Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde

Snaha zkoušet se znovu a znovu prosadit tam, kde už jste několikrát pohořeli, je vlastně sympatická. A i když se už zdála být zbytečná, nakonec nese ovoce alespoň někde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde

1.5.2021 | Petr Miler

Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde

/

Foto: Cadillac

Snaha zkoušet se znovu a znovu prosadit tam, kde už jste několikrát pohořeli, je vlastně sympatická. A i když se už zdála být zbytečná, nakonec nese ovoce alespoň někde.

Hrdost Cadillacu nikdy nechyběla. Jedna z obecně nejznámějších amerických automobilových značek se i proto opakovaně nevzdávala naděje na úspěch mimo svou domovinu a několikrát chtěla ohromit i Evropany. Nikdy tu ale pořádně nezabodovala.

Místnímu vkusu byla ochotna podřizovat svou nabídku, a tak svého času přišla s rychlými kombíky i dieselovými SUV, o zřetelně úspěšném útoku na starý kontinent ale v jejím případě nemůže být řeč. Při poslední velké ofenzívě se po 10 letech snah stal vrcholem rok 2007, kdy automobilka na starém kontinentu prodala 3 007 aut. Tři tisíce sedm, v celé Evropě, to opravdu není moc.

Řada Čechů by si těchto pokusů zřejmě ani nevšimla, kdyby Cadillac v roce 2006 neudělal velké haló i u nás, kdy se na čas stal jednou z nejskloňovanějších automobilových značek vůbec. Automobilka se tehdy spojila s Mountfieldem, který svým zákazníků skrze losování pravidelně vysílané v celostátní televizi (!) postupně rozdal 53 sedanů CTS svým zákazníkům. Byla to kontroverzní marketingová akce, kterou automobilce mnozí zazlívají, i ta ale nakonec přispěla historicky nejlepšímu prodejnímu výsledku značky na starém kontinentu.

Od té doby ovšem o této značce skoro nebyla řeč. Pouhých 130 vozů prodaných za rok 2020, které následovaly 614 aut dodaných o další rok dříve, poukazovalo na pouhé dožívání. Američané ale nakonec zatroubili k dalšímu útoku, vzali 4,6metrové SUV XT4, napěchovali do něj dvoulitrový diesel se 174 koňmi a doufali, že si jej alespoň v Německu za ceny nejprve od 35 800 Eur, později od 39 900 Eur (cca 925 tisíc resp. 1,03 milionu Kč) někdo koupí. Nekoupil.

Tedy pár lidí se našlo, je jich ale opravdu jen pár. I po půl roce, kdy Caddy křičel do světa, že je znovu tady, si XT4 kupuje za měsíc na celém kontinentu jen hrstka odvážných. Za letošní leden si auto na celém kontinentu koupilo 28 lidí, za únor 33 a za březen 77. To je opravdu skoro nic a Američané tak směle míří k zopakování svých předchozích „úspěchů” při dobývání Evropy.

Asi bychom se ale k tomuto tématu nevraceli, kdyby s prodejními čísly v zemích EU ostře nekontrastovala ta, kterými se Cadillac může chlubit v Rusku. Tamní Avtostat informuje, že ruští dealeři značky jen v březnu prodali 302 aut, což je o 67 % vozů více než loni. A 609 dodaných Cadillaců za první kvartál je dokonce rekordní výsledek. To vše hlavně většímu modelu XT5, zmíněný nový XT4 ale tlačí celkové prodeje výše. Kdo by kdy řekl, že expanzi americké značky v Evropě bude takto podporovat Rusko...

Ale žerty stranou, XT4 je docela zajímavé auto a možná by si zasloužilo více pozornosti. Standardně je tedy dodáváno jen s pohonem předních kol, ale také devítistupňovou automatickou převodovku, se kterou má XT4 jezdit v průměru za 6,4 litru nafty na sto kilometrů. Ve výbavě lze u standardu počítat s 18palcovými litými koly, vyhřívanými sedadly a volantem či elektrickým otevíráním zavazadlového prostoru, zatímco dovnitř se nastěhoval multimediální systém CUE. To nezní špatně, ale zjevně jen Rusům.


Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 1 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 02Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 2 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 03Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 3 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 04Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 4 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 05Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 5 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 06Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 6 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 07Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 7 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 08Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 8 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 09Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 9 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 10Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 10 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 11Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 11 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 12Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 12 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 13Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 13 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 14Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 14 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 15Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 15 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 16Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 16 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 17Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 17 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 18Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 18 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 19Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 19 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 20Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 20 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 21Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 21 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 22Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 22 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 23Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 23 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 24Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 24 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 25Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 25 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 26Značka, která se v ČR neprosadila ani přes Mountfield, to opět zkouší marně, výjimka se ale najde - 26 - Cadillac XT4 2020 EU verze prvni sada 27
Cadillac XT4 by rád byl zajímavou alternativou k prémiovým německým SUV, zatím se mu ale v EU nedaří oslovovat prakticky nikoho. V Rusku je tomu zcela jinak. Foto: Cadillac

Zdroje: JATO Dynamics, Avtostat, Cadillac

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše