Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Konfigurátor Škody Kodiaq konečně jede. Jak vypadá základ? A jak vrchol?
6.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní provedení Kodiaqu pro český trh je skutečně důstojnější, než úplný základ nabídky. U vrcholných verzí pak není problém vůz za 1,2 milionu.
O nové Škodě Kodiaq jsme se naposledy zmiňovali včera, kdy jsme vám mohli představit její kompletní ceník. Souběžně s jeho odhalením měl být spuštěn také online-konfigurátor vozu, jenže k dispozici nebyl ani o desítky minut později. Tento nedostatek již byl napraven, a tak se mu na zoubek podíváme nyní.
Jednak nám dává možnost podívat se na úplně základní provedení pro český trh, o jehož podobě jsme dosud mohli jen spekulovat. Bylo téměř jisté, že jeho podoba bude jiná než u kdysi nafoceného úplného základu, neboť Škoda podobné verze v České republice u „lepších modelů” neprodává. V nabídce tak není ani základní motor 1,4 TSI s 92 kW a zjevně ke Kodiaqu nedostanete ani nic jako plechová kola či černé kliky. Vzniká tak celkem paradoxní situace, kdy základní Audi „plecháče” mají a Škody nikoli.
Jak velké SUV škodovky v základu vypadá, uvidíte níže. A ostuda to vážně není, už kvůli oněm kolům z lehkých slitin, třebaže ne zrovna velkým. Tamtéž můžete spatřit i výsledek trochu jiných hrátek s konfigurátorem, kdy jsme bez větších problémů poskládali vůz za více než 1,2 milionu korun. Za tyto peníze můžete dostat dvoulitrový benzinový motor naladěném na 132 kW/180 koní, se kterým je standardně spárována sedmistupňová automatická převodovka DSG a pohon 4x4. Standardně přitom takové provedení ve výbavě Style vychází na 885 900 Kč, nicméně příplatky dokážou cenu posunout o pořádný kus výše.
S motorem 2,0 TSI tak byl spárován hnědý metalický lak Magnetic (16 900 Kč), 19palcová litá kola Sirius (11 000 Kč) či panoramatická střecha (32 000 Kč). Dovnitř se pak pro změnu nastěhoval Business paket Columbus s Phoneboxem (50 300 Kč), ventilace předních sedadel (58 000 Kč), třízónová klimatizace (7 000 Kč) či třetí řada sedadel (18 000 Kč).
Neopomněli jsme ovšem zaškrtnout ani adaptivní podvozek DCC včetně Driving Mode Select (25 000 Kč), monitoring jízdních pruhů, detekci vozů ve slepém úhlu a multifunkční kameru (20 000 Kč), stabilizaci přívěsu včetně parkovacího asistentu (27 000 Kč) a sklopného tažného zařízení (14 500 Kč) nebo třeba adaptivní tempomat (17 200 Kč).
Výsledkem je suma přesahující onu 1,2milionovou hranici, což ve výsledku není až tak hrozné, pokud si uvědomíme, že máme tu čest se sedmimístným SUV nabušeným výbavou od podlahy až po střechu. Po stránce jízdní dynamiky přitom takto osazený Kodiaq zvládne stovku za 7,8 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 206 km/h. Chcete-li si hrát sami, zvolte směr konfigurátor.









Takhle vypadá Škoda Kodiaq v základní verzi s motorem 1,4 TSI a cenou pod 700 tisíc Kč









A takhle Kodiaq osazený motorem 2,0 TSI a pohonem 4x4 za 1,2 milionu korun. Některé pohledy jsou zjevně nedokonalé, už třeba kvůli přítomnosti manuálu namísto automatu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před hodinou
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 2 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 4 hodinami
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
 - 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 
    
    
    
  
      
      
      
    