
Dračí Wrangler je pouhým konceptem, o jeho produkci rozhodne poptávka na autosalonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 21 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 22 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 11 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz