Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia jde proti proudu, odhalila zajímavou novinku rychle vymírající třídy aut
18.8.2020 | Petr Prokopec
Nejsou zase tak dávno časy, kdy jim byla věštěna zářná budoucnost, teď se ale naopak zdá, že žádnou nemají. Kia přesto věří, že auta pro větší rodiny jsou třeba a přichází s novým MPV.
Poslední léta dávají zákazníci přednost zejména SUV a jim se blížícím crossoverům. Děje se tak na úkor všech ostatních karosářských stylů, asi nejvíce však změna trendů zasáhla segment MPV. Kdysi oblíbené rodinné stěhováky nyní v showroomech stojí spíše v rohu a krčí se pod nánosy prachu, než aby znovu vzbuzovaly velký zájem. Móda je nicméně vrtošivá, a co více, neustále se opakuje. A jakkoliv touha po SUV neupadá, zdá se, že výrobci začínají MPV opět věřit, tedy alespoň někteří.
Včera jsme si tak mohli představit nový Wuling Victory, který sice zpočátku bude k mání pouze v domovské Číně, ovšem následně by měl zamířit do celého světa. Jeho hlavním tahákem bude bezesporu velmi nízká cena, kvůli níž řada lidí značce spadající částečně pod americký koncern General Motors asi některé nedostatky odpustí. Na něco takového ovšem může zapomenout nová Kia Carnival, která bude jistě startovat výše, než bude čínské MPV končit.
Korejská novinka ovšem má co nabídnout, zejména v interiéru. Dáno je to příchodem nové modulární platformy N3, díky které celková délka narostla o 40 milimetrů na 5 155 mm a rozvor o 30 mm na 3 090 mm. MPV tak dokáže pobrat nejen tři, ale dokonce čtyři řady sedadel a tedy 7, 8 či 11 pasažérů. Sedmimístná verze dostala do vínku prémiová relaxační křesla s nožní oporou, zatímco u zbytku je možné sáhnout po prostřední lavici s otočnými sedadly.
Kia se vstup na zadní sedadla rozhodla co nejvíce usnadnit, k dispozici jsou tedy elektricky ovládané boční dveře. Zajímavým prvkem je pak systém Rear Passenger View and Talk, který umožňuje cestujícím vpředu nejen snadnou komunikaci s těmi vzadu, ale zároveň s pomocí malé kamery integrované do multimediálního systému také pohled na ně. Pokud ale před lidmi dáte přednost nákladu, máte za předními sedadly k dispozici kapacitu až 2 905 litrů.
Ještě než se přesuneme pod kapotu, můžeme zmínit příchod 12,3palcového digitálního přístrojového štítu, který byl doplněn stejně velkou obrazovkou multimédií. Oba displeje byly propojeny pod jedním skleněným panelem, ten však byl usazen do tradičně řešené kapličky. Kia tak rozhodně nepůsobí až přílišně futuristicky a tedy poněkud odcizeně jako třeba vozy Mercedesu. Kvitovat rovněž lze i zachování klasických tlačítek pro ovládání těch nejběžnějších funkcí.
V motorovém prostoru bude v Koreji k dispozici trojice pohonných jednotek, mezi nimiž tvoří základ 2,2litrový turbodiesel s 200 koňmi výkonu a 440 Nm točivého momentu. Nad ni se pak postaví 3,5litrový šestiválec produkující buď 272 koní a 332 Nm, nebo 294 koní a 355 Nm. Kromě toho má ovšem časem dorazit ještě přeplňovaná jedna-šestka, kterou doplní elektromotor a lithium-iontová baterie. Celkově by přitom hybridní ústrojí mělo nabídnout 227 koní a 350 Nm.
Do domácího prodeje nová Kia Carnival zamíří ve třetím letošním čtvrtletí, ostatní trhy si nicméně musí počkat až do příštího roku. V Koreji budou moci zákazníci vybírat mezi osmi barvami interiéru a litými koly ve velikostech od 17 do 19 palců. V případě převodovek ale již takové možnosti nejsou, všechny pohonné jednotky jsou totiž standardně spárovány s osmistupňovým automatem.

















Nová Kia Carnival dokáže pobrat až 11 cestujících, na domácím trhu pak za zákazníky vyráží s jedním dieselem a dvěma benzinovými šestiválci. Foto: Kia
Zdroj: Kia
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
včeraVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
včeraNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
včeraPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva