Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci zkouší jít proti drahým Němcům nejstylovějším kombíkem, je speciálně pro nás
12.5.2021 | Petr Miler
Vůbec si netroufneme říci, jestli tu tohle auto může být úspěšné, znakem ohromného odhodlání je ale zcela bezpochyby. Asi nikdo dosud v boji o evropského zákazníka prémiových značek nezašel tak daleko.
Už jsme to dnes nakousli v článku o změně zacílení britského Jaguaru, teď můžeme tenhle německý eintopf dorazit. Ať už se vám to totiž líbí nebo ne, v Evropě se až dosud ukázalo být nemožné dostat se do hájemství značek Audi, BMW a Mercedes-Benz. Vlastně jediné Audi se dokázalo dostat na úroveň zbylých dvou tradičních soků, je to ale už tak dávno, že jej dnes považujeme za součást této specifické smetánky. Kdo to zkusil po něm, pohořel, obvykle si pořádně ani neškrtl.
Máme tu Lexus, který to zkouší už dekády, žádný velký úspěch z toho nebyl. Bylo tu Infiniti, to to zde zabalilo zcela, Cadillac je také smutná historie a třeba Acura se nikdy ani nezačala pokoušet. Skutečně je to tak, že ať už kdokoli zkusil dostat se na roveň drahých Němců, ať už specifickou značkou nebo určitými modely, uspěl nanejvýš v Americe nebo v Asii, tady ne.
Výrobce ale pořád pochopitelně láká představa prodávat své vozy lépe situovaným zákazníkům s vyššími maržemi, a tak to nepřestávají zkoušet. Nejnověji se proto do Evropy žene Genesis, tedy luxusní odnož korejského Hyundai, která má též smělé plány. Její šance na úspěch bychom už s ohledem na výše zmíněné hodnotili jako nevelké, jedno je ale třeba uznat - Korejci to nejdou zkusit se staženými kalhotami, rozhodli se do toho vlétnout naplno a chytnout Evropany u srdce.
Proto také nepřichází jen s modely známými ze zbytku světa, ale i se zcela specifickou novinkou určenou právě jen pro nás. Jde o model G70 Shooting Brake a je to kombík, stylový kombík. Podle nás je dokonce tím nejstylovějším vůbec, přes pokusy Mercedesu s podobným typem karoserií. K odvážně ztvárněné přídi se tak přidává podobně pojatá záď, která má opravdu hodně daleko k „praktickým krabicím” a neměla by urazit ani ty, kteří sice praktičtější auto chtějí, po image „převozníka rodiny” ale netouží.
Model pochopitelně vychází ze sedanu G70 a pokud vám tohle označení nic neříká, jde o přímého soupeře Audi A4, BMW 3 a Mercedesu C. Shooting Brake tedy pochopitelně míří proti kombíkům stojících na jejich základech. Je to 4 685 mm dlouhé, 1 850 mm široké a 1 400 vysoké auto s rozvorem 2 835 mm. Díky novému pojetí zádě nabízí o 40 procent více prostoru pro zavazadla než sedan, o jeho využitelnosti ani nemluvě. Praktičnost vozu dále zvyšují i sedadla s opěradly dělenými v poměru 40:20:40 a takto pochopitelně sklopnými.
V případě techniky se zatím nemáme čeho chytit, sedan G70 je ale nabízen s benzinovými motory 2,0 turbo R4 s výkonem 249 koní, 3,3 turbo V6 s 365 koňmi a turbodieselem 2,2 se 199 koňmi. Předpokládat, že kombík nabídne totéž, je na místě. Stejný pak zaručeně interiér kombinující luxus a praktičnost, spolehnout se tedy můžete na bohatou bezpečnostní i komfortní výbavu, spoustu kvalitních materiálů a jak Genesis zdůrazňuje, i spoustu odkládacích prostor. Simply Clever? Tak něco, alespoň zčásti.
Máme tu tedy nový prémiový kombík, který můžete mít i s dieselem - to je něco, co jinak tradičně nabízí jen zmíněné německé trio. Je to jistě rozhodný krok směrem k úspěchu, zda ale bude na skutečný úspěch stačit, zůstane ještě chvíli otázkou - i zmíněný Lexus to tu kdysi zkoušel s diesely a kombíkem a stejně dobře nedopadl. Ovšem, jeho IS nebylo nijak zázračným autem, naděje G70 se zdají být přece jen větší.
Prémiový kombík od neněmecké značky je obecně vzato raritou, G70 Shooting Brake navíc míří jen a pouze na Evropu, dokonce i s dieselem. Uvidíme, zda může uspět. Foto: Genesis
Zdroj: Genesis
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 9 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva