Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíčový model Hyundai se novou generací změnil k nepoznání, srovnejte si ho s tou starou
22.9.2020 | Petr Prokopec
Prošel dramatickou proměnou zvenčí i uvnitř a podle nás je to pro dobro věci. Moderní styl vám ale nemusí sedět, jeho přitažlivost posuďte sami.
Na novou generaci Hyundai Tucson jsme si mohli posvítit už několikrát, teď ale nastal čas, abychom si ji srovnali s předchozím provedením. Jen málokdy se totiž stává, aby výrobce s novou iterací téhož modelu přistoupil k tak dramatickému designovému odklonu. Takovým krokem riskuje ztrátu přízně dosavadní, u Tucsonu hodně početné klientely, současně ale pochopitelně může oslovit klientelu novou. Je to z podstaty odvážný krok a už kvůli tomu je třeba před Korejci sejmout klobouk.
Neznamená to ovšem, že bychom z Tucsonu byli „na větvi” a shledávali jej bezchybným, třebaže zajímavý je nepochybně. Dá se předpokládat, že řada lidí bude mít problém hlavně s největší finesou korejského SUV, a to s tzv. neviditelnými světly (neboli Parametric Hidden Lights). Je sama o sobě kontroverzní a je otázkou, zda navázat s nimi na linie kapoty byl nejšťastnější nápad. V úvahu připadalo vypuštění spodního, nejmenšího LEDkového segmentu a zešikmení vnitřní části. Jeho cíp by přitom mohl navazovat na níže spuštěné logo, což by celou příď opticky snížilo.
Je možné, že si Korejci tuto poznámku vezmou k srdci v rámci faceliftu, od toho jsme nicméně pár let vzdáleni. Aktuálně se tedy zaměříme jen na vizuální porovnání nové a předchozí generace, kdy stejné není prakticky nic. Razantní posun od oblého Audi Q5 první generace směrem k hranatému Lamborghini Urus je patrný prakticky na každém panelu karoserie. A zejména pak z boku, kde se Hyundai prolisy snaží ponížit výšku vozu.
Stejně jako neviditelná světla asi ani tato stylizace nebude šálkem kávy pro každého, navíc již bylo prokázáno, že až přílišná vizuální agresivita zastarává citelně rychleji než nadčasová elegance. Zatímco tedy dosluhující Tucson nepůsobí neaktuálně ani čtyři roky po odhalení faceliftu, v případě novinky bude otázkou, jak se na její tvary budeme dívat v roce 2024.
Na druhou stranu, dnes působí Tucson moderně, tedy jako vůz z 21. století. Zezadu vám přitom více než co jiného připomene hlavně SUV od Peugeotu, a to díky tvaru světel, jenž bychom taktéž mohli považovat za lví spáry. Vůz přitom díky nim více vystupuje z davu, zatímco dosluhující provedení se proti konkurentům nijak výrazně nevymykalo. Ač zde tedy do jisté míry máme kopírování konkurence, může to být pro dobro věci.
Přesunout se můžeme do interiéru, s nímž je taktéž spojena nemalá revoluce. A navíc posun prémiovým směrem, neboť Korejcům by v podstatě stačilo osadit střed volantu jiným logem, a všichni by bez problémů uvěřili, že se jedná o novinku Genesis. Předchozí malou obrazovku a směs tlačítek a fyzických ovladačů totiž nahradil rozměrný dotykový panel, jenž zahrnuje až 10,25palcový displej. Ve stejném rozměru je pak vyveden i digitální přístrojový štít.
Hyundai zároveň vsadilo na vyšší kvalitu materiálů, stejně jako se navýšila praktičnost díky dodatečným úložným schránkám. Kromě toho novinka disponuje také podsvícením, u kterého je možné vybírat ze 64 různých barev. Pokud se tedy skutečně rozhodnete vstoupit do nového století, budete si moci interiér uzpůsobit podle aktuální nálady. A zároveň využívat řady fines, jako je třeba integrované otevírání dveří garáže.












Nové Hyundai Tucson se oproti předchozí generaci liší opravdu razantně, a to uvnitř i zvenčí. Foto: Hyundai
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 52 minutami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
