Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia v Evropě začala testovat nový velký spalovací kombík, poprvé ho nafotili. Pokud Škoda odpíská stejnou Octavii, má problém
26.5.2025 | Petr Prokopec
Korejci dnes v nižší střední třídě už dva kombíky nabízí, žádný z nich se ale velikostně nevyrovná Octavii. Tento je větší. A pokud škodovka přejde právě s Octavií na elektrický pohon, může mít Kia v souboji s českým bestsellerem pořádný trumf v rukávu.
V loňském roce si Evropané koupili 6,92 milionu nových SUV, tedy o čtyři procenta víc než v roce předchozím. Šlo tak znovu o nejpopulárnější karosářský styl, je ale třeba říci, že se tu trochu míchají hrušky s jablky. Do stejného pytle se hází Dacia Duster, Škoda Kodiaq, BMW X7 i Lamborghini Urus, což se u jiných karosářských typů tak úplně neděje. Třeba hatchbacky jsou obvykle jen auta od nejmenších po nižší střední třídu, kombíky neexistují v nejnižších ani nejvyšších segmentech atp.
To vysvětluje, proč jiné třídy nezachází zase tak rychle, jak by tento výsledek velel - pokud bychom se podívali jen na kompaktní auta, zjistíme, že zrovna hatchbacky, liftbacky a kombíky mezi nimi nejsou ničím zanedbatelným, právě naopak. Když si pak vezmeme, že na všechny hatchbacky, sedany a kombíky loni připadlo 5,36 milionu registrací, máme tu najednou pořádný kus tržního koláče. Nakonec nejprodávanější škodovkou je pořád naprosto suverénně Octavia před Fabií. Tyto dva modely si jen loni koupilo v Evropě 288 tisíc lidí, téměř třikrát tolik než jakéhokoli z žádaných SUV v nabídce značky.
To také vysvětluje, proč chtějí ve stejných třídách uspět i jiní. A vysvětluje to také nový evropský úlovek špionážních fotografů, který do světa poslali kolegové z Autocaru. Na snímcích je přes kamufláž jasně vidět, že Korejci začali na starém kontinentu testovat nový kombík vycházející z modelu K4. Ten se již ukázal jako čtyřdveřový sedan a pětidveřový hatchback, ani jedna verze však na starém kontinentu není nabízena. Místo toho jsou hlavní revírem tohoto vozu Spojené státy, Kanada a Mexiko, nabízen je ovšem také v Austrálii a na Středním Východě.
Britské zastoupení Kie kolegům nepřekvapivě nepotvrdilo, zda tu takové auto chce nabídnout, ale co jiného by tu s prototypy zrovna kombíku Korejci dělali - téměř nikde jinde to populární karosářský styl není. Podstatné v tomto kontextu je, že model K4 je delší než stávající Ceed, který se jako kombík prodává též. Pokud by tedy Korejci nabídly spolu či místo Ceedu (prodává se od roku 2018) novou K4 kombi, mohli by citelně lépe konkurovat Škodě. Navíc je třeba dodat, že K4 je spalovací auto a K4 Wagon, jak by se zřejmě novinka jmenovala, je spalovacím autem.
To je stále daleko nejžádanější koncepce, takže pokud by na trh přišla někdy v roce 2026, měla by před sebou ještě hezky dlouhou budoucnost. Vedle toho chce Škoda novou Octavii udělat jen elektrickou a tu dosavadní maximálně nějaký čas doprodávat. Pokud to udělá, K4 Wagon pro ni může být slušný bolehlav.






Kia K4 je od loňska k mání jakožto sedan a hatchback, přičemž druhý zmíněný na délku měří 4 430 milimetrů, tedy o nějakých 10 cm více než současný evropský Ceed jakožto hatchback. Kombík na stejných základech by tak byl větším autem a lepším konkurentem neskromně pojaté Octavie. Foto: Kia
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23.5.2025
Nejnovější články
Škoda Octavia stála před 10 léty skutečně skoro půlku, RS jako dnešní základ. Podívejte se na dobové ceníky
včeraVšimli jste si barevných pruhů a také teček na nových pneumatikách? Mají svůj význam, tečky i docela významný
včeraVW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
včeraMezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
včeraLevná nová auta stále existují, na tohoto sympaticky střiženého soupeře Škody Fabia stačí jen 177 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva