Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koncern VW prezentuje svůj nejnovější sporťák jako Škodu, to by se dříve nestalo
16.2.2019 | Petr Prokopec
Pokud je chválena praktičnost, objem zavazadelníku či velkorysost sedadel, je u toho většinou česká značka. Tu ale na těchto záběrech nenajdete, místo ní je tu supersportovní SUV Lamborghini.
Sportovní vozy za poslední léta prošly nemalým vývojem, ostatně stejně jako ostatní automobily. Nejsou přitom jen výkonnější a rychlejší, ale zároveň umožní odvézt i trochu více než jen kreditní kartu a kartáček na zuby. S vyslovenou praktičností bychom je ovšem ani tak nespojovali, jakkoliv třeba Chevrolet Corvette má velmi slušný zavazadelník a Porsche 911 může posloužit i nouzovými zadními sedadly. Stále to ovšem nejsou rodinná auta typu Škody Octavia Combi.
Český bestseller zde nezmiňujeme náhodou, protože ve videu, které můžete shlédnout níže, měl snad dle původních plánů hrát hlavní roli. Ze záběrů se dozvídáme o objemu zavazadlového prostoru i možnosti zavírat víko „kopancem“ pod nárazník. Mimo to je zmíněno, že na přední sedadla mohou usednout až 2,05 metru vysocí pasažéři, zatímco zadní lavice zvládne pojmout trojici cestujících.
Tím výčet komfortních prvků nekončí, dále tu máme třeba roletky oken nebo zábavní systém pro zadní sedadla. Suma sumárum jde tedy přesně o vlastnosti, které tvoří DNA Škody. Byť v případě roletek a multimédií je již třeba cílit na vysoko postavené úrovně výbavy. Octavia Combi ovšem nakonec není hvězdou zmiňovaného videa, v koncernu si zjevně na poslední chvíli vše rozmysleli a poslali zcela nečekanou náhradu.
Namísto českého kombíku tu tedy máme italské SUV, respektive SSUV, jak je Lamborghini Urus titulováno samotnou automobilkou. Tento vůz zvládne pobrat nad zadní nápravou 616 litrů, případně i daleko více, pokud sklopíte sedadla dělená v poměru 40:20:40. Zcela rovnou podlahu tak sice nevytvoříte, na druhou stranu ale můžete v rámci zavazadelníku počítat s pojízdnou podlážkou, která usnadňuje nakládání a vykládání kufrů.
To vše je spárováno s agresivním designem, stejně jako s působivou jízdní dynamikou. Urus totiž díky přeplňovanému čtyřlitrovému osmiválci pod kapotou zvládá zrychlit z klidu na stovku za pouhých 3,6 sekundy, maximálně pak pokoří 305 km/h. Výrazně se tedy liší od běžných rodinných SUV, jež zvládají pobrat celou rodinu i s jejími zavazadly. Stejně tak ale není omezený jako jiné „sporťáky“.
Nedokážeme si představit, že by Lamborghini nějak takto prezentovalo svou novinku v časech, kdy u kormidla firmy stál její zakladatel či jeho nejbližší následníci, to jí šlo o docela jiné hodnoty. Ale svět se mění a auta s ním...








Se značkou Lamborghini dosud nebylo možné spojovat praktičnost, nové SUV Urus se jí však přímo chlubí, snad až trochu nepatřičně
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space 08:00
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
- Schrötterův odchod z WRP Ducati 13.10.2025
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie 13.10.2025
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro 13.10.2025
Nejnovější články
Jedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
před hodinouAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
před 3 hodinamiNejnovější Mercedes vypadá konečně dobře, přesto odhaluje hlubší problém designu automobilky
před 4 hodinamiNová Honda Prelude se tváří jako sporťák, první testy ale ukazují, že je zoufale pomalá. Tohle nebude fungovat
před 6 hodinamiKolaps elektrických plánů GM si vybírá krutou daň. Firma kvůli nezájmu odepsala 33 miliard, varuje před dalšími ztrátami
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva