Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíčový model Hyundai dostal drastický facelift, ani nepoznáte, že to je pořád stejný model
27.3.2023 | Petr Prokopec
Tohle auto přišlo na trh před pouhými čtyřmi léty a prodávat se bude i dál. Jenže jeho nová stylizace je tak drasticky odlišná, že dosavadní pojetí vozu nepřipomíná ani v nejmenším.
Hyundai Sonata již delší dobu není součástí evropské nabídky korejské automobilky, třebaže z globálního hlediska zůstává pro Korejce klíčovým modelem prodávaným po statisících ročně. Jeho odchod z Evropy původně asi mnoho příznivců značky nepálilo, neboť nešlo zrovna o technologický či designový vrchol. Nicméně v případě osmé generace, která byla představena v březnu roku 2019, udělali Korejci oproti minulosti hned několik obřích skoků kupředu. Narostly tedy rozměry, přičemž vizáž odpovídala prozatím poslednímu designovému jazyku Sensuous Sportiness. Sedan tak působil velmi přitažlivě, přičemž pod kapotou jste mohli počítat s až 290 koňmi.
Loni v květnu se nicméně začalo spekulovat o tom, že Sonata by měla být zaříznuta také ve Spojených státech. To ale nakonec automobilka vyvrátila s tím, že tento model je pro ni skutečně klíčový, a proto má budoucnost jistou. Korejci ale na druhou stranu kladou velký důraz na elektrifikaci, přičemž loni představili nový sedan Ioniq 6. Jde přitom o prakticky stejně velký vůz jako Sonata, který je navíc produkován stejnou továrnou. Nepřekvapilo by nás proto, kdyby se po nějaký čas oba modely doplňovaly, než ten se spalovacími jednotkami bude odejit.
Aby Sonata zhruba do roku 2027 působila přitažlivě, dočkala se faceliftu. Ten je opravdu drastický, i když na změnu techniky nedošlo. Vpředu se vůz nechal inspirovat druhou generací Hyundai Kona, a proto přichází z podsvícenou lištou táhnoucí se přes celou příď. Hlavní světla jsou ukryta v horní části krajních segmentů, zatímco z nárazníku nezůstalo prakticky nic. Místo toho zde máme daleko širší a ostře řezanou masku chladiče.
Přepracování se dočkala rovněž kapota motoru, stejně jako záď. Také v tomto ohledu lze Korejcům zatleskat, neboť pokud na dosavadním provedení bylo co kritizovat, byla to hlavně níže spuštěná LEDkami podsvícená lišta táhnoucí se od jednoho boku k druhému. Nově ji však značka přizvedla a změnila i grafiku světel. Pozměněno bylo rovněž víko zavazadelníku, stejně jako nárazník. A jelikož na něj navazuje linka vedoucí ve spodní části dveří, došlo také na její úpravu. Sonata tak působí sportovněji ze všech úhlů pohledu.
S výraznými změnami je spojena rovněž kabina, kde dominantu tvoří 12,3palcový digitální přístrojový štít a na něj navazující stejně velká obrazovka multimédií. Hyundai nicméně překopalo rovněž středovou konzoli a tunel, ze kterého zmizelo ovládání převodovky. Nově jej najdeme na sloupku řízení, což je hlavně americká libůstka. I to ve finále dokazuje, kterak je tento trh pro značku důležitý. Ve finále se tak dost možná Sonata vrátí i v deváté generaci. Vše ale pochopitelně bude záviset na zájmu publika.
Po stránce technické zatím nemůžeme posloužit mnoha detaily nad rámec toho, co už padlo. Nicméně dle zvěstí by vůz měl vůbec poprvé ve své historii vyfasovat i pohon všech kol. Přeplňovaný 2,5litrový čtyřválec produkující oněch 290 koní by pak již neměl být spojen pouze s výbavou N-Line, ale bude k mání také s níže položenými úrovněmi výbavy. Tím nám ale dostupné informace prozatím končí, s návratem do Evropy se pak bohužel nepočítá. A to přesto, že vůz je k mání i s hybridním ústrojím či s dvoulitrem spalujícím LPG.



















Sonata osmé generace se čtyři roky po debutu dočkala opravdu drastického faceliftu, který ji zvenčí i uvnitř změnil k nepoznání. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
Policie vytáhla z řeky BMW, které pod vodou strávilo nejmíň 35 let. Podívejte se, co z něj zbylo
včeraNěco je hodně špatně, když 843koňový hybrid dokola prohrává souboje s o 220 koní slabším spalovacím „primitivem”
5.6.2023Bugatti předvádělo svůj úchvatný nový model bez jakékoli natahovací střechy, pak ale začalo pršet
3.6.2023
Nejnovější články
Větší a stylovější soupeř Škody Karoq z Číny se začne prodávat v Evropě, stojí pouhých 358 tisíc Kč
před 3 hodinamiDojezd naloženého elektrického pickupu v reálném provozu je tak mizerný, že je skoro nepoužitelný
před 5 hodinamiŠkoda poprvé ukázala nový Kodiaq bez maskování, pochopit jeho design chce ale dost představivosti
před 6 hodinamiNěmečtí kolegové si před 9 léty pořídili elektromobil, dnes už jim poslouží leda na cestu pro rohlíky
před 8 hodinamiČíňané už na největším evropském trhu s auty překonali značky jako Honda či Jeep, u nás si vedou ještě líp
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva