Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo
16.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová varianta pro zákazníka v zámoří dostala rovněž specifické válečné zbarvení. Pod kapotou najdeme pořádný kus motorářského umění.
Tento víkend je opětovně zasvěcen automobilové kultuře, se závodem Formule 1 ale stále ještě nepočítejte. Královská motoristická disciplína má totiž letní přestávku. Místo toho budou zraky odborné i laické veřejnosti upřeny k americkému Pebble Beach, kde se odehraje další ročník tamní Concours d'Elegance. V jejím rámci se představí zejména nový Vision Mercedes-Maybach 6, nuda ovšem nebude ani na stánku Koenigseggu.
Švédská automobilka přiveze do Států produkční verzi modelu Regera, který pod svou kapotou hostí přeplňovaný pětilitrový osmiválec a trojici elektromotorů. Celkový výkon narostl na více než 1 500 koní a 2 000 Nm točivého momentu, jenž má na starosti systém KDD nahrazující klasickou převodovku. Vyrobeno přitom bude pouze 80 exemplářů, z nichž již více než polovina má svého majitele.
Zatímco Regera je ovšem již poněkud „profláknutá“, druhý vůz Koenigseggu je naprostou novinkou. I když jen částečnou. Agera XS je na přání majitele jinak pojmenovanou Agerou RS. Vůči svému příbuznému se ovšem pyšní největším křídlem, jaké se kdy na supersportu švédské značky objevilo. Opětovně přitom jde o splněné přání vlastníka tohoto konkrétního exempláře.
Dále můžeme zmínit specifickou barvu Karosserie Orange, které dělají společnost transparentním lakem opatřená karbonová vlákna. Oranžovo-černé téma pokračuje také v interiéru, kde najdeme tmavou Alcantaru se zářivými kontrastními švy. XS zároveň disponuje i bohatou výbavou, ve které nechybí chytré airbagy, hydraulický zdvih přední nápravy či systém Apple CarPlay.
Pod kapotou se tak jako u modelu Regera objeví pětilitr V8 twin-turbo, tentokrát ovšem bez elektromotorů, který nám automobilka lépe přiblížila slovem i obrazem. Jeho výkon činí 1 160 koní, které má na starosti sedmistupňová automatická převodovka s pádly řazení pod volantem. Mimo to pohonná jednotka produkuje 1 280 Nm točivého momentu a maximálně zvládá 8 250 ot./min., což je na přeplňovaný agregát působivé.
Aby značka dosáhla těchto otáček a zároveň velkého zdvihu 95 mm (vrtání činí 92 mm), musela přijít se specifickými odlehčenými písty, jenž každý váží 287 gramů. Výfuk potažený 0,8milimetrovou vrstvou Inconelu pak zvládá až 1 100 stupňů Celsia, zatímco turbodmychadla počítají s plnícím tlakem 1,3 baru (respektive 1,4 baru při spalování biopaliva).
V souvislosti s palivem E85 je možné počítat s vyšším výkonem, nic konkrétního však značka neuvedla. Dodává ale, že motor váží 189 kg a karbonové šasí 70 kg. Celková hmotnost vozu pak dosahuje pouhých 1 395 kg, což vede k působivé jízdní dynamice. Zda ovšem ono enormní křídlo ovlivnilo teoretickou maximálku 442 km/h, to Koenigsegg opět nezmínil.






Koenigsegg Agera XS dostal do vínku největší křídlo v historii značky...
...jeho motor naladěný na 1 160 je však již standardní
Dále se v Monterey ukáže také produkční Regera
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 7 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 8 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 10 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
před 11 hodinamiNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
dnes
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub