Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Hyundai Tucson přijíždí z Nošovic s neviditelnými světly i vodopádem v kabině
15.9.2020 | Petr Miler
Pokud máte rádi, když nové generace automobilových modelů navazují na ty předchozí, nový Tucson nebude nic pro vás. Se svým předchůdcem nesdílí prakticky nic, snaží se být zajímavější.
I když řada dosavadních upoutávek dávala tušit, co máme čekat, přesto nová generace při oficiální premiéře Hyundai Tucson dokázala zvednout nejedno obočí. Sama automobilka přiznává, že designové pojetí novinky je „docela odvážné”, a to je diplomatický jazyk výrobce. My bychom řekli, že je hodně odvážná, zvláště u tak významného modelu. Sami pak musíte posoudit, zda je tomu tak pro dobro věci.
Začít tedy nutně nemůžeme jinde než u vzhledu, který se od předchozí iterace vozu vzdaluje, jak to jen jde. Designovou chloubou novinky jsou nepochybně přední světla, které dostávají do produkční podoby divoký nápad v mezičase odstoupivšího šéfa designu. Říkají si Parametric Hidden Lights a opravdu nemají být vidět, pokud nebudou svítit. Bohužel, Hyundai neukázalo jedinou fotku ani jiný záběr, na kterém by bylo patrné, jak vůz vypadá s vypnutými světly pro denní svícení, mají ale v takové chvíli vzhledově zcela splývat se zbytkem přídě.
Bylo by ale nesprávné věnovat pozornost jen světlům, třebaže jsou nejzajímavějším designovým prvkem. Odvážně střižené jsou i boční partie s řadou výrazných prolisů připomínajících poslední Lexusy. A daleko k obyčejné má i záď s dvojicí oddělených koncových svítilen a svítícím pásem mezi nimi. Zadní partie jsou dost vysoké, a tak aby nepůsobily příliš mohutně, pokouší se Korejci rozbít velké plochy falešným stříbrným difuzorem připomínajícím i falešný ochranný kryt a jakýmsi mřížkovaným plastem okolo něj.
Zcela nová a od zbytku produkce se vzdalující je rovněž kabina, která svým pojetím ostře kontrastuje se zevnějškem. Ten je divoký a komplikovaný, vnitřek je velmi jednoduchý a „uklizený”. Je tu v podstatě jen jedna významná linie táhnoucí se od dveří ke středovému ovládacím panelu, na který jsou soustředěny téměř všechny myslitelné ovladače. Hyundai říká, že středová konzola padá k tunelu mezi sedadly řidiče a spolujezdce jako vodopád a pokud byli Korejci trochu hraví, bude displej schopen padající vodu alespoň ve vyšších specifikacích zobrazit. Přístrojová deska je pochopitelně digitální, zbylé ovladače na středovém tunelu alespoň ve verzi s automatem skoro nepatrné.
Když jsme zavadili o převodovku, můžeme se podívat na motory, kterými v případě evropského provedení budou jen čtyřválce 1,6 na benzin a naftu. Výkony budou sahat od 115 koní (nejslabší diesel) přes 150 koní (nejslabší benzin) v případě neelektrifikovaných variant dostupných i s manuální převodovkou přes 150 a 180 koní (mild-hybridní benziny a diesel) až po 230 koní (hybridní turbo benzin 1,6). Později do nabídky přibude i dobíjecí hybrid, jeho výkon ale zatím neznáme. Pro většinu motorů bude k dispozici pohon 4x4.
Z technických parametrů dodejme, že vůz je 4 500 mm dlouhý, takže na délku měří o 20 mm více než dříve, na šířku má 1 865 mm (+ 15 mm) a jeho rozvor je s 2 680 mm delší o 10 mm. Standardně dostupné barvy budou bílá, černá, stříbrná, červená, modrá a dvě šedé a na výběr bude z 17-, 18- a 19palcových kol.
Vůz bude pro Evropu vyráběn výlučně v České republice a fakticky by se měl do prodeje dostat zkraje příštího roku. Ceny zatím nebyly zveřejněny, oproti těm dosavadním ale čekejme mírný nárůst, jak už to u nových generací automobilových modelů bývá.
Nová generace Tucsonu je opravdu výrazně jiná, než ta dosavadní, zvenčí, v kabině i v útrobách. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024 - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test MotoGP v Jerezu - sice Ducati, ale Aprilia a KTM hodně blízko včera 18:47
- Test MotoGP v Jerezu - průběžně včera 14:30
- MOTO TEST CAMP Soběslav: 18.–19. května 2024 včera 13:30
- Red Bull Rookies Cup v Jerezu včera 10:00
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion 28.4.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli poslední Audi A6 jako ojetinu za třetinu původní ceny, pověst extra držáku nepřehání
před 9 hodinami - Výrobce extrémních obytných off-roadů zkrachoval. Jeho auta měla přežít i apokalypsu, sám tak tuhý kořínek neměl
před 11 hodinami - Vietnamec, který i v Česku vydělal jmění na nudlích, pěchuje do své chřadnoucí automobilky další a další miliardy
včera - V prodeji se objevily díly na vzácnou ostrou verzi legendárního McLarenu F1, na tohle jsme všichni chudí
včera - Zánovní Fisker utrpěl totální škodu kvůli neviditelnému poškození dveří, na vině je hlavně výrobce
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.29. 21:51 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.29. 21:15 - rutak11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:23 - Zajda
- Policejní kontroly a měření 04.29. 17:16 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.29. 15:50 - denis
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.29. 15:10 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.29. 15:10 - Vrooom
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien