Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Konfigurátor Škody Kodiaq konečně jede. Jak vypadá základ? A jak vrchol?
6.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní provedení Kodiaqu pro český trh je skutečně důstojnější, než úplný základ nabídky. U vrcholných verzí pak není problém vůz za 1,2 milionu.
O nové Škodě Kodiaq jsme se naposledy zmiňovali včera, kdy jsme vám mohli představit její kompletní ceník. Souběžně s jeho odhalením měl být spuštěn také online-konfigurátor vozu, jenže k dispozici nebyl ani o desítky minut později. Tento nedostatek již byl napraven, a tak se mu na zoubek podíváme nyní.
Jednak nám dává možnost podívat se na úplně základní provedení pro český trh, o jehož podobě jsme dosud mohli jen spekulovat. Bylo téměř jisté, že jeho podoba bude jiná než u kdysi nafoceného úplného základu, neboť Škoda podobné verze v České republice u „lepších modelů” neprodává. V nabídce tak není ani základní motor 1,4 TSI s 92 kW a zjevně ke Kodiaqu nedostanete ani nic jako plechová kola či černé kliky. Vzniká tak celkem paradoxní situace, kdy základní Audi „plecháče” mají a Škody nikoli.
Jak velké SUV škodovky v základu vypadá, uvidíte níže. A ostuda to vážně není, už kvůli oněm kolům z lehkých slitin, třebaže ne zrovna velkým. Tamtéž můžete spatřit i výsledek trochu jiných hrátek s konfigurátorem, kdy jsme bez větších problémů poskládali vůz za více než 1,2 milionu korun. Za tyto peníze můžete dostat dvoulitrový benzinový motor naladěném na 132 kW/180 koní, se kterým je standardně spárována sedmistupňová automatická převodovka DSG a pohon 4x4. Standardně přitom takové provedení ve výbavě Style vychází na 885 900 Kč, nicméně příplatky dokážou cenu posunout o pořádný kus výše.
S motorem 2,0 TSI tak byl spárován hnědý metalický lak Magnetic (16 900 Kč), 19palcová litá kola Sirius (11 000 Kč) či panoramatická střecha (32 000 Kč). Dovnitř se pak pro změnu nastěhoval Business paket Columbus s Phoneboxem (50 300 Kč), ventilace předních sedadel (58 000 Kč), třízónová klimatizace (7 000 Kč) či třetí řada sedadel (18 000 Kč).
Neopomněli jsme ovšem zaškrtnout ani adaptivní podvozek DCC včetně Driving Mode Select (25 000 Kč), monitoring jízdních pruhů, detekci vozů ve slepém úhlu a multifunkční kameru (20 000 Kč), stabilizaci přívěsu včetně parkovacího asistentu (27 000 Kč) a sklopného tažného zařízení (14 500 Kč) nebo třeba adaptivní tempomat (17 200 Kč).
Výsledkem je suma přesahující onu 1,2milionovou hranici, což ve výsledku není až tak hrozné, pokud si uvědomíme, že máme tu čest se sedmimístným SUV nabušeným výbavou od podlahy až po střechu. Po stránce jízdní dynamiky přitom takto osazený Kodiaq zvládne stovku za 7,8 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 206 km/h. Chcete-li si hrát sami, zvolte směr konfigurátor.









Takhle vypadá Škoda Kodiaq v základní verzi s motorem 1,4 TSI a cenou pod 700 tisíc Kč
A takhle Kodiaq osazený motorem 2,0 TSI a pohonem 4x4 za 1,2 milionu korun. Některé pohledy jsou zjevně nedokonalé, už třeba kvůli přítomnosti manuálu namísto automatu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 4 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 3 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 4 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 5 hodinamiVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 6 hodinamiK mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha