Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní
11.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Po představení modelu GT se zdálo, že řeči o pětiválci v X-Bow byly jen drby. Nyní je jisté, že nebyly - šéf KTM přiznal: „Testovací prototypy už jezdí.“
O pětiválci s turbodmychadlem z produkce ingolstadtské značky Audi se přibližně od poloviny loňského roku mluví jako o nové pohonné jednotce pro rakouský KTM X-Bow. Také proto se obecně mělo za to, že firma představí nový špičkový model na ženevském autosalonu, opak byl ale pravdou. Místo něj známý výrobce motocyklů odhalil „civilizovanější“ cestovní verzi GT s čelním a bočními okny a navíc se sníženým výkonem z 300 na 285 koní.
Poněkud zarážející ústupek od dosavadní extrémní filosofie mohl na někoho působit, jakoby osazenstvo KTM stárlo, nedávný rozhovor kolegů z britského magazínu Evo s generálním ředitelem a předsedou představenstva KMT (a mimochodem také čerstvým majitelem značky Husquarna, v níž 100 procent akcií převzala firma Pierer Industrie) Stefanem Piererem však ukázal, že je vše na správné cestě.
„Audi nám nabídlo pětiválec,“ prozradil na ženevském autosalonu Pierer. „Nad výkonnějším motorem jsme již přemýšleli při závodění a tohle znělo opravdu dobře.“ Kdy přesně došlo k oslovení, netušíme, rozhodně to ale není věc posledních dnů či týdnů. Šéf KTM totiž přiznal, že testovací prototypy už jezdí. A nejen to, X-Bow dost možná kromě výkonnějšího agregát nabídne za příplatek i dvouspojkovou převodovku, i takový vůz už existuje.
Stefan Pierer kromě jiného řekl, že „pětiválec je dostatečně kompaktní, aby perfektně zapadl do platformy, mírně jsme však prodloužili rozvor“. Více stability vozu jistě neuškodí, méně obratnosti by mohlo, ale to už předbíháme událostem. Jisté ovšem je, že jednotku o původním výkonu 340 respektive 360 koní, bude mít pro potřeby rakouské firmy patrně o dost vyšší výkon. „Můžete se dostat až na 480 koní,“ připustil Pierer.
Jak bude pětiválec nakonec naladěný, šéf společnosti KTM ani nenaznačil, neřekl ani, zdali má vůz již zelenou. Pesimistický pohled ale - zdá se - není na místě. Testovací stroje s pětiválcovými motory se už v příštím roce objeví ve vybraných závodech a odtud budou mít k produkci mnohem blíže, než auta kterékoli jiné značky.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.















Model GT by měl v budoucnu tvořit až 70 procent prodejů a chce oslovit jiný typ klientely. Ostřejší verze s pětiválcem by naoopak měla zamířit ke kořenům
Zdroj: Evo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nejčtenější články
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Problémy VW se prohlubují, nejvyšší vedení kvůli finančním potížím odmítlo schválit investice do továren a nových modelů
16.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.16. 17:56 - Brus
- Rychlodotazy 12.16. 17:26 - audis
- Škoda Auto obecně 12.16. 17:09 - abgx1
- BMW Divize 12.16. 15:47 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.16. 12:35 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
