Korejci na českém trhu vyrukovali s nabídkou desetiletí, problémy nadělá i Škodě

Nad jménem tohoto auta možná ohrnete nos, nad jeho podstatou byste ale neměli. Oproti srovnatelné Škodě Karoq je k mání o statisíce levněji, přičemž nabízí vyšší výkon i výbavu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Korejci na českém trhu vyrukovali s nabídkou desetiletí, problémy nadělá i Škodě

1.9.2021 | Petr Prokopec

Korejci na českém trhu vyrukovali s nabídkou desetiletí, problémy nadělá i Škodě

/

Foto: SsangYong

Nad jménem tohoto auta možná ohrnete nos, nad jeho podstatou byste ale neměli. Oproti srovnatelné Škodě Karoq je k mání o statisíce levněji, přičemž nabízí vyšší výkon i výbavu.

V roce 2010 to s korejskou automobilkou SsangYong vypadalo opravdu bledě, z bankrotu jí nicméně nakonec vyvedl indický koncern Mahindra & Mahindra. Z jeho strany šlo však pouze o dočasnou záchranu, neboť loni v prosinci požádala automobilka o ochranu před věřiteli podruhé. V důsledku koronavirové pandemie totiž její dluh narostl do neudržitelné výše. Od té doby se Korejci o záchranu své třetí největší automobilky zoufale snaží, přičemž čas od času padne zmínka o novém investorovi.

I dnes je otázkou, zda má automobilka pevnou půdu pod nohama, v činnosti ale pokračuje, což se týká i českého trhu. Počínaje tímto týdnem si totiž i místní klientela může objednávat model Tivoli Grand, který ve spoustě jiných zemí znají jako Tivoli XVL nebo Tivoli Air. Bez ohledu na přídomek jde ale vždy o stejný vůz, který byl oproti výchozí verzi prodloužen o 245 milimetrů. Tato porce však připadá na zadní převis, po třech řadách sedadel tedy v interiéru nepátrejte.

Jakkoliv se to někomu může jevit jako zklamání, pohled na další parametry vozu by již fanouškům značky mohl na tváře vrátit úsměv. S ohledem na ono prodloužení se totiž zvětšil objem zavazadelníku ze 423 na opravdu působivých 720 litrů. Ten pak sklopením zadních sedadel můžete navýšit na dvojnásobných 1 440 litrů, s nedostatkem prostoru na zadní nápravě tedy rozhodně nebudete mít problém. Stejně tak se ovšem nebudete nekonečně dlouho rozhodovat ohledně ideálního motoru, k mání je totiž pouze jeden.

Po předloňském faceliftu Tivoli vyfasovalo místo předchozí jedna-šestky nový 1,5litrový čtyřválec doplněný turbem, které zvedá výkon na 163 koní. V kombinaci s manuálem pak můžete dále počítat s 280 Nm točivého momentu a cenou 429 900 Kč, ze které musí padnout čelist až k zemi i odpůrcům značky. Stačí si totiž uvědomit, že třeba srovnatelně velká Škoda Karoq startuje na 613 900 Kč, přičemž pod kapotou nabízí pouze 110 koní. A na výkon SsangYongu se vlastně české SUV nedostane v žádné z jeho verzí.

Korejci přitom Tivoli Grand nabízí i s automatem, u kterého je točivý moment zredukován na 260 Nm, zatímco cena narůstá o 31 900 Kč. I tak se ovšem jedná o bezkonkurenční nabídku, zvláště když si uvědomíte, že ve standardu můžete počítat nejen s klimatizací a šesti airbagy, ale rovněž také s tempomatem nebo multimediálním systémem zahrnujícím 8palcový displej. Dále pak nechybí ani LEDky vzadu či vpředu, jakkoliv ty čelní počítají pouze s denním svícením.

Lze už jen dodat, že souběžně s novou verzí české zastoupení pouští do prodeje i zvýhodněný paket Style+. Jeho cena je aktuálně snížena ze 40 na pouhých 10 tisíc korun, za které dostáváte 16palcová litá kola, dvouzónovou klimatizaci nebo vyhřívání předních sedadel a volantu. Tolik muziky za tak málo peněz se dnes již nevidí, pokud tedy nějaká značka má být zachráněna, pak je to právě SsangYong, ze kterého konkurence momentálně velkou radost mít nemůže.


Korejci na českém trhu vyrukovali s nabídkou desetiletí, problémy nadělá i Škodě - 1 - SsangYong Tivoli Grand 2021 prvni sada 01Korejci na českém trhu vyrukovali s nabídkou desetiletí, problémy nadělá i Škodě - 2 - SsangYong Tivoli Grand 2021 prvni sada 02Korejci na českém trhu vyrukovali s nabídkou desetiletí, problémy nadělá i Škodě - 3 - SsangYong Tivoli Grand 2021 prvni sada 03Korejci na českém trhu vyrukovali s nabídkou desetiletí, problémy nadělá i Škodě - 4 - SsangYong Tivoli Grand 2021 prvni sada 04Korejci na českém trhu vyrukovali s nabídkou desetiletí, problémy nadělá i Škodě - 5 - SsangYong Tivoli Grand 2021 prvni sada 05Korejci na českém trhu vyrukovali s nabídkou desetiletí, problémy nadělá i Škodě - 6 - SsangYong Tivoli Grand 2021 prvni sada 06Korejci na českém trhu vyrukovali s nabídkou desetiletí, problémy nadělá i Škodě - 7 - SsangYong Tivoli Grand 2021 prvni sada 07
SsangYong Tivoli Grand startuje na českém trhu na 430 tisících Kč, tedy o skoro 200 tisíc níže než srovnatelná Škoda Karoq. A kdybychom srovnávali obdobné specifikace, bude rozdíl ještě podstatně vyšší. Koupě roku? Možná spíše celého desetiletí. Foto: SsangYong

Zdroj: SsangYong

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.