Kdysi nejžádanější elektromobil Evropy po ztrátě 2,7 miliardy skončil, teď hoří při nabíjení

Tak trochu noční můra se pro výrobce stává z kdysi nejlépe prodávaného elektromobilu. Po vysokých prodejích přišly velké ztráty a teď i další potíže.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Kdysi nejžádanější elektromobil Evropy po ztrátě 2,7 miliardy skončil, teď hoří při nabíjení

15.7.2020 | Petr Prokopec

Kdysi nejžádanější elektromobil Evropy po ztrátě 2,7 miliardy skončil, teď hoří při nabíjení

/

Foto: StreetScooter

Tak trochu noční můra se pro výrobce stává z kdysi nejlépe prodávaného elektromobilu. Po vysokých prodejích přišly velké ztráty a teď i další potíže.

V březnu jsme zmínili poněkud smutný konec společnosti StreetScooter. Ta byla od počátku dceřinou firmou Deutsche Post, která nebyla spokojená s nabídkou dodávek od Fordu či Volkswagenu. Proto si de vyvinula a vyrobila vozy přesně dle svých potřeb. S ohledem na současnou dobu přitom nepřekvapilo, že pod kapotu se nastěhoval elektrický pohon. Modely Work a Work L sice nabídly pouze dojezd okolo 160 kilometrů, ten však s ohledem na potřeby lokálních doručovatelů nebyl žádným problémem.

StreetScooter tak měl nemalý úspěch, a to nejen v rámci flotily Deutsche Post - v jeden čas byl dokonce nejprodávanějším elektromobilem Evropy. Nicméně i přesto firma oznámila, že projekt letos skončí, přičemž realizovány sice budou stávající objednávky, nové však Němci již nepřijímají. Důvodem byly roky neustálých ztrát. Jakkoliv šly elektrické dodávky na dračku, jednalo se dále o ztrátový projekt. Německá pošta tak jen loni pokryla ztráty StreeScooteru ve výši 100 milionů Eur (cca 2,7 mld. Kč). To jen ukazuje, jak složité je dnes udělat z výroby jakéhokoli elektromobilu ziskový byznys.

Nyní mají Němci další problém, neboť v pátek oznámili svolávací akci. Ta je nemalá, zpět do servisů musí všechny kusy vyrobené do 12. července loňského roku. Důvodem jsou potíže spojené s dobíječkou a izolací kabeláže. Obojí totiž může vést k přehřátí a nakonec i k požáru. Pro firmu přitom nejde o první problém s elektrickými dodávkami, v minulosti již musela řešit špatné svárné body u paketu baterií.

Dobrou zprávou není svolávací akce ani pro samotnou Deutsche Post, neboť ze svolávaných 12 140 vozů jich pošta provozuje okolo deseti tisíc. Je tak otázkou, zda pošťáci budou muset na čas přesedlat na kola či náhradní vozidla. Řešení nicméně již ponechme na na nich. Místo toho jen dodáme, že kromě 400 exemplářů, jenž zamířily do ciziny, byl zbytek produkce registrován v Německu.

Jde tak o pomyslnou smutnou tečku za kdysi slibným projektem, který se nejprve zdál být úspěšný, než nakonec Deutsche Post přivodil miliardové ztráty. Ty s ohledem na onu svolávací akci daného rozsahu jistě ještě narostou. A pro rozvoj elektromobility je to další nepříjemná rána, neboť připomíná potíže jak ekonomického, tak technického charakteru.


Kdysi nejžádanější elektromobil Evropy po ztrátě 2,7 miliardy skončil, teď hoří při nabíjení - 1 - StreetScooter Work prvni sada 01Kdysi nejžádanější elektromobil Evropy po ztrátě 2,7 miliardy skončil, teď hoří při nabíjení - 2 - StreetScooter Work prvni sada 02Kdysi nejžádanější elektromobil Evropy po ztrátě 2,7 miliardy skončil, teď hoří při nabíjení - 3 - StreetScooter Work prvni sada 03Kdysi nejžádanější elektromobil Evropy po ztrátě 2,7 miliardy skončil, teď hoří při nabíjení - 4 - StreetScooter Work prvni sada 04Kdysi nejžádanější elektromobil Evropy po ztrátě 2,7 miliardy skončil, teď hoří při nabíjení - 5 - StreetScooter Work prvni sada 05Kdysi nejžádanější elektromobil Evropy po ztrátě 2,7 miliardy skončil, teď hoří při nabíjení - 6 - StreetScooter Work prvni sada 06Kdysi nejžádanější elektromobil Evropy po ztrátě 2,7 miliardy skončil, teď hoří při nabíjení - 7 - StreetScooter Work prvni sada 07Kdysi nejžádanější elektromobil Evropy po ztrátě 2,7 miliardy skončil, teď hoří při nabíjení - 8 - StreetScooter Work prvni sada 08Kdysi nejžádanější elektromobil Evropy po ztrátě 2,7 miliardy skončil, teď hoří při nabíjení - 9 - StreetScooter Work prvni sada 09Kdysi nejžádanější elektromobil Evropy po ztrátě 2,7 miliardy skončil, teď hoří při nabíjení - 10 - StreetScooter Work prvni sada 10Kdysi nejžádanější elektromobil Evropy po ztrátě 2,7 miliardy skončil, teď hoří při nabíjení - 11 - StreetScooter Work prvni sada 11Kdysi nejžádanější elektromobil Evropy po ztrátě 2,7 miliardy skončil, teď hoří při nabíjení - 12 - StreetScooter Work prvni sada 12
Projekt Streetscooter vyústil v miliardové ztráty, jenž navíc ještě narostou. Takřka všechna vyrobená auta totiž musí zpět do servisů kvůli riziku vznícení. Foto: StreetScooter

Zdroj: KFZ Rueckrufe

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.