Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Cee'd RWD: zběsilá Kia má 200koňový diesel vzadu a pohon zadních kol
28.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Firmě Mito Motorsports nevyhovovalo rozložení hmotnosti standardního modelu. Proto turbodiesel o výkonu 200 koní přesunula nad zadní nápravu..
Standardní Kiu Cee'd máme rádi. Zvláště pak druhou generaci, která dokázala, že i za volantem korejského hatchbacku vybaveného pohonem předních kol se můžete bavit. Pro slovenskou firmu Mito Motorsports ovšem umístění motoru a zvolený pohon nebyly tím pravým ořechovým. Zejména kvůli špatnému vyvážení vozu při závodech do vrchu. Proto se dvoulitrový turbodiesel nastěhoval do původního zavazadlového prostoru, odkud pohání zadní kola.
Oproti tomu palivová nádrž a olejový chladič musely být posunuty dopředu, jinak by Cee'd jezdil neustále zadkem napřed. Takto se ovšem Kia může pyšnit rozložením hmotnosti mezi přední a zadní nápravou v poměru 43:57, díky čemuž by již mohla na závodních tratích zatáčet. Mito Motorsports ovšem dodává, že projekt - přestože je založený na první generaci Cee'du - je teprve ve fázi vývoje.
Dvoulitrový turbodiesel tak zatím produkuje jen 200 koňských sil, ovšem na konci celého projektu by měl být výkon ještě o 100 koní vyšší. Také rozšířený bodykit, za kterým stojí Martin Ďuriš z D.U.R.C.I. designu, zatím existuje jen v počítačovém renderu. Video z reálného testování ovšem dokazuje, že minimálně změna pohonu a reinstalace elektroniky proběhla na jedničku.
Svět rallyecrossu, závodů do vrchu a dokonce driftu by se tedy měl připravit na nového člena, který by zřejmě již příští rok mohl do některých bojů zasáhnout. Podle firmy Mito Motorsports přitom Cee'd s pohonem zadních kol přilákal velkou pozornost samotné Kie. Možná i proto, že na Slovensku tento hatchback vyrábí. Že bychom se tedy brzy dočkali rozšíření modelové řady?







Kia Cee 'd s turbodieselem uloženým vzadu a pohonem zadních kol je prozatím ve fázi vývoje. Počítačové rendery ovšem napovídají, jak bude rozšířený bodykit navržený Martinem Ďurišem vypadat v reálu.
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Moskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před hodinouFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva