Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíčový model Hyundai se novou generací změnil k nepoznání, srovnejte si ho s tou starou
22.9.2020 | Petr Prokopec
Prošel dramatickou proměnou zvenčí i uvnitř a podle nás je to pro dobro věci. Moderní styl vám ale nemusí sedět, jeho přitažlivost posuďte sami.
Na novou generaci Hyundai Tucson jsme si mohli posvítit už několikrát, teď ale nastal čas, abychom si ji srovnali s předchozím provedením. Jen málokdy se totiž stává, aby výrobce s novou iterací téhož modelu přistoupil k tak dramatickému designovému odklonu. Takovým krokem riskuje ztrátu přízně dosavadní, u Tucsonu hodně početné klientely, současně ale pochopitelně může oslovit klientelu novou. Je to z podstaty odvážný krok a už kvůli tomu je třeba před Korejci sejmout klobouk.
Neznamená to ovšem, že bychom z Tucsonu byli „na větvi” a shledávali jej bezchybným, třebaže zajímavý je nepochybně. Dá se předpokládat, že řada lidí bude mít problém hlavně s největší finesou korejského SUV, a to s tzv. neviditelnými světly (neboli Parametric Hidden Lights). Je sama o sobě kontroverzní a je otázkou, zda navázat s nimi na linie kapoty byl nejšťastnější nápad. V úvahu připadalo vypuštění spodního, nejmenšího LEDkového segmentu a zešikmení vnitřní části. Jeho cíp by přitom mohl navazovat na níže spuštěné logo, což by celou příď opticky snížilo.
Je možné, že si Korejci tuto poznámku vezmou k srdci v rámci faceliftu, od toho jsme nicméně pár let vzdáleni. Aktuálně se tedy zaměříme jen na vizuální porovnání nové a předchozí generace, kdy stejné není prakticky nic. Razantní posun od oblého Audi Q5 první generace směrem k hranatému Lamborghini Urus je patrný prakticky na každém panelu karoserie. A zejména pak z boku, kde se Hyundai prolisy snaží ponížit výšku vozu.
Stejně jako neviditelná světla asi ani tato stylizace nebude šálkem kávy pro každého, navíc již bylo prokázáno, že až přílišná vizuální agresivita zastarává citelně rychleji než nadčasová elegance. Zatímco tedy dosluhující Tucson nepůsobí neaktuálně ani čtyři roky po odhalení faceliftu, v případě novinky bude otázkou, jak se na její tvary budeme dívat v roce 2024.
Na druhou stranu, dnes působí Tucson moderně, tedy jako vůz z 21. století. Zezadu vám přitom více než co jiného připomene hlavně SUV od Peugeotu, a to díky tvaru světel, jenž bychom taktéž mohli považovat za lví spáry. Vůz přitom díky nim více vystupuje z davu, zatímco dosluhující provedení se proti konkurentům nijak výrazně nevymykalo. Ač zde tedy do jisté míry máme kopírování konkurence, může to být pro dobro věci.
Přesunout se můžeme do interiéru, s nímž je taktéž spojena nemalá revoluce. A navíc posun prémiovým směrem, neboť Korejcům by v podstatě stačilo osadit střed volantu jiným logem, a všichni by bez problémů uvěřili, že se jedná o novinku Genesis. Předchozí malou obrazovku a směs tlačítek a fyzických ovladačů totiž nahradil rozměrný dotykový panel, jenž zahrnuje až 10,25palcový displej. Ve stejném rozměru je pak vyveden i digitální přístrojový štít.
Hyundai zároveň vsadilo na vyšší kvalitu materiálů, stejně jako se navýšila praktičnost díky dodatečným úložným schránkám. Kromě toho novinka disponuje také podsvícením, u kterého je možné vybírat ze 64 různých barev. Pokud se tedy skutečně rozhodnete vstoupit do nového století, budete si moci interiér uzpůsobit podle aktuální nálady. A zároveň využívat řady fines, jako je třeba integrované otevírání dveří garáže.












Nové Hyundai Tucson se oproti předchozí generaci liší opravdu razantně, a to uvnitř i zvenčí. Foto: Hyundai
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
včeraMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
VW bere svým autům poslední zbytky identity, tato novinka by mohla být skoro čímkoli v nabídce kohokoli
10.8.2025Němci srovnali spolehlivost luxusních domácích cesťáků Audi, BMW a Mercedesu, našli jasného poraženého
10.8.2025Automobilka chtěla testem ukázat, že dojezd elektromobilů už není problém, dokázala pravý opak
11.8.2025Někdo to říct musel: Stesky nad cly jsou přehnané, radši se ptejte, jestli vaše auta za něco stojí, dráždí šéf BMW
11.8.2025Dodnes nevyužitý Golf TDI po 1. majiteli ze zlaté éry VW je za tyhle peníze laciná holka pro všechno snad navěky
11.8.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.10. 11:03 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.09. 17:34 - spooon
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.08. 18:59 - řidičBOB
- Onboard videa 09.08. 16:14 - řidičBOB
- Americké vozy a vše kolem nich 09.08. 14:55 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.08. 14:35 - pavproch