Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu
27.11.2018 | Petr Prokopec
Ještě na přelomu roku zářící značka náhle ztratila půdu pod nohama a v tuto chvíli neprodává v USA skoro nic. Genesis se tak pouští do rozsáhlých změn, které se nevyhýbají ani nabízeným modelům.
Ještě na počátku letošního roku se zdálo, že luxusní korejská značka Genesis, která byla separována od mateřského Hyundai, má nakročeno k nemalému úspěchu. Prodeje atakovaly dva tisíce aut měsíčně, což jsou mimochodem lepší čísla, než jakých aktuálně v zámoří dosahuje Fiat, tedy mnohem levnější značka s daleko širším portfoliem. Ale kdeže tyto sněhy jsou, Genesis aktuálně blízko dna, neboť v červnu se poprvé dostal pod hranici tisíce kusů a v říjnu vyexpedoval jen 372 aut.
Korejci si tak začali bít na poplach a zcela mění způsob svého působení ve Spojených státech, které jsou pro Genesis klíčovým trhem. Mimo jiné zmenší svou prodejní síť zhruba na polovinu, což zní trochu kontraproduktivně, ale má to svůj racionální důvod - zákazníci kupující luxusní auta nechtějí sdílet tentýž prostor s lidmi, kteří míří pro mainstreamové vozy, a tak pro ně vzniká menší počet separátních showroomů.
Jen způsobem prodeje si ale značka k lepším prodejním číslům pomoci nechce. K dnes nabízeným modelům G70, G80 a G90 přibudou další a ten poslední jmenovaný právě prošel razantním faceliftem. Vůz je nyní skoro k nerozeznání od dosavadního provedení a sází na opravdu výrazný design s pozoruhodně velkou čelní maskou ve tvaru štítu. Zcela odlišné jsou i úzké světlomety obohacené o LEDkový proužek zasahující až do boků, změnil se též výplet masky chladiče a kapota motoru, která prolisy navazuje na firemní emblém.
S logem značky se můžeme rozloučit v zadních partiích, kde taktéž došlo na celou řadu změn. Ty ale již tak kontroverzně nepůsobí nevzbudí. Místo emblému je zde nápis Genesis, pod nímž došlo na instalaci propojených diodových světel. Obojí plně odpovídá nejnovější módě, přičemž G90 díky tomu vypadá mnohem „američtěji“. Prodejům by tedy modernizace pomoci mohla, třebaže ji nemůžeme označit za náš šálek kávy.
Změnou vzhledu ale přerod korejské limuzíny ještě nekončí. Opomenout nesmíme ani přesunutí směrových světel z venkovních zpětných zrcátek na přední blatníky. Nová jsou i 19palcová litá kola, stejně jako prošla změnami paleta barev. Pod kapotou se ale již nepohnul ani šroubek, stále je tedy možné volit mezi dvěma atmosférickými motory (3,8litrový šestiválec a pětilitrový osmiválec) a přeplňovanou jednotkou (3,3 l, V6).
Také změny v interiéru jsou decentní. Omezují se na užší výdechy klimatizace na palubní desce, nové dekore a nová čalounění. To je za předpokladu, že Korejci nechali při starém i multimédia či bezpečnostní systémy, vše důležité - o těchto oblastech se Genesis v tiskové zprávě nerozepisuje. A nezmiňuje se ani o cenách, ty ale obvykle zůstávají po faceliftech podobné a velké změny nečekejme ani v tomto případě.

































Genesis G90 se dočkalo faceliftu. Na zadních partiích lze přitom spočinout s uspokojením, ty přední ale budou bezesporu budit nemalou kontroverzi. Je tedy otázka, zda se tímto způsobem povede zastavit razantní pokles prodejů
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
Mercedes chybu prostě nepřizná. Jeho propadák prý nikdo nekupuje jen proto, že příliš předběhl dobu
1.7.2025Nový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
1.7.2025Hmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
1.7.2025Další slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
1.7.2025EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
2.7.2025
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub