Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ještě větší čínský soupeř Škody Octavia míří do Evropy, prostor, výbavu i 200 koní výkonu nabídne levně
2.8.2024 | Petr Prokopec
Někteří si myslí, že hájemství evropských značek Číňané neobsadí už kvůli tradici místních výrobců a konzervativismu velké části klientely. A jste si tím při pohledu na auta, jako je toto, skutečně jistí?
Co přesně u nás koupíte za 370 tisíc korun? Pokud byste obhlédli pouze showroomy Škody, zjistíte, že daná částka vám vystačí pouze na Fabii. Navíc jen na základní verzi osazenou atmosférickou verzí litrového tříválce. Stačí však Česko vyměnit za Čínu, a rázem vám tato suma otevírá netušené možnosti. Lovit totiž již nemusíte jen v nejnižších obchodních třídách, zamířit lze i do vyšších pater trhu. A sáhnout třeba po ekvivalentu tamní Škody Octavia, která v prodloužené verzi PRO narostla do délky na 4 753 milimetrů.
Ještě o trochu víc (4 785 mm) má na kontě Geely Xingrui. To se poprvé představilo již v roce 2020, loni však došlo na jeho facelift. Obě verze stojí na platformě CMA, kterou Číňané vyvinuli ve spolupráci s dceřiným Volvem. Z jeho skladů pak ostatně pocházela i původně jediná pohonná jednotka, tedy přeplňovaný dvoulitrový benzinový čtyřválec, jenž nabízel 190 koní a 300 Nm. Loni se ovšem portfolio rozšířilo také o jedna-pětku, která je k mání ve spalovací i hybridní formě.
Pokud jsou vám obrázky vozu přijdou povědomé, ovšem název Xingrui slyšíte poprvé, je to dáno tím, že takto je vůz pojmenován pouze ve své domovině. Na zahraničních trzích je znám jako Preface. A jako takový aktuálně míří do Evropy, primárně do Ruska a okolních zemí. Cena pak sice tak nízká jako v Číně, kde se startuje na 113 700 yuanech (cca 370 tisíc Kč), jistě nebude, stejně tak ovšem nepočítáme ani s dvojnásobkem. Spíše lze odrazový můstek čekat někde nad půl milionem korun.
Za to bude možné počítat s původním pohonným ústrojím, tedy s oním dvoulitrem. Ten se v mezičase rovněž dočkal evoluce, nyní tak produkuje 200 koní a 325 Nm. Na stovku tedy dokáže zrychlit za 7,1 sekundy, průměrná spotřeba je pak vyčíslena na 7,2 l/100 km. Klientela pak bude moci vybírat mezi dvěma úrovněmi výbavy Luxury a Flagship, kdy první zmíněná již obsahuje vše potřebné, tedy třeba 17palcová litá kola, LEDková světla či vyhřívaná sedadla a volant.
Se stupněm Flagship nicméně již povyšujete na osmnáctky, přední řada sedadel má i chlazení a multimediální systém kromě 13,2palcové obrazovky počítá také s 12 místo 8 základních reproduktorů. Pohon všech kol ovšem v nabídce není ani za příplatek, ostatně jím nedisponuje ani čínský originál. Koneckonců také u hybridu míří veškerý výkon na přední kola, přičemž 163 koní produkuje spalovací ústrojí a 136 pak to elektrické.
Zda se Evropané dočkají i této kombinace, je otázkou. Aktuálně tedy už jen dodáme, že Preface disponuje plně nezávislým zavěšením, kdy vpředu užívá vzpěry McPherson a vzadu multi-link. Jde tedy o vůz, ze kterého by neměla mít obavy pouze Škoda, ale i řada prestižnějších značek. Zvláště když vzhled sedanu je třeba na rozdíl od nových BMW ne kontroverzní, ale přitažlivý.











Preface aktuálně míří do Evropy, v Rusku a okolí se bude prodávat s přeplňovaným dvoulitrem naladěným na 200 koní. Cenu odhadujeme na sumu okolo 500 tisíc Kč, na to dnes Evropané nemají odpověď. Foto: Geely
Zdroj: Geely
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Drzí zloději ukradli díly ze sedmi aut přímo v sídle slavného úpravce, výsledkem je škoda za 7 milionů
4.3.2025Sportovní verze legendární Lady Niva dostane hned dva nové motory, běžní smrtelníci si ale budou moci koupit jediný
4.3.2025Auta „zrádců Tesly” už nemohou vystát ani jejich velcí příznivci, život s nimi se snadno změní v noční můru
4.3.2025Britové srovnali skutečné náklady na provoz nejžádanějších aut za 3 roky, nejhorší je samozřejmě elektromobil
4.3.2025Chcete nové auto bez obří obrazovky uprostřed palubky? I v roce 2025 taková koupíte, v budoucnu na tom můžete vydělat
4.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva