Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci odhalili tajemství „neviditelných” světel své novinky, bourat s nimi chtít nebudete
15.12.2020 | Petr Prokopec
Je to neotřelý designový nápad, který skutečně činí světla vozu na oko neviditelnými, i když jinak existují a jsou v podstatě na obvyklém místě.
Nejvýraznějším prvkem nového Hyundai Tucson je bezesporu čelní maska. Roztažená je prakticky přes celou příď, za čímž mimo jiné stojí i tzv. neviditelná světla. Svérázný nápad šéfdesignéra značky je koncipován tak, že světla ve vypnutém stavu světla skutečně nejsou patrná. Za tím stojí unikátní technologie korejské automobilky zvaná částečné zrcadlení, kdy jsou části venkovních čoček přetřeny tenkou vrstvou metalického materiálu. Souběžně s tím pak byla samotná maska opatřena lehce zatmaveným chromem, což oba prvky vizuálně spojilo. Podobně pak Korejci přistupovali rovněž k zádi.
Do konstrukce samotných světlometů tento přístup vnesl nebývalou komplexitu. Aby opravdu svítily, musela automobilka přivést ke skrytým lampám mnohem více energie. Z toho důvodu je nicméně zároveň musela také osadit teplotními senzory, aby nedošlo k přehřátí. Je tedy jisté, že nehodám byste se měli vyhýbat více než čert kříži, neboť výměna světlometu rozhodně bude levnou záležitostí ještě méně než u jiných aut.
V tomto ohledu můžeme poukázat třeba na problematiku předchozí generace Kie Cee'd, která byla stejně jako příbuzné Hyundai i30 osazena světly užívajícími LEDky pro denní svícení. Korejci nicméně diody zasadili do plastového krytu světlometu, čímž znemožnili jejich náhradu. To by samozřejmě nebyl až takový problém, pokud by došlo na využití LEDek vyšší kvality. Nicméně diody nevydrží ani tak dlouho jako běžné žárovky, což je problém, který lze vyřešit buď výměnou celého světlometu, nebo aktivací xenonů.
V případě nového korejského SUV nicméně již došlo pouze na LEDky, jež navíc opětovně působí jako jednodílná plástev. Ač tedy v případě pohasínání nebudete muset měnit celý světlomet, nýbrž pouze jeho jediné patro, o levnou záležitost bezesporu nepůjde. Přičemž právě skutečnost, že lampy jsou součástí masky a jakýkoliv nedostatek bude velmi viditelný, vás bude do servisu přímo nutit. V něm pak v případě nehody již zanecháte opravdový majlant.
Se svými skrytými světly tedy sice Korejci vyčuhují z davu, nicméně je otázkou, zda jim za to zákazníci ve výsledku budou vděční. Stále větší komplikovanost se promítá do stále vyšších cen světel, kvůli čemuž i v případě Hyundai můžete nakonec platit za opravu desítky tisíc korun. Propočítávání toho, zda se po dobu 7 let vyplatí dodržovat veškeré předepsané prohlídky a díky tomu doufat v uplatnění záruky, tak ještě nikdy nebylo důležitější, stejně jako dobré pojištění. A to vlastně nejen v případě Korejců.





















Čelní i zadní světla nového Hyundai Tucson vypadají působivě, jejich komplexnost však již dopředu naznačuje riziko velmi drahých oprav. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Manzi vyhrál finále šampionátu, 17. Vostatek včera 19:29
- Bulega odvrátil první Toprakův mečbol včera 19:10
- Sprint Race dominancí Aprilie včera 10:57
- Superpole Superbike vyhrál Bulega včera 10:00
- Moto2: V Down Under se pojede bez Salače včera 09:12
Nejnovější články
Zbavit se zbytečných zaměstnanců nakonec pro Mercedes nebylo tak těžké. Stačilo jim nabídnout 13 milionů a jdou sami
před 52 minutamiDosud neznámá firma ukazuje Porsche, jak znovu dělat žádoucí auta podle jeho vlastního receptu
včeraReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraIkona VW mezi SUV po 23 letech skutečně končí, navíc nedůstojně, z avizované náhrady se člověk musí chytat za hlavu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva