Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní Korejci ohlásili vpád do Evropy, na pomoci si přetáhli matadora koncernu VW
29.9.2020 | Petr Prokopec
Rozhodný krok přichází po pěti letech váhání. A v čele útoku bude krom nejnovějšího SUV stát muž, jenž 20 let působil na manažerských pozicích dnes konkurenčního Audi.
O vstupu luxusní korejské značky Genesis na evropské trhy se mluví prakticky od jejího vzniku v roce 2015. Nicméně až dosud na něj nedošlo, a to i proto, že se mateřské Hyundai nejprve muselo naučit, jak operovat v pro něj neznámém segmentu. S klientelou kupující vozy prestižních značek je totiž třeba zacházet trochu jinak než se zákazníky mainstreamových automobilek. Namísto exploze tak Korejci nakonec přistoupili k redukci a v rámci restrukturalizace značky zredukovali počet dealerství na americkém trhu a zároveň i zrevidovali svou obchodní strategii.
Snahy o ukotvení značky na stále náročnějším automobilovém trhu jsou ale nyní zjevně u konce, dochází proto na dlouho očekávaný příchod na starý kontinent. A jelikož Genesis jej nehodlá ponechat náhodě, bude u toho další člověk, kterého Korejci přetáhli od koncernu VW Group. Prvním byl před mnoha lety šéfdesignér Peter Schreyer, následovali však také Luc Donckerwolke nebo v neposlední řadě Enrique Lorenzana. Ten kromě Astonu Martin či Maserati působil také u Audi, nedávno však byl jmenován šéfem evropských prodejů Genesis.
Šéfem celé evropské divize se tak nově stal Dominique Bösch, který strávil posledních dvacet let rovněž u Audi, kde zastával role ve vedení různých lokálních poboček od Francie přes Čínu až po Japonsko. Jeho poslední misí pak bylo vytvoření nové globální strategie odbytu. Evidentně jde tedy o člověka na pravém místě, byť je samozřejmě otázkou, zda i jeho nepochybné schopnosti postačí. Je totiž třeba připomenout, že od dob ofenzívy Audi pod vedením Ferdinanda Piëcha v Evropě nikdo mezi úspěšné prémiové značky aut nepronikl.
Možná i z toho důvodu Gyundai zatím oficiálně nepotvrdilo, kdy přesně Genesis do Evropy dorazí a zda na veškeré trhy, či v rámci první vlny jen na ty větší. Nejasné je rovněž portfolio, s nímž by Korejci chtěli publikum zaujmout. Dá se nicméně vsadit na letos odhalené SUV GV80 i jeho chystaného menšího bratříčka GV70. Otázkou je nicméně trojice sedanů G70, G80 a G90, která by přeci jen mohla být Evropany poměrně hodně přehlížena. Mimo to automobilka chystá ještě elektrický městský vůz Mint, v rámci emisí by tedy problém mít nemusela.
Nicméně ani tak není jisté, zda může Hyundai pomýšlet na úspěch. V tomto segmentu není až tak podstatným faktorem cena, a tak ani fakt, že Genesis bude levnější než konkurence od Audi, BMW a Mercedesu, nemusí stačit. Uvidíme tedy, jak se Korejcům bude dařit - buď předsudky zlomí, nebo se mohou připravit na podobný osud, jaký postihl také Infiniti či Lexus - ty na evropských trzích paběrkují, nebo se z nich zcela stáhly.
Evropská divize Genesis se již stihla pochlubit první fotkou svého nového šéfa. Dominique Bösch přitom zapózoval u modelu GV80, ... Foto: Genesis Motor Europe
...který má nepochybnĚ největší šance na starý kontinent zamířit. Foto: Genesis
Zdroj: Genesis Motor Europe
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 11 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB