Karma Revero je venku, solární střechou prý dokáže pohánět celý vůz

(+ videa) Znovuzrozený Fisker dostal mimo jiné ručně malovaná loga, vylepšená multimédia či komponenty, za nimiž má stát BMW.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Karma Revero je venku, solární střechou prý dokáže pohánět celý vůz

12.8.2016 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Karma Revero je venku, solární střechou prý dokáže pohánět celý vůz

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Znovuzrozený Fisker dostal mimo jiné ručně malovaná loga, vylepšená multimédia či komponenty, za nimiž má stát BMW.

O návratu Fiskeru Karma mezi živé jsme mluvili již mnohokrát. Na sklonku dubna jsme se pak dozvěděli, že stylový a luxusní plug-in hybrid dorazí letos v létě pod jménem Revero. Nové označení však není jedinou změnou, jež se ke znovuzrození vozu váže. Dále byl ohlášen příchod komponentů od BMW, přičemž by mělo jít o elektrické systémy, veškeré rozvody, dobíjení i baterie, oficiálně však automobilka nic nepotvrdila.

Jasno do případu nemůžeme vnést ani dnes, přestože Karma Automotive začala s odhalováním znovuzrozeného sedanu. Ten se naplno ukáže 8. září v americké Laguna Beach, kde vedení značky do detailu vysvětlí i celou řadu dalších novinek. Ty se týkají hlavně nové solární střechy, která má „vyprodukovat dostatek energie na pohon celého vozu“. Nejsme si jisti, jak by to při velikosti a hmotnosti vozu mohlo být reálné, ale skepsi stranou, počkejme si na detaily.

Karma v tomto ohledu pouze upřesňuje, že „žádné další vozidlo ve Spojených státech takovou schopnost nenabídlo. Naši zákazníci považují solární střechu za důležitou součást firemní identity, a my jsme jim naslouchali.“ My pak můžeme dodat, že v Japonsku zakrátko zamíří na trh Toyota Prius PHEV, jejíž příplatková solární střecha má taktéž nabídnout dostatek energie k pohonu celého vozu, ani v jejím případě nám to ale nepřijde uvěřitelné.

Zpět ale k modelu Revero, jehož loga na čelní kapotě a zadním víku budou ručně malována. I to je světový unikát, jenž máme považovat za „malý, ale symbolický důkaz prvotřídního zpracování a individualizace“. Ve finále se pak ukáže ještě vylepšený multimediální systém, který je jednodušší, intuitivnější a pohlednější. I jeho vizáž nám přitom ukáže jedno z přiložených videí.

Tím nám přehled novinek obsažených v samotném voze končí. Dále víme, že výroba modelu Revero odstartuje ještě letos. Cena pravděpodobně přesáhne 100 000 USD (cca 2,42 milionu korun), neboť cílem značky není masová klientela, ale jedinci toužící po pohledném a ekologickém voze.

Montážní linky se zpočátku rozjedou pouze v jižní Kalifornii, nicméně mateřská společnost Wanxiang Group již započala se stavbou továrny také v Číně. Její kapacita má činit 50 tisíc exemplářů ročně, přičemž na Revero připadá 11 000 kusů. Ve zbytku půjde o produkční verzi konceptu Atlantic, který bývalý Fisker nikdy nedotáhl do konce.

Ambice znovuzrozené automobilky tedy zdaleka nejsou malé, přičemž jen čas ukáže, zda Karmu čeká úspěch namísto předchozího pádu. Závěrem tak jen dodáme, že Revero bude zpočátku prodáváno pouze v deseti státech USA, přičemž po plném naběhnutí produkce by značka velmi ráda prodávala v zámoří okolo 3 000 kusů ročně.


Karma Revero je venku, solární střechou prý dokáže pohánět celý vůz - 1 - Karma Revero prvni fotoKarma Revero je venku, solární střechou prý dokáže pohánět celý vůz - 2 - Karma Revero prvni foto zesvetl
Karma Revero dostane vylepšenou solární střechu, ručně malovaná loga, nová multimédia či techniku od BMW. Poněkud zastřenou první oficiální fotku lze... rozjasnit do křišťálového jasu

Petr Prokopec

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše