Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci posunou absurditu moderních aut na novou úroveň, přidají několik dalších falešných prvků
17.3.2022 | Petr Miler
Pokud si už dnes občas říkáte, jestli náhodou nežijete v Matrixu, automobilky vás tohoto dojmu rozhodně nezbaví. Naopak budou zjevně dělat dál všechno možné i nemožné, abyste si to mysleli ještě víc.
Jestli nás něco na moderních autech opravdu rozčiluje, pak je to všechna přetvářka s nimi spojená. Je to trochu jako s politikou - autentické osobnosti vystřídali panáci, kteří jsou schopni vytvářet iluzi práce na čemkoli, po čem zrovna volá veřejnost na základě včerejšího průzkumu mínění. Nechat jen pozlátko a neřešit obsah je nakonec efektivnější, tak proč se tomu bránit?
Stejné je to s auty. Pokud lidé začnou mít pocit, že výrazné koncovky výfuků nebo větrací otvory tam či onde dělají obdivované auto, někdo dříve nebo později přijde s vozem, který bude mít velké falešné koncovky výfuků a ještě větší falešné větrací otvory. Aby navodil stejný dojem, i když je to naprosto k ničemu a na vozech, které se naopak o image těchto prvků postaraly, to bylo ryze účelné.
Falešných věcí je dnes na autech hromada - nejen výfuky a výdechy či vstupy vzduchu, ale třeba i křídla, obšití prvků interiéru nebo dokonce okna. A samozřejmě zvuk, protože pěkný zvuk přece také dělá dobré auto. Ale naladit sání, chování turba, výfuku, čehokoli... To dá práci. Pustit do reproduktorů motorovou osudovou je vedle toho za babku, a tak vítězí to druhé. Je to skutečně otravné, neboť se skutečně pěkným zvukem si to žádný nadšený řidič nesplete. Přesto po této cestě půjdeme ještě dál.
Dnes se zvuk simuluje kvůli přeplňování, které jej značnou část odválo kamsi mimo hlavní dění, to je ale jen první fáze. Turboauta pořád nějak zní, takové elektromobily už nezní nijak. Člověk by řekl, že to je vlastně výhoda, za kterou můžeme být rádi, automobilky ale bůhvíproč dochází k přesvědčení, že uvnitř něco znít musí. Možná jim to přijde fajn, podle nás spíš nechtějí, aby bylo slyšet všechno ostatní a touží takto ušetřit na odhlučnění. Ale to dnes nechme být. Soustřeďme se na nápad konglomerátu Hyundai-Kia, který v hodnocení bizarností schytává desítku od pohledu.
Korejci si totiž nechali patentovat řešení, které bude - nebo aspoň má - jejich autům dopřávat nejen falešný zvuk, ale i falešné vibrace a dokonce i falešné řazení neexistujících převodových stupňů. Zabijte mě ohněm, to je něco tak absurdního, že z toho zůstává rozum stát. Korejci to ale myslí smrtelně vážně, aby oslovili „řidiče, kteří si užívají jízdu“ - podle nich je u „elektrického vozidla zaměřeného na vysoké výkony žádoucí, aby nabízelo drsné a chvějící efekty, nejen mělké pocity“. Není 1. duben, vážně ne, díval jsem se za vás.
Co k tomu dodat? Podle nás je to naprosté nepochopení věci. Auta se spalovacími motory milujeme, i pro tyto aspekty, v jejich případě jsou ale přirozenou součástí jakési osobnosti, která má zůstat vyhrazena jen jim. S elektromobilem nemáme problém, ale když už, nechť doluje maximum z jeho přirozených výhod a nenahrazuje je specifiky spalovacích modelů. Protože co dostanete od uměle se chvějícího a zvučícího elektroauta, které simuluje, že řadí, i když neřadí? Leda mizernou hru na spalovací auto, které při ostré jízdě ujede pár desítek kilometrů a pak jej budete hodiny „tankovat“. Děkujeme pěkně, ale tohle opravdu ne.





Kia EV6 je jedním z korejských modelů, které by mohly někdy v budoucnu nové „řešení” dostat. Bude to pro nás jen signál k tomu, co také nekoupit, taková přetvářka je daleko za hranicí absurdity. Foto: Kia
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Levná nová auta stále existují, na tohoto sympaticky střiženého soupeře Škody Fabia stačí jen 177 tisíc Kč
27.5.2025Mezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
27.5.2025VW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
27.5.2025Škoda Octavia stála před 10 léty skutečně skoro půlku, RS jako dnešní základ. Podívejte se na dobové ceníky
27.5.2025Kolaps Porsche pokračuje i v domácím Německu. Je na tom tak špatně, že slevy musí dávat už i na ikonické verze 911
28.5.2025
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 09:05 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom